Yamaha MT-07 Motosiklet

Yamaha MT-07 ile birkaç ay geçirdikten sonra Moto kurye, mükemmel günlük motosikleti bulmuş olabileceğine inanıyor. Tek günlük hızlı bir test için bana bir bisiklet verin ve makinenin karakterini gerçekten anlamak zor. Hız randevusu gibi, tek günlük bisiklet testleri, bisikleti neyin harekete geçirdiğine sadece kısa bir bakış sunar, ancak hız randevusu gibi, bu bisikletle anlaşıp anlaşamayacağınızı oldukça hızlı bir şekilde deşifre edebilmeniz gerekir. Daha uzun süreli testler farklıdır.

Yamaha MT-07 Pin
Yamaha MT-07

Yamaha MT-07

Bu, tek bisiklet testi/tek gecelik ilişkiden ziyade, daha çok ilişki kurma ile ilgilidir. Birbirinizi daha iyi anlıyorsunuz ve başta pek önemli görünmeyen küçük şeyler sinirlerinizi bozmaya başlıyor. Diğer şeyler tuhaf küçük zevklere dönüşür ve eğer şanslıysanız, ikinizin de uyumlu olduğunu görebilirsiniz. Yamaha’nın MT-07’sini son dört aydır garajımda oturuyor, onu ve kişiliğini gerçekten anlamak için fazlasıyla yeterli zamanım var. Yamaha bu bisikleti iki ay önce geri istedi. Onlara zıplamalarını ve kağıtları bana da imzalayabileceklerini söyledim, çünkü bu gerçekten sevdiğim bir bisiklet.

  1. Standart olarak kaliteli Michelin Road 5 lastikleri
  2. Daha büyük ön diskler ve daha geniş çubuklar eklendi
  3. İkinci nesil Yamaha MT-07 üzerinde küçük güncelleme

Yamaha MT-07 Özellikleri

Öyle görünse de, Yamaha MT-07 spesifikasyonunda önceki altı yılda olduğundan çok farklı değil. Gaz kelebeği, daha yumuşak düşük devir/düşük hızlı açıklıklar için yeniden işlendi, yeni bir egzoz ve susturucu var ve dişli çarklar için farklı kesme açıları ile vites değiştirme eylemi iyileştirildi. Büküm tutuşunda hemen hemen aynı hissettiriyor, ancak son Yamaha MT-07 deneyimime dair hafızamın biraz gölgeli olduğunu kabul edeceğim (ne de olsa beş yıl önceydi). Motorun çok benzer hissetmesi iyi bir şey çünkü Yamaha orijinal tasarımı 2014’te çok iyi bir şekilde tutturdu, hiçbir zaman değiştirmeye gerek olmadı.

  • Temel Fiyat:  7.699 $
  • Garanti:  1 yıl, ltd. mil 
  • Web sitesi:  yamahamotorsports.com
  • Tip:  Sıvı soğutmalı, enine paralel-ikiz, DOHC w/ silindir başına 4 valf. 
  • Deplasman:  689cc 
  • Çap x Strok:  80.0 x 68.6mm 
  • Sıkıştırma Oranı:  11,5:1 
  • Valf Insp. Aralık:  26.000 mil 
  • Yakıt Teslimatı:  38mm gaz kelebeği gövdeli DFI x 2 
  • Yağlama Sistemi:  Islak karter, 2.75 qt. kap. 
  • Şanzıman:  6 vitesli, kabloyla çalıştırılan ıslak debriyaj 
  • Nihai Tahrik:  O-ring zinciri
Yamaha MT-07 Teknik Özellikler Pin
Yamaha MT-07 Teknik Özellikler

Yamaha MT-07 Teknik Özellikleri

Yamaha, piyasadaki yedinci sezonunun üstesinden gelmeye hazır olan 2021 için Yamaha MT-07’nin estetiğine, ergonomisine, motoruna ve frenlerine son rötuşları ekledi. 2013’ten bu yana, Avrupa’da yaklaşık 250.000 MT satıldı ve bunların yarısı Yamaha MT-07’ydi. Yamaha tarafından, en iyi performansı göstermeyen lastikler gibi küçük zayıf noktaları düzeltmek ve biraz sıkı olan gidonları iyileştirmek için kullanıldı. Bisiklet şimdi Michelin Road 5 lastikleri alıyor ve çubuklar 30 mm daha geniş olacak şekilde değiştirildi.

