Motosikletinizin bakımı, bisikletinizi en iyi durumda tutmak için önemlidir, böylece uzun yıllar boyunca sürüşünüzün keyfini çıkarabilirsiniz. Ayrıca, mükemmel durumdaki bir bisiklet sizin için daha güvenli bir bisiklettir. Düzenli kontrol bilgileri için daima motosiklet kılavuzunuzu takip edin.
Motosiklet Bakımı
Bu makalenin motosikletinizin bakımını yapmanıza yardımcı olacağını umuyoruz, böylece açık yolun keyfini çıkarmaya devam edebilirsiniz. Düzenli kontrol bilgileri için daima motosiklet kılavuzunuzu takip ettiğinizden emin olun. Korunmanız için Markel, başkalarına neden olduğunuz hasarları, bisikletinizi, aksesuarlarınızı ve sürüş ekipmanlarınızı ve tıbbi ödemeler de dahil olmak üzere yaralanmalarınızı kapsayan özel motosiklet sigortası sunar. Ayrıca 24 saat acil yol hizmet programı sunan yol yardımı satın alabilirsiniz.
- Tahrik Zinciri Tahrik zinciri, gücü motorunuzdan arka tekerleğinize aktarır. Uygun bakım olmadan, çok tehlikeli olabilir. Her sürüşten sonra hala sıcakken zincirinizi yağlamak iyi bir uygulamadır. Bu, yağın zincirin tüm parçalarına nüfuz etmesini sağlar. Ayrıca zincir gerginliğini kontrol edin. Doğru gerginlik bisikletinizin ömrünü uzatır.
- Motosiklet Bakımı ve Lastikler Hava basıncını ve aşınma ve yıpranma belirtilerini kontrol edin. Yolda iyi yol tutuşu sağlamak ve patlamaları önlemek için her zaman doğru miktarda hava basıncı sağlayın. Doğru basınçla daha uzun süre dayanırlar.
- Motosiklet Bakımı ve Frenler İyi çalışır durumda olduklarından emin olmak için her sürüşten önce frenlerinizi test edin. Bu aynı zamanda fren hidroliği seviyesinin kontrol edilmesi anlamına gelir. Frenlerinizi optimum performansta tutmak için, kılavuzunuzdaki talimatlara bağlı olarak bir ila iki yıl arasında fren hidroliği değiştirilmelidir. Ayrıca fren balatalarınızın kalınlığını da kontrol edin. Metale kadar yıpranmadan değiştirilmeleri önerilir.
- Motosiklet Bakımı ve Hava filtresi: Hava filtrenizi düzenli olarak temizleyin. Bunu basınçlı hava ile yapabilirsiniz. Kirli bir filtre motorunuzun daha fazla çalışmasına neden olabilir ve temizlenmesi bisikletinize daha fazla güç verir. Temizlemesi zahmetliyse filtrenizi de değiştirebilirsiniz.
- Motosiklet Bakımı Yakıt Kontrolü: Yakıt filtreniz varsa, temiz ve tıkalı olmadığından emin olun. Ayrıca yakıt hatlarında hasar olup olmadığını kontrol edin. Herhangi bir çatlama belirtisi varsa, hatları hemen değiştirmeniz gerekecek.
- Motosiklet Bakımı ve Pil: Pilinizin ömrünü uzatmak için, kullanılmadığında %100 şarjlı halde tutun. Bunu bir damlama şarj cihazı ile yapabilirsiniz. Pilin üst kısmının temiz olduğundan emin olun. Elektrolit seviyesini kontrol edin, böylece çok düşmez. Düşükse, damıtılmış veya deiyonize su ekleyin.
Motosiklet Bakımı Nedir?
Uygulamada, bu görevlerin her birinin gereksinimleri bisikletinize bağlı olarak değişebilir. Filtre ve tapaların yerleri, bunlara erişmek için hangi parçaları çıkarmanız gerektiği gibi konularda kendinizi eğitmeye başlamadan önce kullanıcı el kitabınıza bakın; çeşitli sıvıların uygun miktarları ve türleri ve bunları değiştirme aralıkları; ve somunları ve cıvataları uygun sıkılıkta yeniden takmak için tork özellikleri. Orta sehpası olmayan bisikletleri dik konuma getirmek için bir arka sehpa cihazı kullanın.
