2022 KTM RC390 İncelemesi

2015’teki ilk çıkışından bu yana KTM RC390 , hafif spor motosiklet yelpazesinin sivri ucunu temsil ediyor. Tarzında agresif ve Ready to Race marka vaadine adanmış olan RC390, her zaman günlük görev için yeterli konfora sahip, sokaklarda yasal olan eğlenceli küçük bir palet bisikleti olarak gösterildi. Bu, küçük KTM’nin önceki karşılaştırmalarımızda pistte övgüyle övülmesine neden oldu, ancak aynı zamanda, bu tutum Kawasaki Ninja 400’ün son iki karşılaştırmamızda daha iyi çok yönlü bir motosiklet olarak zirveye çıkmasına neden oldu.

KTM RC390 Pin
KTM RC390

2022 KTM RC390

2022 için KTM, RC390’ı daha da sportif hafif bir makine yapmaya odaklandı.

Editör Puanı: %87.75

Motor17.5/20Süspansiyon14/15Aktarma7.5/10
frenler9/10enstrümanlar4/5ergonomi9/10
Görünüm8,75/10arzu edilirlik9/10Değer9/10
KTM RC390 2022 İnceleme
+ Yüksekler Ultra hızlı kullanım
Ayarlanabilir süspansiyon
Büyük ergolar
– iç çeker Şanzıman biraz özensiz geliyor
Motor alttan biraz kötü gibi görünüyor
hızlı vites
KTM RC390 2022

KTM RC390 Neden Seçmelisiniz?

KTM tarzında, 2022 için RC390, daha da iyi spor ve pist odaklı performans sunmak için incelendi ve revize edildi. Hey, eğer iyi olduğunu biliyorsan, neden ikiye katlamıyorsun? Ve Avusturyalıların sahip olduğu ikiye katlanma. KTM , iki 390’ı eşit bir oyun alanına getiren 390 Duke’ün birçok özelliğini ve teknolojisini getirdi . Ayrıca KTM, yeni tekerlekleri ve fren rotorları sayesinde 7,5 pound (!) yaysız kütleyi tıraş etmeyi başardı.

2022 KTM RC390 Özellikleri

Aerodinamik, daha iyi rüzgar koruması sağlamak ve bir sürücünün motosiklet üzerinde hareket etme yeteneğini daha iyi optimize etmek için elden geçirildi. Sonuç, tamamen yeni bir görünüme ve daha büyük, farklı şekilli bir yakıt deposuna sahip, fiziksel olarak daha büyük görünen bir motosiklettir. Uygun bir şekilde, yeni RC390’ın performansının ilk tadı, daha büyük Willow Springs Uluslararası Yarış Pisti’ne bitişik 1,6 millik bir pist olan Streets of Willow’da aldık. Neyse ki, KTM’yi, çiş RC’yi biraz daha iyi tanımak için bazı günlük sürüşler için bisikleti eve götürmemize izin vermeye ikna edebildik.

Bir motosikletin sınırlarını güvenli bir şekilde bulmak için, yarış pistinin kontrollü sınırlarından daha iyi bir yer olamaz. Bu sadece yeni KTM’yi ilk kez kullanmam değildi, aynı zamanda Streets’teki ilk gezintimdi ve kursu öğrenmek için daha iyi bir makine isteyemezdim. Hafif spor motosikletler mükemmel dengeleyicilerdir. Beceri eksikliğini telafi etmek için tamamen güce veya performansa güvenemezsiniz. Her şey sizin ve bileşenlerin kaldırabileceği maksimum momentumu korumakla ilgilidir. Ve elbette, aynı makinelerle aynı şekilde yetenekli bazı binicileri piste aldığınızda, bu süre boyunca yüzünüzde bir sırıtış olmaması için zorlanacaksınız.