Piyasaya çıkışı 2014 yılına kadar uzanıyor ve ardından 2018’de yeniden şekillendiriliyor. Şimdi üçüncü neslinde yeni bir yüz, daha çevre dostu ikiz motor, daha kalın ön diskler ve daha fazlası var. Yamaha MT-07 yeni başlayanlar için iyi mi? Kesinlikle – ilk büyük bisiklet olarak daha iyisi yok. Yaklaşık 200.000 kilometrelik yoğun testlerin ardından, her beceri seviyesindeki binicinin ihtiyaçlarını mükemmel Yamaha motosiklet fiyat şekilde karşılama yeteneği ile tanıdık karakterini ve hafifliğini hala koruyor.

Yamaha MT-07Tanımı
MSRP:7.699$
Motor:4 zamanlı, paralel ikiz
Vana treni:DOHC, silindir başına 4 valf
Soğutma sistemi:sıvı soğutmalı
Yer değiştirme:689cc
Bore x Stroke:80×68.6mm
Sıkıştırma oranı:11.5:1
Yakıt sistemi:EFI
Egzoz: 2-2
Debriyaj:ıslak, terlik
Bulaşma:6 vitesli
Ön süspansiyon:41 mm çatal, ayarlanamayan
Arka Süspansiyon:Monoshock, ayarlanabilir ön yük ve geri tepme sönümlemesi
Ön Tekerlek Hareketi:5.1 inç
Arka Tekerlek Hareketi:5.1 inç
Ön fren:Çift 298 mm disk, 4 pistonlu kaliper, ABS
Arka fren:Tek 245 mm disk, tek piston, ABS
Ön lastik:120/70ZR17 inç
Arka lastik:180/55ZR17 inç
Dingil açıklığı:55.1 inç
Koltuk yüksekliği:31.7 inç
Yakıt Kapasitesi:3,7 gal
Ağırlık (ıslak, yakıtsız, talep edildi):406 lb.
Yamaha MT-07 Özellikleri

Yamaha MT-07 İnceleme Pin
Yamaha MT-07 İnceleme

Yamaha MT-07 İnceleme

Yamaha MT-07’nin motoru, her şeyin en iyisi. Dört aylık gözaltım, çoğunlukla banliyö koşularıydı – yemek almak için MT’ye atlamak, bira içmek için bazı arkadaşlarla buluşmak (sadece bir tanesi, eve gitmek zorunda kaldım), çocuklara korkak turuncu tekerlekleri göstermek için çocuğumun kreşine binmek (zihinleri kesinlikle uçup gitti). Üçüncü viteste ışıklardan kalkabilirsiniz ve küçük 689cc paralel ikiz, debriyaja basmadan sizi hızlandıracak ve oradaki en iyi litrelik motosikletlerle tekerlekler yapacak. Aslında, muhtemelen onları daha iyi yapar. Motor tarafında çok az hata var. Şanzıman hareketi güzel; o sessiz; gaz kelebeği tepkisi mükemmel – bu şeyin Tenere 700 formunda böyle bir hit olmasına şaşmamalı.

Şasiye geçtiğimizde, birkaç kişilik özelliği biraz can sıkıcı hale geldi. Bu 41 mm’lik ayarlanamayan çatallar çok yumuşak bir şekilde yaylıdır ve uzaktan sert bir şekilde iterseniz strokun dibine dalar. Artı tarafı, bu çatalların, sadece sakin bir şekilde seyir yapıyorsanız, az önce okuduğunuz gibi, zamanımın çoğunu harcadığınız yer olan güzel ve yumuşak bir sürüş sunmasıdır.

Yamaha MT-07

Yamaha MT-07 Sürüş Kalitesi

En yeni Yamaha MT-07, motosiklette büyük yükseltmeler yapıldığında 2018 güncellemesiyle aynı çerçeve ve süspansiyon kurulumunu koruyor. Bununla birlikte, çift ön disklerin boyutu 282 mm’den 298 mm’ye yükseltilmiştir. Sonuç, ankrajları uyguladığınızda biraz daha kolay bir zamandır – sürüş stresinin bir kısmını ortadan kaldırır. Premium Michelin Road 5 lastikleri de artık standart olarak geliyor ve anında yüksek performans sunuyor. Hızla ısınır, yol ıslak ve kötü durumdayken bile doğru dozda kavrama vardır. Daha kalın frenlerle birleştiğinde, her iki ekleme de yeni başlayanlar için artırılmış bir güvenlik ağı sunar.

