Honda PCX 125 İnceleme

Honda PCX 125, 2010’daki gelişinden bu yana Avrupa genelinde 140.000’den fazla satılmış kaçak bir başarı öyküsü olmuştur. 2014, 2016 ve 2018’de güncellenen bu araç, iyi bir pratiklik ve üstün yakıt ekonomisini bir araya getiren, kanıtlanmış CBT dostu, bisiklet boyutunda bir beygirdir. ve şehir içi sakinleri için toplu taşımaya ciddi bir alternatif sunuyor.

Honda-PCX-125 Pin
Honda-PCX-125

Honda PCX 125

Koronavirüs pandemisinin ilk aşamalarında, taşıtlar tren ve otobüsleri terk etmek için can atarken, önceki PCX Britanya’nın en popüler motosikleti oldu ve yalnızca Haziran 2020’de BMW R1250GSA’yı 2,37’ye 1 oranında geride bıraktı. Hem 2018 hem de 2019’da, sırasıyla 2840 ve 2333 Birleşik Krallık kaydı gösteren MCIA istatistikleriyle en çok satan scooter ödülünü aldı.

Ancak bu yıl için bir yenisi var; daha fazla güç, yeni stil, revize edilmiş şasi parçaları ve Euro5 uyumluluğu talep ediyor – hepsi eski modelden 120 £ daha fazla. Ama bunun için eskisini değiştirmeye değer mi? Pekala, iki gün boyunca 147 mil boyunca bisikleti şehir manzaralarına, çift anayollara ve arka yollara karşı yarıştırdıktan sonra kısa cevap: hayır, pek değil. Değişiklikler memnuniyetle karşılanır ve eskisi kadar etkileyicidir, ancak zaten bir tane varsa, işe gidip gelmenizde devrim yaratmazlar.

Bununla birlikte, trafiği yenecek yeni bir şey için pazardaysanız veya şehir genelinde ayak işlerini yürütüyorsanız, 2021 PCX ciddi bir değerlendirmeye değer. Yeni motor, çarpıldığında test edilmiş bir 100.3mpg döndürür, trafiğin önünde rahatça durmak için daha fazla güce sahiptir ve ekstra bagaj alanı şimdi tam yüz bir kapağı gerçekten yutacaktır. Mesafede o kadar rahat değil ve ön fren hala oldukça zayıf, ancak yeni daha güçlü amortisörlerin de yardımıyla öngörülebilir yol tutuşu, ofise gidene kadar gülmenizi sağlayacak. Cazip? PCP’de ayda sadece 49 £ karşılığında sizin.

Honda PCX 125 Sürüş Kalitesi

Yeni PCX oturmak için hala çok benzer bir his verse de, gövdenin altında yeni bir çelik boru çerçeve ve alüminyum salıncak bulunuyor. Arka tekerlek de bir inçten 13 inç’e düşürüldü ve her iki lastik de şimdi 10 mm daha geniş. Dingil mesafesi de 2 mm arttı. Sonuç, büyük boy bir bisiklet gibi etrafta dolaşabileceğiniz yetkin bir pakettir. İki tekerlek üzerinde, mutlak Michael’ı trafikten çıkarma ve tek şeritte U dönüşleri çekme becerisiyle kolay bir yaşam arıyorsanız, bu tam size göre.

Şehirde bu çocuk oyuncağı ama gerçekten şehir dışına çıkmak istediğinizde belirsiz bir ön uç tarafından engelleniyor. Hafif çömelmiş sürüş pozisyonunda uzun süreli hız hareketleri de hafif sırt ağrısına neden olabilir. Bununla birlikte, PCX sahiplerinin hafta sonu kaşıma yapma veya ulusal hız sınırında eyerde saatler geçirme şansları yok denecek kadar azdır, bu yüzden bu sorunları affedebiliriz. Yine de görmezden gelemeyeceğimiz şey frenler.

Güncellenmiş bisiklet, eski modelle aynı ön iki pistonlu disk fren düzenini kullanıyor ve bu hayal kırıklığı yaratıyor. ABS göze batmıyor, ancak koldan rahatsız edici bir his eksikliği var ve hızda durmak, çok daha güçlü olan arka tamburun eklenmesini gerektiriyor. Ayrıca manevralar sırasında hızı modüle etmeye yardımcı olmak için derme çatma bir kavrama görevi görür. Neyse ki, Honda başka yerlerde önceki eleştirileri iyileştirdi. Eski PCX 125’in arka amortisörleri çok yumuşaktı ve şehir hızlarının üzerine çıkıldığında jöle oluyordu.