KTM RC390 2022 Pin
KTM RC390 2022

2022 KTM RC390 Yol Tutuşu

Yeni RC390’ın şasisi ve yol tutuşu, kesinlikle KTM’nin en yeni süper sporunun konuşma noktalarıdır. Yeni bir tekerlek ve rotor tasarımıyla 7,5 librelik yaysız kütlenin kesilmesi, zaten iyi yol tutuşu olan bir bisiklete büyük katkı sağlıyor, ancak şimdi yön değişiklikleri sırasında neredeyse zahmetsiz. Ayarlanabilir WP Apex çatal ve amortisör ile sürücü yalnızca başlangıçtan daha iyi ayarlanmış bir süspansiyona sahip olmakla kalmaz, aynı zamanda sürücünün tercihlerine göre daha kolay ayarlanabilen donanıma da sahiptir. Sıkıştırma ve geri tepme ayarlı (her biri için ayrı bacaklar) çatal, pistte üretebildiğim tüm frenleme kuvvetine dayandı ve süre boyunca soğukkanlılığını korudu. Ön yük ve geri tepme ayarı ile şok, dengeli performansı da korudu. Hızlı kullanımına rağmen, RC390 her şeyi güvenle sabit tutmayı başarır.

2022 KTM RC390 Motor

Tekerleklerden elde edilen ağırlık tasarrufu önemli olsa da, KTM ayrıca çerçeveden 3,3 pound kesmeyi başardı. Yer yer bu ağırlık tasarrufuna rağmen, yeni RC aslında önceki nesilden altı kilo daha ağır. Yeni kafes çerçevesi artık cıvatalı bir alt çerçeveye ve yolcu ayaklıklarına sahiptir. Ek olarak ve aynı zamanda spor anlayışına uygun olarak, ’22 RC’nin çerçeve içinde burulma sertliğini uyarlamak için eklenebilen veya çıkarılabilen birden fazla desteği vardır – bu kategoride daha önce görülmemiş şasi esnekliğinin en üst düzeyde ayarlanmasına izin veren bir özellik. Daha önce, bu parantezler birbirine kaynaklanmıştı. Eski TT yarışçısı ve yeni RC390’ın baş ürün tasarımcısı Shaun Anderson, bunu motosikleti daha da Yarışa Hazır hale getirecek daha ileri düzeyde bir ayar sağlamak için bir fırsat olarak gördü.

KTM RC390 Resmi Web Sitesi

2022 KTM RC390 Süspansiyon

Süspansiyon pistte iyi tutundu ve şasi tasarımı RC390’ın manevra yapmasını o kadar kolay hale getirdi ki erken dönmemeye alışmam biraz zaman aldı. Yeni ön rotor tasarımı, ağırlıktan tasarruf için merkezin büyük bir kısmının kaldırıldığı Buell’in çevre rotorunu andırıyor. 320 mm disk, dört pistonlu sabit Bybre kaliper ile birlikte, bol miktarda ilk ısırma ile mükemmel durma gücü sağlar. Her iki kol da aralıklı olarak ayarlanabilir.

ABS ve TC, bu en son RC390’da artık IMU tabanlıdır. 390 Duke’de görülene benzer şekilde, ABS artık kapatılamaz, ancak arka ABS’nin devre dışı bırakılmasına izin veren “supermoto” moduna sahip olursunuz. Çekiş kontrolü kapatılabilir. Zorlu parkur meraklıları, ABS’yi tamamen kapatamama konusunda gözlerini deviriyor olabilir, ancak ön tekerlekte ABS’ye hiç girmeden pistte bir gün geçirdikten sonra, düşünüldüğünden daha az endişe verici olabilir. Bu duygu, pist günümüzde en hızlı kişiler tarafından bile tekrarlandı.

KTM RC390 Süspansiyon Pin
KTM RC390 Süspansiyon

2022 KTM RC390 Şanzıman

KTM bize motorun ve şanzımanın, dayanıklılık için motordaki bazı küçük güncellemelerle (KTM temsilcilerinin bana açıklayamadığı veya açıklayamadığı) ve şanzımanda yukarı/aşağı hızlı vites değiştirme seçeneği ile nispeten değişmediğini söylüyor. Bununla birlikte, haritalama, %40 daha fazla hava aktığı söylenen bir hava kutusu/egzoz yeniden tasarımı sayesinde büyük ölçüde değiştirildi. KTM bize bunun iddia edilen 44 hp ve 27 lb-ft torkla sonuçlandığını söylüyor. Rottweiler Performance Dynojet’te 9000 rpm’de 40.1 beygir gücü ve 8400 rpm’de 24,1 lb-ft gördük. Motor, Single’ın alt uç gücünün bir kısmını, daha güçlü bir orta ve üst uç acele lehine kaybetmiş gibi hissettiriyor. Daha önce olduğu gibi, RC390, devir sınırlayıcının sert ve hızlı bir şekilde gelmesiyle 10.000 rpm’lik kırmızı çizgisine kadar sert bir şekilde çeker.