Sahiplerin incelemelerinin özeti
Genel Değerlendirme:5 üzerinden 4,3 (4.3/5)
Sürüş kalitesi ve frenler:5 üzerinden 4 (4/5)
Motor:5 üzerinden 4.7 (4.7/5)
Güvenilirlik ve yapı kalitesi:5 üzerinden 3.3 (3.3/5)
Rakiplere karşı değer:5 üzerinden 4.7 (4.7/5)
Teçhizat:5 üzerinden 4,3 (4.3/5)
Yıllık servis maliyeti:£110
Yamaha MT-07 Puanlama

Yamaha MT-07 Sürüş Kalitesi Pin
Yamaha MT-07 Sürüş Kalitesi

Yamaha MT-07 Fren

Güvenlik battaniyesinin dışında Yamaha MT-07 son derece hafif ve çeviktir. Euro5, performansından ödün vermedi, çalışır durumda 184 kg’da sadece 1 kg daha ağır oturuyor. Bu gerçekten herkesin ulaşabileceği bir bisiklet. Bu nedenle satılan Yamaha MT-07’lerin %43’ü daha deneyimli sürücüler tarafından kapılır. 2018’de gelen yenilenmiş süspansiyon, çatalları daha az esnek hale getirdi ve her zaman hazır ve hızlanmaya istekli bir motorla tüm motosiklet eğlenmek için doğdu. Duyarlı ve hafiftir ve aktif ancak keyifli bir sürüş için ihtiyacınız olan her şeyi sunar. Yine de Yamaha MT-07’den indiğinizde bu kullanım kolaylığı sayesinde yorulmuyorsunuz. Bacak alanı da artık yeniden tasarlandı, çubuklar 30 mm daha geniş ve sürücüye 10 mm daha yakın. Onlar da 12 mm daha yüksek.

Yamaha MT-07 Motor Pin
Yamaha MT-07 Motor

Yamaha MT-07 Motor

Motor, 2021’in başında yürürlüğe giren Euro5 emisyon düzenlemelerine uymak için önemli ölçüde yenilendi. Film müziğinden ödün vermeden revize edilmiş ikisi bir arada egzoz borusunda ekstra bir kedi kazanan yeni makine, performansta neredeyse hiç düşüş olmadan en son standardı elde ediyor. Yamaha, bu son modelde 72.4 hp ve 49.4 lb.ft talep ediyor, bu da sadece 1.6 hp ve 0.7 lb.ft tork kaybı anlamına geliyor. Bununla birlikte, giriş, valf plakaları ve şanzımandaki değişiklikler, Yamaha’nın aslında daha doğrusal bir teslimat vaat etmesiyle, eskisi gibi aynı popüler motor özelliklerinin keyfini çıkarmanız anlamına gelir. A2 lisansı sahipleri için 35kW’lık kısıtlı bir versiyon da mevcut olacak.

Duyarlı ve sağ bileğinize mükemmel şekilde bağlı hissediyor. Biraz açık/kapalı olabilir, ancak endişelenecek bir şey yok ve düşük ila orta aralıkta iyi iten zengin bir tork eğrisi var. Çift silindirli CP2 motor bu nedenle biniciyi sürüş keyfine davet ediyor. Asla aşırıya kaçmaz, her zaman yönetilebilir ve oldukça tutumludur. 124 millik testimizin sonunda, yolların bir karışımı üzerinde, yerleşik bilgisayar sadece 51mpg’lik utangaç gösteriyor. İletişim: mail@motokuryem.com.tr veya 0543 748 6161

Yamaha MT-07 Yapı Kalitesi

En son modele en yakın benzerliği paylaşan 2018 bisikletinin sahipleri nispeten güçlü bir performans bildiriyor. Bir mal sahibi, paslanma sorunları nedeniyle bir salıncak kolunun garanti kapsamında değiştirildiğini bildirdi, bu yüzden buraya dikkat edin. Bunun dışında, motor kanıtlanmış bir ünitedir ve her 24.000’de bir valf boşlukları ile 6000 mil veya yıllık servis aralıkları bekler. Peki Yamaha MT07 güvenilir mi? Yamaha MT07 sahiplerimizin incelemeleri , birkaç alıcının motosikletlerinin kozmetik yapı kalitesi bölümünde eksik olduğunu düşündüğünü gösteriyor. Pas raporları var, ayrıca bir tanesi ön göstergelerin de gevşediğini söylüyor.