Daha sert çukurlar, iyi bir önlem için binicilere bir miktar enerjinin geri aktarıldığını da gördü. Honda, yenisini daha ağır amortisörlerle donattı ve stroku 10 mm artırarak 95 mm’ye çıkardı. Sonuç, hem tekerlek izleriyle dolu kentsel manzaralar üzerinde hem de doğal yaşam alanının dışında virajlı yollarda çok daha fazla bestelenmiş hissettiren bir kepçe. Goldwing değil, ancak arka yola itildiğinde sarsılmıyor veya yuvarlanmıyor ve nahoş bir şeritte kulaktan kulağa sırıtıyor olacaksınız. Bir selenin ayarlanamayan el arabasına zarar verip vermeyeceği henüz belli değil, ancak yeni yolcu tutma raylarının işi kolaylaştırmaya yardımcı olduğu söyleniyor.

Honda PCX 125 Sürüş Kalitesi Pin
Honda PCX 125 Sürüş Kalitesi

Honda PCX 125 Motor

PCX 125’in Euro5 emisyon kurallarını karşılamasına yardımcı olmak için Honda, 2021 makinesine düşük sürtünmeli parçalarla dolu yeni bir tek silindirli motor ve ayrıca tutarlı soğutmayı sürdürmeye yardımcı olmak için doğrudan CRF450R motokros yarışçısından türetilen piston yağı jetleri verdi. Daha önce olduğu gibi pürüzsüz ve ürkütücü olmayan ve hala yakıt tasarrufu için dur-kalk teknolojisiyle donatılmış olan yeni parça, hız göstergesiyle belirtilen 71 mil hıza sahip, trafiği aşan 12,3 hp güç üretiyor.

Eski motosikletten daha yaygın bir egzozla ayrılan Honda, yeni sıvı soğutmalı SOHC ünitesinin ayakta veya roll-on’dan daha hızlı olduğunu söylüyor. Peterborough şehir merkezinde bisiklet sürerken, aynı fikirde olmak zor – 35mph’nin altında mükemmel ve çevredeki araba sürücülerini her trafik ışığından rahatça sıyırıyor.

Aynı zamanda iyi yakıtlıdır ve 60mph’nin altında en çok evde hissettirir – otoyol hızlarına gerilirken protesto olarak dönüyor. İki gün boyunca 147 milden sonra, 100.3mpg’lik test edilmiş bir yakıt ekonomisi sağladı, bu da 8.1 litrelik deposundan 178.7 mil potansiyel menzil anlamına geliyor.

Bu, şehir çevresinde tutulursa muhtemelen belirgin şekilde artacaktır, testimiz bizi ayrıca bir dizi çift anayol ve araç sahiplerinin riske atmasının muhtemel olmadığı arka yollara da götürecektir. İyi yakıtlı ve tasarım özetini çivileyen mükemmel bir küçük ünite. Tek eleştirim, bazen birlikte geçirdiğimiz zamanın başlangıcında başlamakta biraz tereddütlüydüm, ama bunu bataryaya indirdim. Eyerde birkaç saat ve sorun ortadan kalktı.

Honda PCX 125 Yapı Kalitesi

Yeni Honda PCX 125 güvenilirliği hakkında yorum yapmak zor, ancak tipik Honda kalitesiyle üretilmiş. Güzel bir şekilde bir araya getirildi, her şey olması gerektiği gibi çalışıyor ve istenen fiyata 500 sterlin daha eklese bile, yine de çalmak olurdu. Sehpa mandalları bile düşünülmüş ve kullanılmadığında sorunsuz bir şekilde kaportaya yerleştirilmiştir.

Övgülerimiz, MCN sahiplerinin , güvenilirlik açısından ortalama 5/5 yıldız alan 2018-2021 modeliyle ilgili incelemeleriyle destekleniyor. Buna iki yıllık garantiyi ve güçlü bayi ağını da eklediğinizde çok cazip bir teklif.

Honda PCX 125

Honda PCX 125 Karşılaştırma

En son model 120 sterline tırmanmış olabilir, ancak eskisinden daha iyi bir bisiklet. Tümsekleri daha verimli bir şekilde idare eder, daha fazla bagaj alabilir ve iddia edilen 130 kg’lık ıslak ağırlığa veya diddy boyutlarına ek olmadan biraz daha alt uçta bir performansa sahiptir. PCX’e PCP’de sahip olmaktan hoşlanıyorsanız, ilk depozito 580,24 £ ile üç yıl boyunca ayda sadece 49 £ karşılığında sizindir. Bu oldukça ucuz ve birçok insanın haftalık yiyecek dükkanından bir aydan daha kısa bir süre için cazip bir kentsel ulaşım çözümü sunuyor.