En iyiler kategorimizde ki diğer yazıları da incelemek isteyebilirsiniz:
- En iyi 300cc Motosikletler
- En İyi Başlangıç Motosikletleri
- En iyi 50cc Scooter
- En iyi motosiklet markaları
- En iyi 125cc Motosikletler
- En iyi 250cc Motosikletler
- En İyi Kurye Motosikleti
- En İyi Motosiklet Kaskları
- En İyi Motosiklet Eldivenleri
Motosiklet Bakım İpuçları
Yarısı kadar tekerleğe sahip olsalar da, motosikletler bakım açısından otomobillerle hala birçok özelliği paylaşıyor. En önemlisi, aracın ömrünü en üst düzeye çıkarmak ve size neden olduğu sıkıntı miktarını en aza indirmek için düzenli bakımdır. Kullanışlı bakım ipuçlarımız bisikletinizi sağlıklı tutmanıza yardımcı olurken, aynı zamanda profesyonel bir tamirci ile düzenli (yani yıllık) kontrollere ihtiyacı olduğunu unutmayın. Şimdi, motosiklet ipuçlarına geçelim!
- 1) Motosiklet Bilginizi Geliştirmek İçin Adımlar Atın.
- 2) Yağınızı Düzenli Olarak Değiştirin.
- 3) Fren Balatalarını Taze Tutun.
- 4) Lastiklerinizi Kontrol Edin.
- 5) Hava Filtrenizi Düzenli Olarak Temizleyin.
- 6) Soğutma Suyu İki Yılda Bir Değiştirin.
- 7) Çatal Yağınıza Bakım Yapın.
- 8) Zincirinizi Sağlıklı Tutun.
Bisikletiniz ve genel olarak motosikletler hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, olası sorunları o kadar iyi anlayabilir ve sorunları teşhis edebilirsiniz. Bisikletinizin kullanım kılavuzunu okumak için zaman ayırın. Oradaki her bilgi yardımcı olabilir. Siz de bir motor kulübüne katılarak ufkunuzu genişletmek isteyebilirsiniz. Diğer bisiklet sahipleri ve meraklıları, sorunları teşhis etmenize yardımcı olacak faydalı bir kaynak olabilir. Biraz sosyal etkileşim de bir bonus. Bir araç uzmanı aracılığıyla kullanılacak doğru araçları öğrenin.
- 10 Motosiklet Hırsızlığı Korunma Cihazı
- 2. El Motosiklet Almanın Faydaları
- 2022 KTM RC390 İncelemesi
- 6 Kolay Adımda Motosiklet Nasıl Sürülür?
- A101 Motosiklet
- A2 Motosiklet Ehliyeti Fiyatı Ne Kadar?
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
Motosiklet Bakımı Yağ
Yağınızı değiştirme sıklığı için kılavuzunuzu kontrol edin. Genel olarak, yağınızı yılda en az bir kez değiştirmeniz önerilir. Bisikletinize çok fazla mil koyarsanız, daha sık değiştirmeniz gerekecektir. Benzer şekilde, kirli veya tozlu alanlarda araç kullanırsanız, yağınızın kalitesi daha hızlı bozulur, bu nedenle yılda bir defadan fazla değiştirmeniz gerekecektir. Yola çıkmadan önce daima yağınızı kontrol edin – yüksek veya maksimum seviyede olmalıdır. Düşükse, daha fazlasını ekleyin.
Motorunuzun düzgün çalışmasını sağlamak için birkaç bin mil sonra yağı değiştirmeniz gerekecektir – ne sıklıkta öğrenmek için kullanıcı el kitabına bakın. Başlamak için, sadece ısınmak için yaklaşık beş dakika bisiklete binmek isteyeceksiniz. Olesen, “Bu, yağın viskozitesini düşürür, böylece daha kolay boşalır” diye açıklıyor. Motor kapalı ve bisiklet dik durumdayken, yağın bir tahliye tavasına kaçmasına izin vererek yağ doldurma tapasının yanı sıra tahliye tapasını da çıkarın. (Boşaltma tapasına ulaşmak için bazı kaplamaları çıkarmanız gerekebilir.)
