Yamaha YZF R1, mükemmel sürücü destekleri, mükemmel arka lastik hissi, muazzam hız ve uğuldayan bir film müziği ile pistte hala gurur duyuyor, ancak yol kaplamasında küçük bir adım, bu yüzden bir takas için acele etmeye gerek yok. Daha önce olduğu gibi aynı güçte olacağı için motor güncellemelerini fark etmek zor, ancak Euro5 kedilerini kaybederseniz farklı bir hikaye olabilir. Şasi değişiklikleri de aynı derecede incelikli ancak ön frenler, önceki Yamaha YZF-R1’de olduğu gibi sürüş deneyimini biraz bozan Avrupalı rakiplerinin kazık sürücüsü hissine, gücüne ve tutarlılığına sahip değil. Bu motosiklet 2015-2019 Yamaha R1’in yerini aldı . Burada tam Yamaha YZF R1 modeli geçmişine atlayın.
Yamaha YZF R1
Alüminyum çerçeve ve salınım kolu, tekerlekler, alt çerçeve ve direksiyon geometrisi kalır, ancak KYB çatalları ve amortisörleri iç kısımları revize etti ve elektronik direksiyon damperi daha az düşük hız direncine sahip. Bridgestone RS11 hızlı yol lastiğiyle gelecek, ancak biz burada Jerez’de daha yarışçı R11’lerdeyiz. Yol tutuşu her zaman R1’in en yüksek noktası olmuştur ve tatlı direksiyon ve bir sürü arka lastik hissi ile hala aynı muhteşemdir, ancak yol lastiğinde, burada bunaltıcı bir MotoGP pistinde, arkadan savrulmaya ve ahşap fren kurulum soygunlarına eğilimlidir. ön ucun R1’i bir köşeye devrilme hissi veriyor.
Yeni pedler ve elektronik parçalar, yeni R1’in köşelerde daha kolay kaymasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Üç seviye motor freni kontrolü, yol ve pist için viraj ABS ayarları ve daha hafif bir ABS pompası vardır. Bir hız için her şey yolunda, ancak ön fren koluna verdiğiniz güç ve ön frene verdiğiniz güç, kablolu fren sisteminin kaliperlere sağladığı kuvvetle uyuşmuyor. Jerez’de tam, önkol şişkin, dört parmakla frenleme, sadece saç tokaları için durmak için, aksi takdirde sansasyonel sürüş deneyimini bozar. Gösterişli ayarında bile ABS çok erken devreye giriyor ve sert kullanımda frenler zayıflıyor.
Yamaha YZF R1 Motor Gücü
Euro 5 için yeni egzoz sistemini dört yeni katalitik mantarla sıkıştıran Yamaha YZF , motorunu sadece iddia ettiği 197bhp ve 83ftlb’yi korumak için yeni bir silindir kafası, parmak takipli külbütör kolları, gaz kelebeği gövdeleri, 10 delikli enjektörler, krank ile elden geçirdi. yağ sistemi… liste uzayıp gidiyor. Yamaha YZF çalışanları, bu ağır, kısıtlayıcı boruyu çıkardığınızda R1’in ciddi bir güç sağladığını söylüyor – BSB sürücülerini 2020’de kalmaya ikna etmeye ve WSB ekibinin yüzünü güldürmeye yetecek kadar. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde motor, eskisi gibi hissediyor, buna uygun bir üst ucu olan bir MotoGP füzesi gibi uğulduyor. Eşsiz çapraz düzlem düzeni ve düzensiz ateşleme düzeni sayesinde, R1 hala rakiplerinden herhangi birine göre tepe noktasından köşe çıkış kaldırımına daha sert sürme konusunda benzersiz bir yeteneğe sahiptir.
2015 yılında binici yardımlarını kontrol etmek için altı eksenli bir cayro kullanan ilk makinelerden biri olan yeni R1’in elektroniği, dört güç modu, 10 çekiş ve dört kaydırma kontrol seviyesi, üç başlatma kontrol ayarı ve üç yukarı/aşağı ile daha da gelişmiştir. vites modları. Yeni, daha hafif bir kablolu gaz kelebeği artık tamamen kablodan daha az. Bu iyileştirmeler göze çarpan bir adım değil, ancak R1’in sürücü yardımcıları hala etkileyici, özellikle WSB Yamaha’nın sahip olmasına izin verilmeyen bir kaydırma kontrol sistemine dayanarak sizi bir driftte güvenle tutma yeteneği. Anti-wheelie de orada en iyisi.
