Bir şey diğerlerinin önünde performans gösterdiğinde ve diğer tüm orta sıklet spor motosikletlerinden daha fazla AMA ve Dünya Supersport Şampiyonası kazandığı için övgü aldığında, neden bazı şeyleri değiştirelim? Kombine ABS fren sisteminin (C-ABS) sunulduğu ilk yıl olan 2009’daki son büyük revizyonundan bu yana değişmeyen bir spor motosiklet olan Honda CBR 600 RR mühendislerinin arkasındaki düşünce bu gibi görünüyor. 2009’da motosiklet, yeniden tasarlanan kaplamalarla birlikte üst devir torkunu iyileştirmek için bazı motor yükseltmeleri aldı, ancak 2010 ve 2011 için renk seçenekleri dışında hiçbir şey değişmedi.
Honda CBR 600 RR Motosiklet
Bu aynı zamanda 2012 Honda CBR 600 RR için de geçerlidir; tek yeni özellik, kısmen yan kaplamaların üst kısmını kaplayan şık Honda kanadına (beyaz) sahip kırmızı renk seçeneğidir. Ve kırmızıyla birlikte sunulan beyaz jantlar, gerçek Honda CBR 600 RR hayranlarını doğrudan Honda motosiklet fiyatları F1 ve F2 yıllarına geri getiriyor. Bisikletin siyah rengi de mevcuttur, ancak C-ABS ile sunulan tek renk kırmızıdır. Bu C-ABS, elektronik olarak kontrol edildikleri anlamına gelen gerçek bir “kablolu fren” tasarımıdır.
Hidrolik basınç nedeniyle koldaki hissin yumuşak olduğu geleneksel ABS’nin aksine, C-ABS daha duyarlı bir fren kolu hissi sunar. Ve her zaman olduğu gibi, Honda spor motosikleti bir yıllık garanti alır ve Renk Uyumlu Sele Örtüsü, Karbon Fiber Plaka Çerçevesi, Standart Bisiklet Kılıfı, Yarış Bisikleti Kılıfı, U-Kilidi gibi birçok Orijinal Honda Aksesuarlarıyla özelleştirilebilir. Karbon Fiber Ön Tank Döşemesi, Yakıt Çıtası Kapağı, Depo Pedi ve Dizlik.
Genel Bilgi
- Fiyat: 11.999 ABD Doları (ABS Olmayan) / 12.999 ABD Doları (C-ABS)
- Ana Özellikler:
- Opsiyonel Kombine-ABS
- Radyal Montajlı Ön Fren Kaliperleri
- Honda Elektronik Direksiyon Amortisörü (HESD)
- Çift Aşamalı Yakıt Enjeksiyonu
Ana Özellikler
- Motor: 599cc sıvı soğutmalı sıralı dört silindirli
- Güç: 113 beygir gücü
- Tork: 48,7 lb-ft
- Ağırlık: 410 lbs (186 kg) [ABS Olmayan] / 434 lbs (196,8 kg) [C-ABS]
- Koltuk Yüksekliği: en düşük noktada 32,3 inç (820 mm)
Yüksek teknoloji spor motosikleti dünyasında, bir model yıldan yıla gelişmezse, hem teknolojik hem de fiziksel olarak rekabette hızla geride kalır. Bu nedenle, tüm spor motosiklet üreticileri makinelerini sürekli olarak güncellemek zorunda kalıyor ve 2009 için Honda modellerinin her ikisi de, Kombine-ABS (C-ABS) olarak adlandırılan tamamen elektronik bir fren sisteminin gelişiyle birlikte bu sürekli baskının mutlu bir sonucu. İsteğe bağlı sistem, son 10 yılda tüm büyük üreticilerin motosikletlerinde elektronik kontrollü direksiyon amortisörleri, çekiş kontrolü, gaz kelebeği, giriş ve egzoz geometrisi ve daha temel ABS’yi gördükten sonra gerçek “Kablolu fren” teknolojisinin ilk uygulamasıdır.
Honda CBR 600 RR
Honda CBR 600 RR Önizleme
600cc supersport sınıfı , bir zamanlar Japonya’nın Dört Büyükleri arasında en çok tartışılan kategoriydi, ancak Japon uzmanlar, burada gördüğünüz güncellenmiş CBR600RR’nin hattın sonuncusu olacağını düşünüyor. Değişen moda ve her zamankinden daha katı olan emisyon kurallarının bir kombinasyonu, 600cc sınıfını hem müşteriler hem de üreticiler için daha az çekici hale getirmeye çalışıyor. 600-4’ün uluslararası kurallara -özellikle bir zamanlar sınıfın en büyük pazarı olan Avrupa’dakilere- uyacak kadar temiz Honda CBR 600 RR çalışmasını sağlamak pahalı bir iştir. Bu maliyetleri müşterilere yansıtmak, motosikletleri daha az çekici hale getiriyor, satışları düşürüyor ve ilk Ar-Ge yatırımını amorti etmeyi daha da zorlaştırıyor. Bu, kırılması imkansız gibi görünen bir kısır döngü.