Ayrıca yağ filtresini de çıkarın. (Uyarı: Bu işlem dağınık olabilir! Damlamaya karşı korumak için motor ve/veya egzoz bölümünü alüminyum folyo ile kapatmayı deneyin.) Yağ boşaldığında, yeni bir yağ filtresi takın, çıkardığınız parçaları geri takın ve kullanarak yeniden doldurun. bir huni ve uygun miktarda ve türde motosiklet yağı, kullanım kılavuzunda belirtildiği gibi. Yağ doldurma kapağını değiştirin. Kullanılmış yağı bir bisikletçide veya belediye tesisinde geri dönüştürün.
Motosiklet Bakımın da kontrol edilecekler listesi:
- Yakıt sızıntısı olmadığından emin olmak için her gün yakıt seviyesini kontrol edin.
- Tüm sıvı seviyelerinizi kontrol edin – varsa yağ, fren hidroliği ve soğutma sıvısı.
- Gaz kablosu boşluğunu kontrol edin. Düzgün çalışmayı ve düzgün şekilde kapalı konuma döndüğünü onaylayın.
- Direksiyon kilidini ve kol çentiklerini herhangi bir düzensizlik hissi veya kabloların tam kilitte çalışmasına engel olup olmadığını kontrol edin.
- Motosikletinizin kılavuzunda belirtildiği gibi fren pedalı boşluğunu kontrol edin. Aşınma astarı göstergesinin kullanılabilir aralıkta olduğunu doğrulayın.
- Kılavuzunuzda belirtildiği gibi tahrik zinciri gevşekliğini kontrol edin.
- Farlarınızı ve kornanızı kontrol edin.
- Debriyaj kolu boşluğunu kontrol edin.
- Düzgün direksiyon hareketi sağlayın. Herhangi bir kısıtlama olmadığından emin olun.
- Her iki bisiklet sehpasının da tamamen dik konumlarına döndüğünden emin olun.
- Her iki lastikte de doğru şişirme basıncını kontrol edin. Yeterli lastik diş derinliğine sahip olduğunuzdan ve çatlak veya yarık olmadığından emin olun.
- Gerekirse aynanın arka görüş mesafesini ayarlayın.
- Kill switch işlevselliğini sağlayın.
- Fren hortumlarında sürtünme veya sızıntı olup olmadığını kontrol edin.
Motosiklet Bakımı ve Hava Filtresi
Motosikletinizin hava filtresi – ki bu da motorunuzdan pislikleri uzak tutar – tıkalı ve kirliyse, bisikletinizin performansı düşer. Olesen, “Bir hava filtresini değiştirmek zor bir iş değildir, ancak zaman alıcı olabilir” diyor. Bazen hava filtresine kolayca erişilebilir, ancak buna ulaşmak için benzin deposunu ve diğer parçaları çıkarmanız gerekebilir. Hava kutusuna girdikten sonra hava filtresini çıkarın ve değiştirin. Ardından, kaldırdığınız her şeyi yeniden yükleyin.
Motosiklet Bakımı Lastik Kontrolü
Bir lastiğin basıncını kontrol etmek için, tekerleğin içindeki supap gövdesini bulun, kapağı çıkarın ve bir hava basıncı göstergesini supap miline bastırın. Basıncı olması gereken ile karşılaştırın – bu bilgi lastiğin yan duvarına yazılacaktır. Lastiği inç kare başına doğru pound (PSI) ile doldurmak için bir hava kompresörü (birçok benzin istasyonunda bulunur) kullanın. Aşırı şişirirseniz biraz hava verin. İşiniz bittiğinde valf gövdesi kapağını değiştirin. Dişinizin nasıl olduğunu görmek için lastiğin aşınma göstergesine bakın – lastiğin oluklarında bulunan küçük bir lastik topuz. Topuz, yolla aynı seviyede kauçuksa, lastik değiştirme zamanı gelmiştir – profesyonel bir tamirci işi.