Yamaha YZF R1 Yapı Kalitesi
Şu anda elimizde herhangi bir 2020 Yamaha R1 sahibi incelemesi yok. Ancak, önceki modele bakıldığında , ciddi anlamda güvenilir bir makine. Motosikletteki 2020 parçalarıyla R1’in güvenilirliği hakkında yorum yapmak için biraz erken, ancak ilk izlenimimiz kaliteli parçalardan ve sağlam yapıdan biriydi.
On büyük süper motosikletin günleri ne yazık ki geride kaldı. R1 ucuz değil, ancak temel seviye Japon süper motosikletlerinin ve standart BMW S1000RR’nin basketbol sahasında . Ancak, en üst düzey süper motosiklet telifiyle karşılaştırdığınızda bu bir pazarlıktır – iyi bir satış sonrası süspansiyon takın, dişliler takın ve ABS’yi çıkarın ve onu en iyi pist günü silahlarından ve yarışçılarından birine dönüştürebilirsiniz.
Yamaha YZF R1 Teçhizatları
R1’in renkli ön paneli, 2019 BMW S1000RR’deki büyük ekran TV boyutundaki ekrana kıyasla artık eski gibi görünse de, R1 oyuncaklar ve teknoloji ile damlıyor: magnezyum tekerlekler ve salıncak, tamamen ayarlanabilir süspansiyon ve aşağıdakiler gibi eksiksiz bir elektronik sürücü yardımcıları paketi Çekiş kontrolü. Orijinal olarak Yamaha’nın 2011 MotoGP makinesinden ilham alan stiliyle yeni R1, yeni bir kaporta burnu, yakıt deposunun altına akan yan paneller, magnezyum göbek panelleri, yeniden şekillendirilmiş bir hava kepçesi ile mevcut YZR-M1’e daha çok benzeyecek şekilde ayarlandı ( yeni bir alüminyum hava kanalına giriyor), daha uzun bir ekran ve daha kötü görünen LED köpekbalığı gözleri.
R1’in renkli ön paneli, 2019 BMW S1000RR’deki büyük ekran TV boyutun. Özellikle arka plaka askısı pist kullanımı için Özellikle arka plaka askısı pist kullanımı için çıkarıldığında, mevcut tüm süper motosikletlerin en yakışıklılarından biri. 2020 renkleri mavi veya siyahtır. Yeni R1’in renkli TFT ön paneli ilk olarak 2015 modelinde görüldü ve fren basıncını, seviyesini, vites konumunu ve sürüş modunu (artık yeni motor freni kontrolü ve ayarlanabilir ABS işlevleri dahil) gösteriyor, ancak bu bile daha büyük, Ducati ve BMW’den daha cesur teklifler. Garip bir şekilde, yakıt göstergesi de yok.
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Yamaha YZF R1 Teknik Özellikler
Özellikler | |
Motor boyutu | 998cc |
---|---|
Motor tipi | Sıvı soğutmalı, 16v, sıralı dört |
Çerçeve tipi | Alüminyum ikiz direk |
Yakıt Kapasitesi | 17 litre |
Koltuk yüksekliği | 855mm |
motosiklet ağırlığı | 201kg |
Ön süspansiyon | KYB 43 mm çatallar, tamamen ayarlanabilir |
Arka süspansiyon | Tek KYB şoku, tamamen ayarlanabilir |
Ön fren | Dört pistonlu radyal kaliperli 2 x 320 mm ön diskler. viraj ABS |
Arka fren | Çift pistonlu Brembo kaliper ABS’li 220 mm arka disk |
Ön lastik boyutu | 120/70 x 17 |
Arka lastik ebadı | 190/55 x 17 |
Mpg, maliyetler ve sigorta | |
Ortalama yakıt tüketimi | – |
---|---|
Yıllık yol vergisi | £101 |
Yıllık hizmet maliyeti | – |
Yeni fiyat | £16,799 |
Kullanılmış fiyat | £9,000 – £15,500 |
sigorta grubu | – |
garanti süresi | İki yıl |
En yüksek hız ve performans | |
en yüksek güç | 197 beygir |
---|---|
maksimum tork | 83 ft-lb |
En yüksek hız | 186 mil/saat |
1/4 mil hızlanma | – |
Tank aralığı | – |
Yamaha YZF R1 Model Geçmişi
- 1998 : Yamaha YZF R1 piyasaya sürüldü – çığır açan bir süper motosiklet, eğer bir gün kendi sınıfının çok ötesindeyse, günün Honda Fireblade , Kawasaki ZX-9R ve Ducati 916’sını kolayca geride bıraktı .