KTM RC390 Şanzıman & Motor Pin
KTM RC390 Şanzıman & Motor

KTM RC390 Hızlı Vites Değiştirmek

Hızlı vites değiştirme seçeneğine sahip olduğum için mutlu olduğumu söyleyebilmeyi isterdim, ancak pist günümüzde, yükseltmeden ziyade neredeyse bir engel olduğunu kanıtladı. Vites büyütme ve vites küçültme en iyi ihtimalle çentikli hissettirir. Testimiz sırasında pistteki neredeyse tüm sürücüler, bisikletin vitesten düştüğünü veya bir vitesten geri düştüğünü deneyimledi. Quickshifter’dan vazgeçmek tamamen daha iyi çalışıyor gibiydi. Bu ön üretim Euro-journo çekiçli bisikletlerdeki geçişler (Avrupalıların hepsi bu bisikletleri ABD’ye gönderilmeden önce aldılar), tutmaları için çok kasıtlı olarak yapılması gerekiyordu. KTM’nin açık bir şekilde sportif performansa vurgu yapmasıyla, bu değişikliklerin RC’nin sokak davranışlarını etkileyip etkilemediğini görmek için can atıyordum.

2022 KTM RC390 ve Kawasaki Ninja 400

Ergonomik olarak, KTM hala Kawasaki Ninja 400’ün daha sıkı otur ve yalvar konumundan daha geniş, daha açık bir kokpit sunuyor. Daha eğimli, sportif bir sürüş pozisyonu ama daha geniş, yüksekliği ayarlanabilir (10 mm) gidon , 32,5 inç sele yüksekliği ve oldukça alçak ayaklıklar gerçekten rahat bir sürüş sağlar – ve sadece spor motosikletlere göre değil, RC390 tam bir günlük ayak işleri için rahat bir attır.

KTM RC390 Teknik Özellikler

2022 KTM RC390 Teknik Özellikleri
Motor tipiSıvı soğutmalı, Tek silindirli, 4 zamanlı DOHC dört valfli motor
Yer değiştirme373cc
Bore x Stroke89 mm x 60 mm
Sıkıştırma oranı12.6:1
Beygir gücü9.000 rpm’de 40,1 hp (ölçülen)
tork24,1 lb-ft. 8400’de (ölçülen)
marşElektrikli marş
El çantasıPASC sıçrama önleyici kavrama, mekanik olarak çalıştırılır
Aktarma6 vitesli
Zincir520 X-Yüzük
EMSRBW’li Bosch EMS
Yağlamaıslak karter
ÇerçeveToz kaplı çelik kafes
Ön süspansiyonAyarlanabilir sıkıştırma ve geri tepme sönümlemeli WP APEX 3343 ters çatal; 4.7 inç seyahat
Arka SüspansiyonAyarlanabilir yay ön yükü ve geri tepme sönümlemeli WP APEX 3446 monoshock; 5.9 inç seyahat
Ön frenDört pistonlu radyal sabit kaliper, tek 320 mm disk
Arka frenTek pistonlu yüzer tip kaliper, 230 mm
ABSBosch 9.1MP İki Kanallı ABS (Süpermoto ABS)
Ön tekerlekDökme beş kollu tekerlek
Arka tekerlekDökme beş kollu tekerlek
Ön lastik110/70 R 17 M/C 54V TL Continental ContiRoad
Arka lastik150/60 R 17 M/C 66V TL Continental ContiRoad
Yakıt Kapasitesi3.6 galon
Koltuk yüksekliği32.4 inç
Yerden yükseklik6,2 inç
Dingil açıklığı52.8 inç
tırmık / iz23,5° / 3,3 inç
Islak Ağırlık362 pound (ölçülen)
Servis Aralıkları9.300 mil
KTM RC390 2022 İnceleme

