İkinci El Motosiklet Alırken

Son Güncelleme Tarihi: Mart 20, 2024 tarafından Moto Kurye

İkinci el bir motosiklet satın almak, özellikle ilk seferinizse ve sahibi yanınızda dururken hayallerinizdeki bisiklete bakıyorsanız, göz korkutucu bir ihtimal olabilir. Ancak bir satıcıdan satın alırken bile, tam olarak ne arayacağınızı bilmek, yalnızca motosikletin iyi ve dürüst durumda olduğundan emin olacağınız anlamına gelmez, aynı zamanda yapabileceğiniz şeyler için fiyatı düşürebilirsiniz. kendini onar, ya da çok endişelenme. Kullanılmış ikinci el motosiklet satın alma kontrol listesi, en iyi teklifi almanızı sağlayacaktır.

İkinci El MotosikletPin
İkinci El Motosiklet

İkinci El Motosiklet

Yine, herhangi bir hasar belirtisi olup olmadığına dikkatlice bakın, ancak yağ doldurma kapağı, karter cıvatası ve kaliper montaj cıvatalarının içlerinde kilit kablolaması için açılmış küçük delikler olup olmadığını da kontrol edin. Ayrıca kilometrenin ikinci el motosikletin yaşıyla tutarlı olduğundan emin olun.

İkinci El Motosiklet Alırken Gereken 10 Şey

1: Motosikleti tanıyın. Herhangi bir kullanılmış ikinci el motosiklete bakmadan önce yapmanız gereken en önemli şeylerden biri, öncelikle model hakkında elinizden gelen her şeyi bilmektir; standart olarak hangi parçalara sahip olması ve neye benzemesi gerektiğine dair kapsamlı bir bilgiyle, kısa sürede yerinde olmayan her şeyi fark edeceksiniz.

Birçok kişi size, görmeye gittiğiniz ilk kullanılmış ikinci el motosikleti (veya arabayı) asla satın almamanız gerektiğini söyleyecektir… Bu iyi bir nokta, çünkü yalnızca mümkün olduğunca çok kişiye bakarak en iyilerini bileceksiniz. Tabii ki, bazen en iyisi ilk olandır, ancak çeşitlilik görmeye çalışın. Bir yol, gerçekten istemediğiniz modelin varyasyonlarına bakmaya dikkat etmektir. Kırmızı bir Ducati 916‘nın hayalini mi kuruyorsunuz? Git ve bazı sarı olanlara bir göz at, kalbiniz kafanıza hükmetmeden birkaçının mekaniklerini kontrol etme şansı vermek için.

2: MoT’leri kontrol edin. Bir aracın MoT geçmişini çevrimiçi olarak  adresinden kontrol edebilirsiniz – bu size aynı zamanda kilometreyi kontrol etme şansı da verecektir. ikinci el motosiklet uzun süre hiçbir şey yapmadıysa, yakıt sistemi tıkanabilir, ancak aynı şekilde, kilometrenin saatlere göre ne olmasını beklediğinizi de not edin.

3: Önceden arayın. Satıcıyı arayıp tüm evrakların onlarda olup olmadığını, ikinci el motosikleti ne kadar süredir elinde tuttuklarını, neden sattıklarını ve bilmeniz gerektiğini düşündükleri hasar veya arıza gibi sorunlar olup olmadığını sorarak boşa giden bir yolculuktan kurtulun. . Yine de bakmak istiyorsanız, gitmeden önce en az birkaç saat çalışmadığından emin olmalarını isteyin, böylece soğuktan başlayabilirsiniz. Oraya gidersen ve motor ısınırsa, şüphelen.

4: Bir meşale alın. İkinci el bir ikinci el motosikleti (veya arabayı) mümkün olan her yerde gün ışığında görmelisiniz, ancak yapamıyorsanız, satıcının aracı bol ışıklı bir yerde görmenize izin verdiğinden emin olun; yapmazlarsa, bu alarm zillerini çalmalıdır. Yine de küçük bir el feneri alın, böylece çerçeve ve motor numaralarını daha kolay kontrol etmenin yanı sıra kuytuların ve yarıkların içine bakabilirsiniz.