- 2000: Detay değişiklikleri, daha keskin bir stil ve 2 kg ağırlık azaltmayı içeriyordu.
- 2002: R1 ilk kez yakıt enjeksiyonuna, köşeli stile ve yeni bir şasiye kavuştu.
- 2004 : İlk koltuk altı borusu R1: daha fazla güç, yeni bir şasi ve destekli salıncak, o yıl MCN’nin grup testini kazanan superbike oldu.
- 2006: Daha uzun bir dingil mesafesi de dahil olmak üzere detay değişiklikleri. Sınırlı sayıda SP versiyonu ayrıca Öhlins, Marchesini tekerlekler ve bir kaydırmalı kavrama ile piyasaya sürüldü.
- 2007 : İlk dört valf R1 daha fazla güç Ride-by-wire, elektronik kontrollü giriş trompet, yeni bir şasi ve stil aldı. MCN’nin 2007 yılında yılın süper motosikleti ödülünü kazandı.
- 2009 : MotoGP M1’e dayalı motor düzenine sahip ilk çapraz düzlem krank R1, yeni bir şasi ve stil.
- 2012 : Detay değişiklikleriyle birlikte (altı seviyeli) çekiş kontrollü ilk R1.
- 2015 : Daha küçük, daha keskin ve ilk kez kayma kontrolü de dahil olmak üzere elektronik sürücü yardımcılarıyla dolu olan R1, yol sürücülerinden daha çok pistte hedeflenmeye başladı. 2010 yılında BMW’nin S1000RR’si tarafından başlatılan ve MCN’nin dyno’sunda 190bhp’nin üzerinde üretilen büyük güç yarışına düzgün şekilde katılan ilk Japon süper motosikletiydi. 2015’teki süper motosiklet atışlarımızı kazandı.
- 2018: Yukarı/aşağı kaydırıcı dahil küçük elektronik güncellemeleri
- 2020: Euro 5 kısıtlamalarına karşı önemli motor güncellemeleri, R1, öncekiyle aynı güç ve torku yapıyor. Ek motor freni ve ABS elektroniği, revize edilmiş süspansiyon iç parçaları ve stil düzenlemeleri.
Yamaha YZF R1 İnceleme
Yeni R1’in eski versiyonun performansıyla eşleşmesi için yapılan çalışmalar göz önüne alındığında, 300 sterlinlik 16.799 sterlinlik bir fiyat artışı çok makul görünüyor. Oysa R1M , S1000RR, Panigale V4S ve RSV4 1100 Factory alemlerine giren 21.999 £ (eski modelde 1.800 £, esas olarak Ohlins’e kadar) ile birlikte gelir. Her ikisi de Ekim ayının ortasından itibaren (çevrimiçi satın alma sistemi aracılığıyla R1M), birçok 2020 modelinden çok önce mevcuttur. R1’in iki renk seçeneği mevcuttur: Icon Blue veya Midnight Black, R1M ise yalnızca gelir ve böylece tam karbon fiber kaplamalı güzelliğini gösterir.
- Gürsel Kurye
- Yeşilce Kurye
- Vadi İstanbul Kurye
- Telsizler Kurye
- Ortabayır Kurye
- Harmantepe Kurye
- Emniyet Evleri Kurye
- Sülüntepe Kurye
- Sapanbağları Kurye
Güç ve Tork
Halihazırda kırılmış bir rekor gibi görünüyorum ancak motor yükseltmeleri (ayrıntıları aşağıdadır), Yamaha YZF ‘nın önceki modelle aynı olan 197 bhp’lik bir zirveyi korurken mevzuata uymasına izin verirken, tork 112.4 Nm / 82,9 lb’den marjinal olarak artırıldı. ft @ 11.500 rpm ila 113.3Nm / 83,6 lb-ft @ 11.500 rpm . Gerekli çabayı düşündüğünüzde doyurucu bir rakam ve bu dört silindir, Euro-5 kablo demetinden kurtulmak için ağlıyor.