Sonuç olarak, Avrupa’da CBR600RR, Euro 4 emisyon limitlerinin kurbanı olarak 2017’de bayilerden kayboldu. Honda CBR 600 RR Ancak Honda, motosikleti Amerika dahil diğer pazarlar için üretimde tuttu ve bir yenilemenin (motosikletin Japonya da dahil olmak üzere pazarda kalmasını sağlayacak kadar emisyonları temizlemenin) maliyete değer olduğuna karar verdi. Şu anda Honda , Yamaha motosiklet fiyat CBR600RR’deki değişikliklerle ilgili çok fazla ayrıntı yayınlamadı, ancak Japon kaynaklarımız, 2021 modelinin artık Avrupa’da satıştan kaldırıldığını gören Euro 4 sınırlarını karşıladığını söylüyor.
Artık daha sıkı Euro 5 düzenlemelerine geçen bu kıta için çok geç, ancak değişiklik, bisikletin Euro 4 seviyelerine dayalı emisyon limitleri olan Japonya’daki ana pazarına dönebileceği anlamına geliyor. Avustralya gibi diğer ülkelerin ve mevcut nesil Honda CBR 600 RR hala mevcut olduğu Kuzey Amerika’nın da yeni motosikleti alması bekleniyor.
Honda CBR600RR | Özellikleri |
---|---|
Motor | 599cc Sıvı Soğutmalı Sıralı Dört Silindir |
Güç | 113 HP |
Bore x Stroke | 67 mm x 42,5 mm |
Sıkıştırma oranı | 12,2:1 |
indüksiyon | 40 mm gaz kelebeği gövdeli Çift Aşamalı Yakıt Enjeksiyonu (DSFI), Denso 12 delikli enjektörler |
başlangıç | Elektrik |
Valf Dizisi | DOHC |
AKTARMA AKTARIMI | |
Debriyaj | |
Bulaşma | Yakın oranlı altı vitesli |
Son sürüş | #525 O-halkalı zincir; 16T/42T |
ŞASİ | |
Süspansiyon Ön | Yay ön yükü, geri tepme ve sıkıştırma sönümleme ayarlı 41 mm ters çevrilmiş Büyük Pistonlu Çatal; 4,3 inç seyahat |
Süspansiyon Arka | Yay ön yükü, geri tepme ve sıkıştırma sönümleme ayarlı Unit Pro-Link® HMAS™ tek şok; 5,1 inç seyahat |
Frenler Ön | Tam yüzer 310 mm disklere sahip çift radyal monteli dört pistonlu kaliperler |
Frenler Arka | Tek kaliper 220 mm disk |
Ön Lastikler | 120/70ZR-17 radyal |
Lastikler Arka | 180/55ZR-17 radyal |
Yakıt Deposu Kapasitesi | 4.8 galon |
Renk | Grand Prix Kırmızı Üç Renkli |
ELEKTRİKSEL | |
Ateşleme | 3 boyutlu haritalama ile bilgisayar kontrollü dijital transistörlü |
Bujiler | |
Far | |
Stop lambası | |
BOYUTLAR | |
Toplam uzunluk | |
Yerden yükseklik | |
İz | 3,9 inç |
Dingil açıklığı | 53,9 inç |
Tırmık (Kaster Açısı) | 23,5° |
Koltuk yüksekliği | 32,3 inç |
Ağırlığı frenlemek | 410 pound (Tüm standart donanım, gerekli sıvılar ve sürüşe hazır dolu bir yakıt deposu dahil) |
GARANTİ | |
Garanti | Devredilebilir, sınırsız kilometre sınırlı garanti |
Eklenti | Bir HondaCare Koruma Planı® ile genişletilmiş kapsam mevcuttur |
Honda CBR 600 RR Özellikler
- Model: Honda CBR 600 RR ve CBR600RR / CBR600RR C-ABS
- Motor Tipi: 599cc sıvı soğutmalı sıralı dört silindirli
- Çap ve Strok: 67 mm x 42,5 mm
- Sıkıştırma oranı: 12,2:1
- Valf Dizisi: DOHC; silindir başına dört valf
- Endüksiyon: 40 mm gaz kelebeği gövdeli Çift Aşamalı Yakıt Enjeksiyonu (DSFI), Denso 12 delikli enjektörler
- Ateşleme: 3 boyutlu haritalama ile bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