KTM RC390 İnceleme

Hızlı vitesin mükemmel performansından daha düşük olduğu göz önüne alındığında, debriyaj kolunu çekmenin son derece hafif olması güzel. Eve getirdiğim motosikletin üzerindeki hızlı vites, aslında zamanımın çoğunu yolda geçirdiğim RC’den daha kötü görünüyordu. Ayrıca, normdan alışılmadık bir şekilde, hızlı vites değiştirici (bir bağlantı tipinden ziyade yazılım tabanlıdır), şehir etrafında kırmızı çizgiye daha yakın olmaktansa, orta devirde daha iyi kayıyor gibi görünüyor. Ayrıca günlük görevler sırasında şanzımanın vitesten atlamasını da yaşamadım. Bu düzensizlikler muhtemelen 1’ler ve 0’lar üzerinde çalışan bir yazılım mühendisi tarafından düzeltilebilir, ancak şu anda bu harika değil.

KTM RC390 Fiyat ve Değerlendirme Pin
KTM RC390 Fiyat ve Değerlendirme

KTM RC390 Motor Değerlendirme

Motorun düşük performansının bir kısmını kaybettiği hissine rağmen, RC390 hala şehrin sokaklarında koşuşturmak için eğlenceli, hafif bir makinedir. Kaporta ve sürüş pozisyonu, rahatsızlığa neden olacak kadar aşırı değildir ve 80 mil ve üzeri hızlarda uzun süreli otoyol patlamaları sırasında bileklerinizdeki ağırlığı korumak için mükemmeldir. Koltuk ayrıca, 390 Duke dahil olmak üzere, tünediğimiz önceki yinelemelerden çok daha rahat. KTM bize koltuk köpüğünün öncekine göre iki kat daha kalın olduğunu ve yeni bir kaplamaya sahip olduğunu söylüyor – bu da iyi bir tutuş sağlıyor.

2022 KTM RC390 Fiyat Değerlendirme

Fiyatlandırma 5.799 dolardan 6 binin altında kalıyor. Bisikletlerin zaten bayilerde olması gerekiyordu (teşekkürler, COVID, Putin, vb.), ancak şimdi Mayıs ayında bir süre için planlanıyor. Parmaklar geçti. Sokakta geçirdiğim son birkaç spor motosikleti (bir Yamaha R7 ve Speed ​​Triple RR) düşünürsek, RC390 aslında grubun en rahatı. Sokak sürüşüyle ​​geçen bir gün düşünüldüğünde, RC daha da sivri hafif bir spor motosiklet olma yolunda sokak davranışlarından çok fazla bir şey kaybetmemiş gibi görünüyor.

2022 KTM RC390 Sonuç

İz arkasında 2015 Başlangıç ​​Seviyesi Sportbike Shootout’umuza ve 2018 Lightweight Sportbikes Shootout’a geri dönersek, KTM RC390, genel bir galibiyet elde etmeyi asla başaramadı. Belki de, aradığınız şeye bağlı olarak, sorun değil. Belki de bir üreticinin her yönüyle en iyi makineyi yapmaya çalışmak yerine tamamen sportif performansına odaklanması sorun değil. Elbette Kawasaki, Ninja 400’de hem pistte hem de pist dışında zorlu bir rakip olmayı başardı. Küçük Ninja’nın son iki çatışmamızda podyumun en üst basamağını almasıyla, Avusturyalıların nihayet hafif spor motosiklet segmentinde tam performansta Japonları geride bırakıp bırakmadığını bilmenin tek bir yolu var. Belki bazı farklı bakış açıları sağlamak için bazı düzgün binicileri ve bazı düzgün binicileri hışırdatabiliriz.

KTM RC390 YouTube İnceleme: https://www.youtube.com/watch?v=TRyYvuOfKck

Diğer Motosiklet Yazılarımız

Yorum yapın

13