Şanzıman ve Egzoz
Yüzeyde yükseltmeler o kadar büyük görünmese de, sihrin yattığı yerin altında; çapraz düzlemli motora güç verildi – %12 oranında azaltılmış emme hacmine sahip yeni bir silindir kafası, yeni külbütör ve kam tasarımı, yeni gaz kelebeği gövdelerine sahip yeni bir yakıt enjeksiyon sistemi, egzoz odasında dört (evet, dört) katalizör. daha sessiz susturucu ve yüksek devirde %5 daha az beygir gücü kaybı sağlayan revize edilmiş bir yağ sistemi. Düzensiz 270° – 180° – 90° – 180° ateşleme sırası, her bir piston ve biyel koluna yalnızca kendi bireysel ve ayrı hareketini vermekle kalmaz, aynı zamanda benzersiz ve duyulabilir bir derin uluma yaymaya devam eder.
Egzoz
Genel paket, geliştirilmiş yanma ve daha doğrudan gaz kelebeği tepkisi sağlayarak kendini tamamlar; hassasiyeti, ilk birkaç derece bükülmede hemen hemen fark edilir ve daha sonra, birkaç tane olan uzun yarıçaplı köşelerde, gücü korur. uygulama pürüzsüz ve doğru çizgi hakkında endişelenmeme izin veriyor. Son zamanlarda, doğrudan tam Akrapovic sistemi ve sonuçta ortaya çıkan sansasyonel orta menzilli tork ile BikeSocial BMW S1000RR M Performans uzun vadeli uzun vadeli aracında bolca zaman geçirerek şımartıldım. Euro-5 dostu Yamaha YZF’yı, son virajdan düzlüğe çıkış/bitiş düzlüğüne çekerken biraz adil değil, ilk dalgalanma 9,000rpm’ye kadar oldukça kısıtlı, ancak daha sonra kendini orta mesafeye ateşleyerek, dilenen devirler boyunca kabarıyor.
13.500 rpm’de bir vitese kadar değiştirilecek. Ve tam gaz ancak o zaman 11.000 rpm’ye düşer. Güç ayarlarıyla da oynama fırsatım oldu. İlk ve oldukça açık olan seçimim, motosikleti en sportif ‘1’ ayarında kullanmak olurdu, ancak daha dar köşelerden güç beslerken daha fazla yumuşaklık için ‘2’nin daha uygun olacağı söylendi. . ‘1’ ayarında her bir gaz kelebeği açıklığı derecesi için, kelebek vana da bir derece açılır, oysa ‘2’ ayarında, her bir gaz kelebeği açıklığı derecesi, bir kademede tam güç sunana kadar aynı vananın ¾ derecesine eşittir. Gaz kelebeği uygulamasının üçüncüsü. Mantıklı olmak? Mevcut yarışçılar bile daha yumuşak hızlanma ve daha iyi his için ‘2’ kullanıyor, kişisel çekiş ve kaydırma kontrolü ayarlarını bir araya getiriyordu.
Süspansiyon
Minimal şasi değişiklikleriyle, 2015-18 modelinden bildiğimiz ve sevdiğimiz olağan mükemmel yol tutuş standardı bir kez daha kendini gösteriyor. Jerez Grand Prix pistindeki zorlu test koşulları altında Yamaha YZF, özellikle 5. Virajda uzun, yokuş yukarı sağ elini kullanan oyuncu gibi daha hızlı virajlarda hızlı dönüş yapma ve çizgiyi koruma yeteneğini gösterdi. virajın çıkışı görülüyor, arka düzlükte büyük mil hızı daha iyi bir şans veriyor.
Ayrıca kişisel ayarlarınız, süspansiyon, şasi geometrisi lastikleri ve Bridgestone R11 lastikleri ile donatılmış Yamaha YZF R1‘de (OE özel kauçuk RS11’dir) üç seanstan sonra herhangi bir kusuru vurgular ve arka kaymayı yalnızca iki kez hissedebiliyordum – kasıtlı olarak ittikten sonra her tur daha zor. Elbette hepsi kapsamlı bir test adına. Daha kısa, daha dar köşelerde, biraz sabrımı kaybettiğimde ve gaza çok erken basmaya çalıştığımda ön taraf genişledi. Panigale V4S ve S1000RR, biraz ekstra orta köşe gaz kelebeği ile daha sıkı dönüyor gibi görünüyor.