- Şanzıman: Yakın oranlı altı vitesli
- Nihai Tahrik: #525 O-ring zinciri
- Ön Süspansiyon: Yay ön yükü, geri tepme ve sıkıştırma sönümleme ayarlı 41 mm ters çevrilmiş HMAS kartuş çatalı; 4,3 inç seyahat
- Arka: Yay ön yükü, geri tepme ve sıkıştırma sönümleme ayarlı Unit Pro-Link HMAS tek şok; 5,1 inç seyahat
- Ön Frenler: 310 mm diskli çift radyal monteli dört pistonlu kaliperler
- Arka: Tek 220 mm disk; Opsiyonel Honda Kombine ABS (CBR600RR C-ABS)
- Ön Lastikler: 120/70ZR-17 radyal
- Arka: 180/55ZR-17 radyal
- Dingil mesafesi: 53,9 inç
- Eğim: 23,5°
- İz: 97,7 mm (3,9 inç)
- Koltuk Yüksekliği: 32,3 inç
- Yakıt Kapasitesi: 0,9 galonluk rezerv dahil 4,8 galon
- Tahmini Yakıt Ekonomisi: 40 mpg
- Boş Ağırlık: 410 pound (CBR600RR) / 434 pound (CBR600RR C-ABS)
Honda CBR 600 RR Avantajları
Bu değişiklikler tek başına birçok müşterinin cüzdanını açmak için yeterli olmayabilir, ancak CBR600RR’yi sonunda 2020’lere getiren yeni bir elektronik paketi tarafından destekleniyor. Honda CBR 600 RR deyimiyle “en son elektronik kontrol teknolojisinin” eklenmesi, yeni alıcıları devreye sokmak için yeterli olabilir. İçerideki Japon bilgilerimiz, bunların viraj ABS’sine bağlı bir atalet ölçüm birimi (IMU), Honda CBR 600 RR HSTC çekiş kontrol sistemi, çoklu güç modları ve bir hızlı vites değiştirici içerdiğini söylüyor. Honda’nın motosiklet için kendi teaser videosu, değişmeyen, 15.000 dev/dak kırmızı çizgiyi, bir vites konumu göstergesini ve seçilebilir P (güç), T’yi (çekiş kontrolü) gösteren bir mod bölümünü gösteren renkli bir TFT gösterge panelini (mevcut CBR1000RR’den ödünç alınmış) ortaya koyuyor. ), W (tekerlek kontrolü) ve EB (motor freni) ayarları.
Aslında 2021 motosikletinin bileşenlerinin büyük çoğunluğu 2020 modeliyle aynı. Honda CBR 600 RR Çerçeve, salınım kolu, çatal, frenler ve tekerleklerin yanı sıra ayaklıklar, kollar ve ön çamurluk dahil olmak üzere üstyapı elemanları gibi bir dizi küçük parça aynıdır. Görünen ana değişiklik, CBR1000RR-R’den ilham alan bir makyaj alan , her iki yanında kanatlar kazanan ve gün batımına bakan Clint Eastwood gibi gözlerini kısan farlara sahip olan kaportadır. Honda CBR600RR’nin tüm teknik özellikleri şimdilik sınırlı olsa da, tanıtım videosundan bir araya getirdiğimiz birkaç şeyi burada bulabilirsiniz.
Honda CBR 600 RR Ön izlemenin öne çıkan özellikleri, tamamen yeni Full-LED far, koltuk altı egzoz sistemi, alaşım jantlar, dijital gösterge paneli, güncellenmiş kaporta ve HRC çıkartmaları sergiliyor. Bunun dışında, ön izlemeye bakıldığında, yeni Honda CBR 600 RR ‘nin 15.000 rpm’lik bir redline sahip olduğu ve 225km/s+ azami hıza ulaşabileceği görülüyor! Henüz resmi çıkış rakamları olmamasına rağmen, yeni 2021 Honda CBR600RR’nin 118 bhp ve 66 Nm tepe torkunu aşacağına inanıyoruz. Bunun dışında, ön izlemeden yola çıkarak, yeni CBR600’ün 250 km/s’lik bir azami hıza kolaylıkla ulaşabileceğini düşünüyoruz!