Ayrıca Euro5 için yeniden çalışılan 3400 £’luk Yamaha NMAX 125’ten de rahat bir şekilde daha ucuz . Yine de bu, insanların onu satın almasını engellemiyor ve Mayıs 2021’de MCIA’dan alınan rakamlar, 659 yeni kayıtla o ay İngiltere’deki en popüler motosiklet olduğunu açıkladı. Diğer daha ucuz seçenekler arasında £ 2399 Suzuki Address 110 bulunur, ancak Honda veya Yamaha’nın performansından ve mod eksilerinden yoksundur. 4249 £ Kawasaki J125 de Euro5 için güncellenmedi, ancak kalan stok, bayilerde indirimli bir fiyata mevcut olabilir ve maksimum scooter oranları arıyorsanız, tercih ettiğiniz silah olabilir.

Honda PCX 125 Teçhizatları

Honda PCX 125’in toplamda 3200 £ ‘dan daha az olduğu göz önüne alındığında, gerçekten etkileyici bir teknik özellik sayfasına sahiptir. Kaliteli Michelin kauçuk ile kaplanmıştır ve önde göze batmayan ABS vardır. Görmenizi sağlayan şey tam LED aydınlatmadır ve gözden geçirilmiş, karanlık bir ekranla güneş ışığından uzak tutulan, ayrıca 2021 için marjinal olarak büyüyen ve her hızda rüzgardan etkili koruma sağlayan gözden geçirilmiş, okunması kolay renkli bir LCD ekran vardır.

Ek bir güvenlik ağı sunan Honda Seçilebilir Tork Kontrolüdür (bu sizin ve benim için çekiş kontrolüdür) ıslak zeminde kaymayı sınırlamak için tasarlanmıştır ve ön panelde bir ‘T’ logosu ile vurgulanmıştır. Hoş bir dokunuş olmasına rağmen, mükemmel City Grip lastikleri, fazlasıyla yeterli çekiş sunar ve hatta sistemi çakıl parçaları üzerinde devreye sokmak için kasıtlı girişimler bile kuru testimizde başarısız oldu, bu da neden gerekli olduğu sorusunu akla getiriyor.

Geçen yıl eski modelde iki gün geçirdim ve hiçbir zaman herhangi bir sürücü yardımının eksik olduğunu hissetmedim. Diğer elektronik yükseltmeler, yeni gövdeye entegre edilmiş ön ve arka yeniden şekillendirilmiş LED’leri içerir. Bisiklet aynı çağdaş yan profili koruyor, ancak ön far tertibatı ilginç X-ADV macera scooter’ına benzerlik gösteriyor ve genel yapı kalitesi mütevazı fiyatını aşıyor.

Boyadaki metal pullar, yaz güneş ışığında harika bir şekilde parlıyor ve test motosikletimizin koyu kırmızısı, metal jantlarıyla harika bir tezat oluşturuyor. Honda’nın genel olarak zarif bir görünümü ucuza getiren krom çubukları ve merkezi döşemeyi elinde tutması çok yazık. Başka bir yerde Honda, eski Honda PCX 125’in tam yüz kaskı alabileceğini iddia etti.

Farklı olmak için yalvardık. Bununla birlikte, şimdi koltuğun altında 2,4 litre daha fazla kapasite var ve bu test cihazının Shark Race R Pro’yu başarıyla yutması için yeterli alan var – önceki enkarnasyonu sürdüğümde taktığım kaskın aynısı. Aynı alanda eldivenleriniz, temel eşyalarınız ve hatta bir miktar KKD için de yer bulacaksınız. Bu yeterli değilse, ön taraftaki bir bölme, şarj için yerleşik bir USB-C soketi ile bir cüzdan ve akıllı telefonu da kolayca alabilir. Kullanım kolaylığı için ayrıca kontağı, yakıt kapağını ve koltuk muhafazasını çalıştıran anahtarsız ateşleme de vardır.