Şasi ve Ağırlık
860 mm’lik bir yükseklik, tüm spor motosikletlerin en yükseğidir, ancak yakıt deposunun motor konfigürasyonunun nezaketiyle buluştuğu daha ince bel, örneğin Aprilia RSV4 1100 Fabrikasına göre montajı ve düz tabanlığı kolaylaştırır. Mandallar benim için mükemmel bir şekilde yerleştirildi; Bacak konforu sorunlarına neden olacak kadar yüksek değil, ancak Jerez yüzeyini sıyırmamak için bol miktarda yerden yükseklik sunuyor. Aerodinamik olarak, ekran marjinal olarak daha yüksektir ancak hava akışı ve bu nedenle, fark edilmesi zor ön kaplama revizyonları ve giriş için kullanılan yeni malzeme sayesinde verimlilik %5 oranında iyileştirilmiştir.
Yamaha YZF ağırlığını taşıdığı yeri vurgulayan birkaç yüksek hızlı yön değişikliğine sahiptir. Teraziyi 201 kg’a düşüren R1 hiçbir şekilde ağır bir ağırlık değildir, ancak düzensiz ateşleme sırası ve ağır bir krank mili, R1’de, 43 mm USD Kyaba (KYB) çatalların iç kısımları ve buna uygun arka şok, ön uç hissi/arka lastik tutuşunda, güvende ve daha yüksek viraj hızında iddia edilen iyileştirmelerle yükseltildi, ancak bazı ciddi karmaşık verilere ihtiyacınız olacak ve eski ile yeni arasındaki farkı ayırt etmek için koşmaya değer günler.
Frenler
Bu 2020 modelinde yeni fren balataları olmasına rağmen, bağlantısız frenler Aprilia ve Ducati tarafından litrelik spor makinelerinde kullanılan kusursuz Brembo’larda bir yama değildir. Yorucu bir parmak ve önkol çalışması için yapılan iki düzlüğün sonunda ön fren kolunu sertçe çekmek – o kadar ki kola verilen çaba durma gücüyle eşleşmez. Yine de bu noktaya dikkat çekmek için, bu, sıcak koşullarda ve hızlı bir günlük tempoda yoldaydı. Ben çok arka fren kullanıcısı değilim ama bazen birinci viteste olduğu gibi gerekliydi. Ve neyse ki, Cadwell Park değil, Jerez tarzı kaçıştı. Yolda, sert basınç gereksinimi çok fazla fark edilmezdi ve açıkçası ABS’nin bu kadar etkili çalıştığını bilmek kullanışlıdır.
Ayrıca, Yamaha YZF geliştirilmiş Motor Freni Yönetim sistemi, daha önce bahsettiğimiz gibi üç seviyeli motor freni kuvvetine izin verir, bu nedenle tercih ettiğiniz motor devrine karşı motor freni parazitinin ne kadar olduğuna bağlı olarak, pistte veya yolda size uygun ayarı bulun. Yeni bir Fren Kontrol sistemi, diğer modellerde daha yaygın olarak viraj alma ABS olarak bilinir. İki ayar, viraj açısına bağlı olarak fren ve ABS hassasiyetinde farklılıklar sağlar. Freni derin bir köşeye çekmeyi tercih edenler için kullanışlı.
Örneğin, bir dönüş, yokuş yukarı ve geç apeks sağ elini kullanan bir oyuncu, virajı yeterli hızda taşımak için yeterince test yapıyor ve ikiye hızlı bir kaçışı en üst düzeye çıkarmak için doğru viraj girişini yapıyor. Güven, kullandıkça artar, çünkü frenleri eğimde tutmak veya virajda bir kez daha fazla sıkmak, yoldaki herhangi bir motosiklet eğitmeninin cesaretini kırabilir.