Yamaha MT-07 Rakipleri

Yamaha MT07 başlangıç ​​motosikleti mi? Eh, 7000 £ ‘dan daha az yepyeni bir fiyata, para için gerçekten iyi bir değer. Ayrıca Triumph Trident 660 , Honda CB650R ve Kawasaki Z650 ile doğrudan rekabet halindedir ve tüm motosikletler çok sayıda motor platformunda ilk çıplak ‘büyük motosiklet’ deneyimini sunmanın yanı sıra daha deneyimli sürücüleri cezbetmektedir. Spor motosikletlerinin pistte manşetlere çıktığı yerde, büyük satışlar gören orta sıklet sınıfıdır ve son zamanlarda yalnızca bir kazanan olmuştur: Yamaha MT-07. 2014 yılında piyasaya sürülen paralel ikiz, Yamaha’nın tüm motosiklet satışlarının %20’sini oluşturarak hakim oldu.

En yüksek hız ve performans
en yüksek güç72 beygir
maksimum tork49,4 ft-lb
En yüksek hız
1/4 mil hızlanma
Tank aralığı157 mil
Yamaha MT-07 Hız

Şimdi üçüncü neslinde olan Yamaha MT07, konfora daha fazla vurgu yapan daha rafine bir motosiklet haline geldi, ancak merhemde bir sinek var: Triumph’un yeni Trident 660. İngiltere’nin en zorlu test rotası MCN250? Yamaha MT07 ile başlıyorum. Güncellendiğini biliyorum, ancak yeni burun ve farklı çizgi dışında başka bir yükseltme olup olmadığını söylemek çok zor.

Güncellemenin konuyu biraz genişletebileceğini düşünüyorum, buna küçük bir revizyon diyebilirim, ancak yine de çok şey yapması gerekiyor muydu? MCN250’nin B-yolu bölümüne geçtiğimde Yamaha beni anında rahatlatıyor. Sürüş pozisyonu benim gibi uzun boylu sürücüler için rahat (aslında bu yıl biraz daha rahat) ve sele hoş bir dolgu derecesine sahip. Bununla ilgili her şey, paralel ikiz motordan başlayarak, mümkün olduğunca güven verici olacak şekilde tasarlanmıştır.

Yamaha MT-07 Teçhizatları Pin
Yamaha MT-07 Teçhizatları

Yamaha MT-07 Teçhizat

Motorun iç aksamlarından ve ince ergonomik ince ayarlardan uzakta, 2021 için en önemli değişikliklerden biri Yamaha MT-07’nin görünüşüdür. Önde LED farlar ve MT-09’dan ilham alan yeni bir yüz var. Bu, sürücüler arasında hararetli bir tartışmayı ateşleyen bir unsur ve onu canlı olarak görmenizi tavsiye ettiğim bir şey. Bunun dışında yeniden tasarlanmış 14 litrelik bir tank da var. Ve taze enstrümantasyon.

Yamaha MT-07 Aksesuar

Yeni Euro5 uyumlu egzoz sistemi artık ekstra bir katalitik konvertör kullanıyor. Yamaha’nın eksik olduğu bir şey elektronik aygıtlar ve zorunlu ABS’nin dışında elektronik yardımcılar, hızlı vites değiştirici veya atlama önleyici debriyaj yok. Bunların hepsi, Yamaha’nın bu makineyle hitap ettiği meraklılar için gerçekten yararlı olabilecek unsurlardır. Ayrıca 7195 £ Triumph Trident 660 gibi daha pahalı rakiplere karşı düşünüldüğünde buna karşı sayılabilir.