5: Her zaman evrakları kontrol edin. Çerçeve numarasının (VIN) V5’tekiyle eşleştiğini ve motor numarasını da kontrol edin. Ayrıca V5’teki adresin ikinci el motosikleti görüntülediğiniz adresle eşleşip eşleşmediğini de kontrol edin. Evrak yoksa, uzaklaşın (ancak DVLA’ya gönüllü olarak kaydolmadıkları sürece arazi bisikletlerinde şu anda V5’ler yoktur).

Servis kayıtlarına gelince, servis kitabının ikinci el motosiklete eşleşip eşleşmediğini kontrol edin ve damgaların orijinal olup olmadığını kontrol edin (birçok üretici artık bir elektronik veri tabanını kontrol ederek servis kayıtlarını onaylayabilir).

Tam bayi servis geçmişi iyidir, ancak işler iyi bir standartta yapıldığı sürece bağımsız bir tamirciden servis almayı reddetmeyin. Garanti dışı ikinci el motosiklet için evde servis hizmeti her zaman kötü bir şey değildir – satıcı satın alınan her parçanın kaydını tuttuysa ve iyi stoklanmış bir alet kutusu ve çalışma alanı olduğunu görme şansınız olduysa, ikinci el motosikletin yaşına, değerine ve durumuna göre bir karar verin.

6: Kendinize zaman tanıyın. Bir satıcının sizi acele etmesine izin vermeyin (buna bir satıcı da dahildir). Satın aldığım ikinci el motosikletlerden genellikle en az bir veya iki saatimi harcadım – kısmen her şeyi kontrol etmek istediğim için, ama aynı zamanda satıcıyla bir ilişki kurduğum için. Satıcı size başka bir alıcının yolda olduğunu söylüyorsa, kararınızı aceleye getirmeyin. Şüpheniz varsa, uzaklaşın ve sonra unutun. Bir tane daha olacak.

7: Satıcıyı tanıyın. Arkadaş canlısı ve konuşkan olun – konuşursanız nasıl bir insan oldukları ve ikinci el motosikletlerine nasıl baktıklarını öğreneceksiniz.

8: Bir çiş yapın. Özel bir satıcıdan satın alıyorsanız, onların evinde olmalısınız. Onlarla başka bir yerde tanışmış olabilirsiniz, ancak V5’teki adrese gelene kadar para vermeyin. Ve oradayken, tuvaleti kullanmayı isteyin – gerçekten orada yaşadıklarını (örneğin duvarlardaki resimler) ve ayrıca ne kadar sürdüklerini görmek için içeride küçük bir zirveye sahip olma şansı… ikinci el motosiklet kiti sürer çok fazla yer var, bu yüzden bir yerlerde bir kapak, hatta ikinci el motosikletlerinin bir fotoğrafını görme şansınız var.

9: Güvende olun. Test sürüşü, satın alma sürecinin önemli bir parçası olabilir, ancak satıcıya sormadan önce diğer her şeyi kontrol edene kadar bekleyin. Bu noktada size çok daha fazla güvenecekler ve ciddi olduğunuzu anlayacaklar, ancak anahtarı size vermeden önce yine de paranın ellerinde olmasını bekleyebilirler. Ve sahibinin izniyle başka motosikletlere binmek için sigortalı olduğunuzdan emin olmalısınız.

2. El Motosiklet Satın AlmakPin
2. El Motosiklet Satın Almak

İkinci El Motosiklet Kaza Raporu

Bir ikinci el motosikleti kontrol ederken metodik olun – en alttan başlayıp yukarı doğru çıkıyorum – sizi başka bir yere tekrar bakmanızı sağlayan küçük bir şey fark edebilirsiniz, bu yüzden acele etmeyin. Sürtünmeler veya sıyrıklar varsa, bunlar ikinci el motosikleti kaldırırken olmuş olabilir, ancak birden fazla yöne giden bir sıyrık, neredeyse kesinlikle, makine yolda kayarken dönerken meydana geldi.