Yamaha YZF R1 Rakipleri
Yollara uygun bu spor motosikleti kategorisinde her yeni veya güncellenmiş model ortaya çıktığında, saç kesimi daha da inceliyor. Yamaha’nın yeni 2020 motosikleti, Japon dörtlüsü artı 2019 Alman motosikletçisinin en pahalısı, ancak tamamen Euro-5 uyumlu olan tek motosiklet, işte öne çıkanlar:
Yamaha R1 2020 | Kawasaki ZX-10R Performansı | Honda CBR1000RR Ateş Bıçağı | Suzuki GSX-R1000R | BMW S1000RR Spor | |
Motor | 998cc, sıvı soğutmalı, öne eğik paralel dörtlü | 998cc, sıvı soğutmalı, sıralı dört | 999c, sıvı soğutmalı, sıralı dört | 1000cc, sıvı soğutmalı, sıralı dört | 999c, sıvı soğutmalı, sıralı dört |
Güç | 197bhp (147.1kW) @ 13.500rpm | 200.2bhp (149.3kW) @ 13.500rpm | 189bhp (141kW) @ 13.000rpm | 199.2bhp (148.5kW) @ 13.200rpm | 203,8 hp (152 kW) @ 13,500 rpm |
tork | 83,6 lb-ft (113,3 Nm) @ 11,500 rpm | 84,8 lb-ft (114,9 Nm) @ 11.200rpm | 84,1 lb-ft (114 Nm) @ 11,000 rpm | 86,7 lb-ft (117,6 Nm) @ 10,800rpm | 83,3 lb-ft (113Nm) @ 10,500rpm |
Islak Ağırlık | 201kg | 206kg | 196kg | 203kg | 197kg |
Koltuk yüksekliği | 860mm | 835 mm | 832 mm | 825 mm | 824 mm |
Yakıt tankı | 17 litre | 17 litre | 16 litre | 16 litre | 16,5 litre |
Dan başlayan fiyatlar) | £16,799 | £15,199 | £15,999 | £16,599 | £16,700 |
Yamaha YZF R1 Hızlı Mı?
15-19 Yamaha YZF-R1 Hızlanma | |
Hız | Zaman |
0-10 mil/saat | 0.51 |
0-20 mil/saat | 1.01 |
0-30 mil/saat | 1.53 |
0-40 mil/saat | 2.04 |
0-50 mil/saat | 2.57 |
0-60 mil/saat | 3.10 |
0-70 mil/saat | 3.65 |
0-80 mil/saat | 4.21 |
0-90 mil | 4.80 |
0-100 mil/saat | 5.73 |
0-110 mil/saat | 6.09 |
0-120 mil | 6.83 |
0-130 mil/saat | 7.54 |
0-140 mil/saat | 8.46 |
0-150 mil/saat | 9.53 |
0-160 mil/saat | 11.00 |
0-170 mil/saat | 13.02 |
0-180 mil/saat | 16.28 |
0-190 mil | 38.85 |
0-200 mil/saat | n/a |
60-130 mil | 4.40 |
100-160 mil/saat | 5.53 |
SS/QM | 10.12/154 mil/saat |
SS/KM | 17.91/183 mil/saat |
SS/Mil | 25.11/188 mil/saat |
En yüksek hız | 191 mil/saat |
Sıkça Sorulan Sorular
Yamaha YZF R1 İyi Bir Motosiklet Mi?
Yamaha R1, bir başlangıç motosikleti için iyi bir seçim değil ; Pahalı MotoGP’den ilham alan süspansiyon paketi, hafif alüminyum çerçevesi ve yüksek güçlü süper motosiklet yarış motoru, bunu en deneyimli sürücüler için bile göz korkutucu bir motosiklet haline getiriyor.
Yamaha YZF R1 Güvenli Mi?
Yamaha R1, bugüne kadar üretilmiş en güvenilir spor motosikletlerinden biridir . İyi hazırlanmış ve yoğun bir şekilde araştırılmış, MotoGP’den ilham alan motoru, süspansiyonu ve çerçeve tasarımı, onu birinci sınıf bir süper motosiklet haline getiriyor. R1’inizin bakımını doğru yaparsanız sorunsuz güvenilir yüksek performans sağlayacaktır.
Yamaha YZF R1 de Hangi Motor Var ?
R1, 200PS geliştiren 998cc çapraz düzlemli 4 silindirli 4 valfli bir motorla çalışır – ram hava basıncı olmadan. Kazanan YZR-M1 MotoGP motosikletimizden türetilen çapraz düzlemli krank mili, yüksek düzeyde doğrusal tork için düzensiz 270° – 180° – 90° – 180° ateşleme sırası verir.