Yamaha MT-07 Sürüm Geçmişi

  • 2014: Yamaha, MT07’yi piyasaya sürdü . Kısa bir süre sonra MCN’nin Yılın Bisikleti ödülünü kazandı. Yamaha, Avrupa’da 250.000’den fazla MT sattı ve bunların yarısı MT-07’dir.
  • 2018: Yamaha, MT07’yi güncelliyor – ön ve arka yaylarda ince ayar yaparak eski motosikletin süspansiyon eleştirilerini ele alıyor. Ön yükleme ve geri tepme için ayarlanabilen tamamen yeni bir arka şok vardı. İçeride, yay oranı %11, yüksek hızlı geri tepme %27 ve yüksek hızlı sıkıştırma %40 arttı. Ön KYB çatalları ayarlanamadı ancak %6 daha fazla yaylanma oranı ve %16 geri tepme sönümlemesi elde etti.
  • 2021: Yamaha’nın üçüncü MT-07’si piyasaya sürüldü. Motor, Euro5 emisyon düzenlemelerini karşılayacak şekilde ayarlandı. Diğer küçük dokunuşlar arasında daha geniş çubuklar ve daha kalın diskler, yeni stil ve sürücüler arasında ayrım yapan LED aydınlatma yer alıyor.
  • 2023 : TFT ekranı dahil küçük güncellemeler
    • Yamaha MT-07’nin sadece bir versiyonu var, ancak bu popüler çıplakların üçüncü nesli. Orta büyüklükteki MT’nin yalnızca bir çeşidi olmasına rağmen, CP2 paralel ikiz motor, maceracılardan gezicilere kadar birçok başka motosiklette ortaya çıktı.

Yamaha MT-07 Resimleri


Yamaha MT-07 S.S.S Pin
Yamaha MT-07 S.S.S

Yamaha MT-07 S.S.S

Yamaha MT-07 Motosiklet Sürüşü Nasıl?

Motosikletin holigan karakterinin değişmeden kaldığına dair bize güvence verdi. Nispeten kısa dişli ve 3.500 ila 8.800 rpm arasında 40 pound-feet’in üzerinde kalan bir tork eğrisi ile MT-07, trafik ışıklarından uzaklaşır. Taktikte 4.000 şovda her zaman güçlü hissettiren bir makine; bir supersport gibi sürebileceğiniz, devri yüksek tutabileceğiniz veya biraz rahatlayabileceğiniz ve daha az motor devri ile torkun sizi çekmesine izin verebileceğiniz bir makine. Çift silindirli motor otoyolda rahatlamış hissediyor, ancak hız altıncı viteste 80 mph’nin üzerine çıkarıldığında biraz vızıldamaya başlıyor. Çok daha hafif hissettiren 407 kiloluk bir bisiklet. Bunun bir nedeni, 2021’in 1,3 inç daha geniş ve biraz daha dik bir sürüş pozisyonu ve daha fazla direksiyon kaldıracı için sürücüye yaklaşık yarım inç daha yüksek ve daha yakın konumlandırılmış bir gidona sahip olmasıdır. MT, istediğiniz zaman yolda herhangi bir yere yerleştirebileceğinizi hissediyor. Hızlı, duyarlı ve çeviktir, herhangi bir sürücüye sadece binerek becerilerinin geliştiğini hissettirecek bir motosiklet.

Yamaha MT-07 Motosiklet Şasi Detayları Nedir?

Şasinin çoğu değişmeden kalır. Çelik boru şasi, boyutsal olarak benzerdir ve Kayaba arka amortisör ve 41 mm Kayaba standart ön çatal dönüşü; şok hala doğrudan salınım kolu tarafından, bir bağlantı olmaksızın okşanır. Bu kesinlikle Yamaha’nın değer hedefine ulaşmasına yardımcı olan şeylerden biridir. Ve çok nadiren, diyelim ki keskin kenarlı tümseklerin üzerinden geçerken daha sofistike bir süspansiyon sistemi isteyebilirsiniz. Ancak genel olarak, MT’nin askıya alınması sadece çalışır ve doğru şekilde kurup kurmadığınız konusunda sizi endişelendirmez. Yalnızca şok, ön yük ve geri tepme sönümleme ayarlarıyla seçenekler sunar.


Yorum yapın

2