Honda PCX 125 Teknik Özellikler Pin
Honda PCX 125 Teknik Özellikler

Honda PCX 125 Teknik Özellikler

Honda PCX 125 Özellikler
Motor boyutu125cc
Motor tipiSu soğutmalı, SOHC 4v tek
Çerçeve tipiBoru şeklindeki çelik dubleks
Yakıt Kapasitesi8.1 litre
Koltuk yüksekliği764 mm
bisiklet ağırlığı130kg
Ön süspansiyon31 mm teleskopik çatal, ayarlanamayan
Arka süspansiyonİkiz şoklar, ayarlanamayan
Ön frenİki pistonlu kaliperli 220 mm disk, ABS
Arka fren130 mm davul
Ön lastik boyutu110/70 x 14
Arka lastik ebadı130/70 x 13
Teknik Özellikler

Honda PCX 125 Model Sürümü

  1. 2010: Model piyasaya sürüldü – Avrupa’da türünün ilk örneği olan, stop start teknolojisiyle tamamlanmış 125cc dört zamanlı bir banliyö scooter.
  2. 2014: Honda PCX 125 yeni üstyapı, tam LED aydınlatma ve 12V AC adaptör için güncellendi. Honda ayrıca 133.8mpg daha fazla yakıt verimliliği ve 230 milden fazla tank menzili talep etti.
  3. 2016: Honda PCX125, çevir ve çalıştır motordaki ince ayarlar sayesinde Euro4 uyumlu hale geldi.
  4. 2018: Yeni çerçeve, yeni tekerlekler, yeni lastikler ve yükseltilmiş arka süspansiyon – daha fazla uyum için değiştirilen yay oranı ile yeniden konumlandırıldı. Ön tekerleğe ABS eklendi, ayrıca motordan daha fazla tepe gücü.
  5. 2021: Honda PCX 125, Euro5 için yeni bir motor, revize edilmiş stil ve artık tam yüz bir kapağı yutmak için koltuğun altında daha fazla saklama alanı ile güncellendi. Anahtarsız ateşleme, ilkel çekiş kontrolü ve güncellenmiş bir çerçeve ve salıncak var.

Honda PCX 125 Değerlendirme

Honda PCX 125, Honda için tutarlı bir şekilde en çok satanlar arasında yer aldı ve iyi satış yapma hakkına sahip. Yolda sadece 2.799 £ olan Honda PCX 125, paranızın karşılığını fazlasıyla veriyor. Sıvı soğutmalı, güvenilir, titiz, iyi yapılandırılmış, şık ve harika özelliklerle birlikte geliyor. Birkaç yıllık zorlu işlerde size yardımcı olacak bir banliyö scooter’ı arıyorsanız, Honda harika bir seçimdir.

2010 yılında Honda PCX 125, Idling Stop Teknolojisine sahip ilk scooter oldu. Tutumlu, düşük sürtünmeli, geliştirilmiş Smart power (eSP) motoru ve düşük sürtünmeli lastikleri ile birleştiğinde, Honda PCX 125’in iddia edilen 134mpg’sinin günlük kullanımda elde edilebileceği anlamına gelir. Avrupa’nın her yerinde yoğun bir şekilde sattı ve hala sürekli olarak 125 satış grafiğinin en üstünde yer alıyor. Aklınıza takılan soru veya sorunlar için iletişim: mail@motokuryem.com.tr & 0 543 748 61 61

Honda PCX 125 Youtube Tanıtım Videosu: https://www.youtube.com/watch?v=Etzpr-dkLCM

Şanzıman ve Frenler

eSP motoru sıvı soğutmalı ve kompakttır – aslında Honda PCX 125, bacak korumalarının içine gizlenecek hacimli bir radyatöre sahip olmak yerine, yana monte bir radyatör taşıyan ilk scooter’dı. Yeterince çevik bir scooter ve Idling Stop teknolojisi kusursuz bir şekilde çalışıyor: Durduğunuzda motoru durduruyor ve gaza bastığınız anda yeniden çalışmaya başlıyor. Tüm otomatik scooter’larda olduğu gibi, sadece döndürün ve neredeyse anında güç elde edin. Durma söz konusu olduğunda da durum aynı: Honda her zaman teknolojide lider olmuştur ve şirketin frenlemesi rakipsizdir. Honda PCX 125, bağlantılı frenlerle kalabalığın önündeydi ve çok iyi çalışıyorlar. Honda PCX 125 de henüz ABS yok, ancak sonuç olarak scooter acı çekmiyor. Zaten iyi çalışıyorsa, makineye neden gereksiz maliyetler ekleyelim?