  1. • Çatal ayakları: Çatal ayaklarının alt kısımlarında pah olup olmadığını ve her iki tarafta da eşleştiğini kontrol edin.
  2. • Motor kasaları: Motor kasaları aşınmış mı ve doğru renkte mi? Özellikle derin çiziklere veya kasaların değiştirildiğine dair işaretlere bakın – motorun geri kalanından daha mı yeni görünüyorlar?
  3. • Mandallar: Yıpranmış veya eksik kahraman lekeleri olup olmadığına bakın ve ayak mandalları ile pedalların uçlarında aşınma.
  4. • Egzoz: Egzoz uç kutusunu ve ısı kalkanlarını hasar açısından kontrol edin. Kutunun arkasını da, salıncak koluna çarpmış olabileceği hasar açısından kontrol edin.
  5. • Döner kol: Döner kolun kenarlarında herhangi bir pah olup olmadığına bakın. Ayrıca egzozun nereye basmış olabileceğini de kontrol edin.
  6. • Radyatör: Radyatörün bükülmediğinden veya herhangi bir şekilde şeklinin bozulmadığından emin olun. Ayrıca soğutma suyu borularının yeni değiştirilmediğini de kontrol edin.
  7. • Üstyapı: Kaplamaların doğru renkte olduğunu, düzgün oturduğunu ve iç kısımlarının aynı renkte olduğunu kontrol edin.
  8. • Çerçeve: Çerçeve onarımı belirtileri olup olmadığına veya satış sonrası kapakların altında herhangi bir şey olup olmadığına bakın.
  9. • Sele mandalları: Askılar ve taşıyıcılar üzerindeki sıyrıkları arar
  10. • Kilit stopları: Direksiyon stoplarının yerinde olduğunu ve hasarlı olmadığını kontrol edin.
  11. • Saatler: Doğru kilometreyi (ve eski analog saatlerdeki sayılar aynı hizada) gösterip göstermediklerini kontrol etmenin yanı sıra, düz durduklarından emin olun.
  12. • Bar uçları, kollar ve aynalar: Sürtünme veya değiştirme olup olmadığını kontrol edin.
  13. • Çubuklar: Düz olduklarını kontrol edin
  14. • Tank: Doldurma kapağının içinde ve kenarlarında aşırı püskürtme olup olmadığını kontrol edin. Ayrıca grafiklerin doğru sıralandığını kontrol edin.
  15. • Alt şasi: Çıkan parçalarda, özellikle tutunma raylarında bükülme ve sıyrık olup olmadığını kontrol edin.

2. El Motosiklet: Elektrik Sistemi Nasıl Kontrol Edilir?

Satıcıyla konuşarak bir ikinci el motosiklete ne kadar iyi bakıldığı hakkında iyi bir fikir edinebilirsiniz, ancak yine de dikkatlice kontrol etmeniz gerekir. Motor çalışması, aşınmış yataklar veya başka herhangi bir mekanik veya elektriksel sorunla karşı karşıya kalmayacağınızdan emin olmak için İkinci el motosiklet uzmanlardan satın almak istedikleri motosikletleri nasıl kontrol ettiklerini bize söylemelerini istedik.