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Motosiklet Bakımı Soğutucu Değişimi
Motorunuzun aşırı ısınmasını, donmasını veya aşınmasını önleyen soğutma sıvısını değiştirme zamanı geldiğinde, soğutma sıvısı boşaltma cıvatasına erişmek için gerekli tüm üstyapıyı kaldırın, ardından motorun altına bir boşaltma tavası yerleştirin ve cıvatayı çıkarın. Her şeyin boşaldığından emin olmak için radyatör kapağını çıkarın. İşlem tamamlandıktan sonra tahliye cıvatasını tekrar takın. Sistemi uygun miktarda soğutma sıvısı ile doldurmak için bir huni kullanın. Radyatör kapağını tekrar takın ve çıkardığınız tüm üstyapıları yeniden takın. Türkiye de Motoru çalıştırın ve kontağı kesmeden önce birkaç dakika ısınmasını bekleyin. Motor soğuduktan sonra radyatör kapağını çıkarın ve soğutma suyu seviyesini kontrol edin. Kullanıcı kılavuzunda belirtilen miktara ulaşmak için gerekirse daha fazla soğutma sıvısı ekleyin.
Motosiklet Bakımı Haftalık Kontrol Listesi
- Yağ seviyesini kontrol edin – ilave yapılması gerekiyor mu? Varsa tamamlayın.
- Lastik basıncınızı doğru bir gösterge ile kontrol edin.
- Pili kontrol edin. Bakım gerektirmezse elektrolit seviyesini kontrol edin ve gerekirse saf su ile tamamlayın.
- Kontrol kablolarını kontrol edin. Gerektiği gibi yağlayın
- Frenleri kontrol edin. Pedler ve diskler aşınmaya karşı kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
- Sıvılarınızı kontrol edin ve tamamlayın.
- Kampanalı frenleri gerektiği gibi ayarlayın.
- Tam bir görsel inceleme yapın. Gevşek somun, cıvata ve jant teli olup olmadığını kontrol edin.
- Çatal conta sızıntılarını ve diğer yağ sızıntılarını kontrol edin.
Motosiklet Bakımı S.S.S
Motosiklet Bakım Yağın Önemi Nedir?
Herhangi bir motorlu araçta olduğu gibi, bir motosiklet de kesinlikle düzenli yağ değişimi gerektirir . Belirli modellerin gereksinimleri değişiklik gösterir, ancak genel bir kural olarak, her 3.000 ila 6.000 mil’de (5.000 ila 10.000 km) bir yağ değişimine ihtiyaç duyabilirsiniz. Yıllık bir tamircinin kontrolü tipik olarak bir yağ değişimini içerir ve birçok sürücü için bu, tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır. Özellikle yeni bir bisikletiniz varsa, kullanım kılavuzunuzu dikkatlice kontrol edin. Genel olarak konuşursak, bisikletinizin yaz aylarında kıştan daha hızlı yağ tüketeceğini unutmayın. Yağ filtreleri yağ ile birlikte düzenli olarak değiştirilmelidir. Genel bir kural olarak, yağ değişim sıklığı iki faktöre bağlıdır: bisikletinizin kaç yaşında olduğu ve ne tür yağ kullandığınız. Daha yeni motorlar daha verimli çalışır ve bu nedenle yağ değişimleri arasında daha uzun sürebilir. Benzer şekilde, en yeni sentetik yağlar biraz daha pahalı olmakla birlikte daha uzun süre dayanma eğilimindedir.
Motosiklet ve Lastik Bakımı Nasıl Yapılır
Herhangi bir büyük yolculuktan önce lastiklerinizi hızlı bir şekilde kontrol etmek iyidir. Yırtık, delik ve çatlak gibi hasar belirtileri olup olmadığına bakın ve basınç ve diş derinliğinin önerilen seviyelerde olduğundan emin olun. Fren balatalarıyla ilgili önceki noktada olduğu gibi, çevre koşullarının lastiklerinizin ömrünü etkilediğinin farkında olmanız gerekir. Doğru iklim koşullarında lastikler bile çürüyebilir! Aşınmış lastiklerin bisikletinizde gereğinden fazla kalmasına izin vermeyin; onları en kısa sürede değiştirin.