Honda CBR 600 RR Avantajları
Honda’nın CBR600RR’si, 2003 yılındaki tanıtımından bu yana popüler bir süper spor makinesi oldu ve hem pist günü silahı olarak hem de yerel virajlı arka yollarda hafta sonu gezileri için eşit derecede yetenekli. Sekiz World Supersport unvanını (önceki CBR600F’yi sayarsanız dokuz) içeren bir yarış mirasıyla desteklenen CBR600RR, 2022 model yılı için geri dönüyor; sıralı dördü yüksek devir gücüne ulaşıyor ve Showa süspansiyonu ve duyarlı şasisi çevik, konforlu sürmek. ABS’li veya ABS’siz olarak mevcuttur.
MOTOR / AKTARMA AKTARIMI
- Merkezi olarak yerleştirilmiş ram-hava giriş sistemi, yüksek devir aralığında orta kademe güç ve iyi gaz kelebeği tepkisi sağlar.
ŞASİ / SÜSPANSİYON
- 41 mm Showa Büyük Pistonlu Çatalı (BPF), yumuşak, duyarlı çatal hareketi sağlamak için düşük dahili basınçlarda sönümleme kuvvetleri oluşturan büyük bir sönümleme pistonuna sahiptir. Yay ön yükü artı sıkıştırma ve geri tepme sönümlemesi için ayarlanabilir.
- Unit Pro-Link® arka süspansiyon.
- Honda RC212V MotoGP yarış programından elde edilen bilgileri kullanan aerodinamik tasarım, minimum sürtünmeye izin verir. Bu CBR600RR kaportasında kullanılan geliştirme ve testler, sırasıyla RC213V’ye dahil edilen aerodinamik ilerlemelere yol açtı.
- Bu aerodinamik verimlilik, maksimum sürücü konforu için çevik kullanım ve iyi rüzgar sapması sağlar.
Honda Orijinal Aksesuarlar
- Spor Ekranı
- Renk Uyumlu Yolcu Koltuğu Örtüsü
- Karbon Fiber Görünümlü Arka Çamurluk
- Karbon Fiber Görünümlü Egzoz Borusu Kapağı
- Karbon Fiber Görünümlü Plaka Çerçevesi
- Karbon Fiber Görünümlü Tank Kaplaması
- Karbon Fiber Görünümlü Yakıt Çıtası Kapağı
- Yarış Etiket Kiti
- Yarış Örtüsü
Honda Web Siteleri
Honda CBR 600 RR S.S.S
Honda CBR 600 Motosikleti Nedir?
Honda Japonya, bu ayın sonundaki resmi lansmanından önce yaklaşmakta olan “orta ağırlık süper spor” sınıfı motosikleti 2021 Honda CBR600RR’yi tanıtıyor. Yeni Honda CBR600RR’nin resmi lansmanı 21 Ağustos 2020’de yapılacak. Teaser’a gelince, Honda resmi web sitesinde motosikletin bir video önizlemesiyle hayranlarıyla dalga geçiyor ve işte burada! Honda, yeni CBR600RR’nin gelişmiş genel performans, kullanım ve denge ile geleceğini söylüyor. 4 zamanlı, DOHC, 599cc sıralı 4 motorla donatılan Honda, yeni Honda CBR600RR’nin motora uygun en son elektronik ve aerodinamik paketi benimseyeceğini söylüyor. Genel olarak, bu motosikletle Honda hem pistte hem de yolda daha fazla performans ve kullanım vaat ediyor.
Honda CBR 600 Fiyatı Nedir?
Mevcut nesil CBR600RR, ABD pazarında 11.799 ABD Doları / 49.437 MYR olarak fiyatlandırılmıştır, bu nedenle yeni 2021 modelinin aynı marka civarında veya birkaç yüz $$$ daha fazla fiyatlandırılacağına inanıyoruz. Tabii ki, yeni Honda CBR600RR Japonya’dan çıkacaktı. Bununla birlikte, mevcut nesil CBR600RR birkaç pazarda indirimli olduğundan, bu motosikletin bu pazarlarda bulunabilirliği hakkında yorum yapmak oldukça zor. Boonsiew Honda, Honda CBR1000RR-R SP gibi daha özel CBR modellerini zaten piyasaya sürdüğü için Malezya bu pazarın altına düşse de, bu yeni Honda CBR600RR’nin Malezya’ya girme şansı bir olasılık gibi görünüyor. Ancak, bu yeni motosikletin burada ilk kez piyasaya sürülmesi hakkında fazla yorum yapamayız veya garanti edemeyiz.