Honda PCX 125 İnceleme Pin
Honda PCX 125 İnceleme

Sürüş ve Yol Tutuşu

Scooter, çoğu trafiği ayakta dururken yenecek kadar iyi hızlanır. Rölantide Durma yeniden devreye girerken saniyelik gecikmeyle bile (isterseniz bu özelliği manuel olarak kapatabilirsiniz), yine de çoğu yolcunun önünde olacaksınız. Scooter kolayca 60mph’ye ulaşır ve saatte 70’e yakın bir hız görmeyi bekleyebilirsiniz – sıvı soğutmalı bir scooter gücünü benzer hava soğutmalı bir makineden daha iyi kullanır. Honda PCX 125’in ileriye dönük sürüş stili, aynı zamanda görünüşte köşelerde kayar ve süspansiyonun birçok 125’ten daha iyi olduğu anlamına gelir.

Honda, PCX’ten 134mpg talep ediyor ve eğer doğru bileğe dikkat ederseniz, buna çok yaklaşabilirsiniz. Sert sürseniz bile, yine de 100mpg’nin üzerine çıkacaksınız ve dolu bir tank, ortalama biniciyi yaklaşık 200 mil sürecek. Bütçe yapmaya çalışıyorsanız, Honda şimdi motosikletleri ve scooterları için sabit fiyatlı servis planları sunuyor ve Honda PCX 125 için bir servis planı ilk üç servis için 375 £ tutuyor. İlk bakım 600 km’de, ardından altı ayda bir. Tüm Honda motosikletleri iki yıllık üretici garantisine sahiptir ve güvenilirlikleri ünlüdür.

Tasarım

Honda PCX 125 muhafazakar görünümlü – tamam, aşırı güzel değil ama çirkin de değil – ve pratik bir makine. Stil, Avrupalı ​​’yerinde’ olmaktan ziyade Japon şıklığıdır, bu nedenle hırsızlar için bir mıknatıstan ziyade banliyö odaklı bir scooter: istenmeyen herhangi bir şeyin dikkatini çekmeden bir park alanına uyum sağlayabilir. Tüm modern scooterlar gibi, Honda PCX 125 de hava koşullarına karşı iyi bir korumaya ve koltuğun altında bol miktarda saklama alanına sahiptir.

İsteğe bağlı bir üst kutu ekleyin ve daha da pratik hale getirmek için depolama kapasitesini neredeyse ikiye katlayabilirsiniz. Honda PCX 125 2009’da piyasaya sürüldü ve orijinal olarak Honda’nın Tayvan fabrikasında üretildi, üretim 2013’te Vietnam’a taşınmadan önce, bu nedenle maliyeti rekabetçi seviyelere düşürdü. Kalite yine de bir Honda rozetine layıktır ve standart yumuşak çelik egzozun ve tuhaf bağlantı elemanının olağan paslanması dışında endişelenecek pek bir şey yoktur.

Sıkça Sorulan Sorular

Honda PCX İyi Motosiklet Mi?

Sıvı soğutmalı, güvenilir, titiz, iyi yapılandırılmış, şık ve harika özelliklerle birlikte geliyor.  Birkaç yıllık zorlu işlerde size yardımcı olacak bir banliyö scooterı arıyorsanız, Honda harika bir seçimdir .

Honda PCX Uzun Yolculuk İçin İyi Mi?

Şehir içi bir banliyö olarak tasarlanmasına rağmen , Honda PCX150’nin seyahat, tur ve hafta sonu gezileri için mükemmel bir sürüş sağladığını gördüm . Uzun yolculuklar için Ang sarap niya gamitin!!! Trafiğin olmadığı alanlarda, 100 km/s’nin üzerine kolayca ulaşan en yüksek hızlarıyla motosikletin gücünü ve performansını gerçekten hissedebilirsiniz.

Honda PCX Sıvı Soğutmalı Mı?

Şehir içi bir banliyö olarak tasarlanmasına rağmen , Honda PCX150’nin seyahat, tur ve hafta sonu gezileri için mükemmel bir sürüş sağladığını gördüm.Trafiğin olmadığı alanlarda, 100 km/s’nin üzerine kolayca ulaşan en yüksek hızlarıyla motosikletin gücünü ve performansını gerçekten hissedebilirsiniz.

Honda PCX Az Mı Yakar?

İddia edilen ortalama 51.3 km/L yakıt tüketimine sahip 8 Litrelik bir yakıt kapasitesine sahip olup , sürücüye başka bir yakıt ikmaline ihtiyaç duymadan önce yaklaşık 410 kilometrelik bir mesafe sağlar – bu oldukça mesafe!

Diğer Motosiklet İncelemeleri

Yorum yapın

3