  1. • Motosikleti çalıştırın: Satıcıdan istediğiniz gibi motorun soğuk olduğundan emin olun, ardından egzozdan koyu/mavi duman olup olmadığına bakarken iyi çalıştığından emin olun.
  2. • Elektrik: Motor çalışırken tüm elektriklerin doğru çalıştığını kontrol edin.
  3. • Batarya: Bataryanın boştayken yaklaşık 14V’da olup olmadığını kontrol etmek için bir voltmetre kullanın. Alternatif olarak, mükemmel Optimate pil test cihazını kullanın
  4. • Lastikler: Hasar veya onarım olmadan eşit şekilde aşındıklarından emin olun ve değiştirilmesi gerekiyorsa fiyatı düşürün. Supap saplarının çatlak olmadığını kontrol edin.
  5. • Tekerlekler: Tekerlekleri döndürün ve jantta herhangi bir ezik olup olmadığına dikkatlice bakın.
  6. • Çatallar: Toz contalarının iyi durumda olduğunu ve bacaklarda yağ olmadığını kontrol edin (önce ikinci el motosikleti birkaç kez zıplatın). Ayrıca sürgülerde çukurlaşma olup olmadığına ve herhangi bir bükülme veya kırışık belirtisi olup olmadığına bakın.
  7. • Frenler: Balatalarda bol miktarda et olup olmadığını ve disklerin çıkıntılı, çatlak veya çukurlu olmadığını kontrol edin. Ayrıca hortumları kontrol edin.
  8. • Motor: Herhangi bir yağ sızıntısı belirtisi olup olmadığına ve ayrıca çukurlu veya dökülen boya olup olmadığına bakın.
  9. • Egzoz: Sızıntıya yol açabilecek herhangi bir ciddi korozyon belirtisi olup olmadığını önden arkaya kontrol edin.
  10. • Sıvılar: Fren hidroliği, yağ ve soğutma sıvısının tamamen doldurulduğundan ve doğru renkte olduğundan emin olun.
  11. • Yataklar: Tekerlek, salıncak ve kafa yataklarında oynama olup olmadığını kontrol etmek için tekerlekleri ve salıncak kolunu sallayın.
  12. • Nihai tahrik: Zincirlerin ve dişlilerin (veya kayışın) aşırı aşınmış olup olmadığını kontrol edin. Şaft tahriki ise, tahrikte sızıntı ve boşluk olup olmadığını kontrol edin.
  13. • Motosikleti tekrar çalıştırın: Olağandışı tıkırtıları veya darbeleri dinleyin. Ayrıca frenlerin düzgün bir şekilde ısırdığını da kontrol edin.
  14. • Anahtarlar: Tüm anahtarların mevcut olduğundan (çoğunda iki ana anahtar ve bir kırmızı anahtar olmalıdır) ve hepsinin kontağa, koltuğa, bagaja vb. uygun olduğundan emin olun.
  15. • Test sürüşü: ABS takılıysa, sürüşe başladıktan sonra ışığın söndüğünden emin olun, ardından ikinci el motosikletin düz ve doğru çalıştığından emin olarak viteslerden geçin. Tüm viteslerde devirleri doğrudan geçmenize ve dikkatli sürmenize gerek yok.

İkinci El Motosiklet Satın Alma İpuçları

Serin bir kafa tuttuğunuz ve parlaklığın ötesine baktığınız ve gerçekten altında olanı cilaladığınız sürece, kullanılmış bir ikinci el motosiklet satın almak kolaydır. Baktığınız ikinci el motosikletin yaşına bağlı olarak odaklanmanız gereken farklı şeyler olacaktır. İkinci El Motosiklet Satın Alırken, indirmeniz ve saklamanız için kullanılmış bir ikinci el motosiklet satın alma kontrol listesi oluşturdu.

Bir ikinci el motosiklete bakacağınız zaman yanınıza alın ve listedeki öğeleri kontrol edin. Bu, yalnızca başka birinin sorunlarını satın almaktan kaçınmanıza yardımcı olmakla kalmaz, satıcıya yalnızca bir test pilotu lastiği tekmeleyici olmadığınızı da söyler!

Özel bir satış için çok daha yüksek riskler vardır. Sadece kötü bir ikinci el motosiklet satın almak değil, aynı zamanda onu satan kişiye ait olmayan ve asla olmamış bir ikinci el motosiklet satın almak. Burada içgüdülerinize güvenmelisiniz, bu yüzden işler yanlış görünüyorsa, muhtemelen yanlıştır.

Satıcıya parayı bölecek kadar güvenip güvenmediğinizi gerçekten hızlı bir şekilde belirlemeniz gerekir. Kendine sor :-

  1. Bir motosikletçiye benziyorlar mı?
  2. Motosikletle ilgili tüm sorularınızı cevaplayabilirler mi?
  3. Motosikletle, kaliteli aletlerle çevrili temiz bir garajda mı saklanıyor?

Üçüne de cevabınız hayır ise, uzaklaşmalısınız.

Aşınma

Özellikle egzoz iniş borularında, somun ve civatalarda veya çatal ayaklarında herhangi bir korozyon belirtisi kış aylarında kullanıldığını düşündürür. Sorun değil, ancak göremediğiniz üstyapının altında daha kötü olacak ve fren kaliper pistonlarının da korozyon yoluyla yapışması olasılığı var (bu, fren disklerinin eğrildiği anlamına da gelebilir).

Motosiklet Evrakları

ikinci el motosiklet hem anahtarları hem de varsa fabrika immobilizerinin ana anahtarı, ayrıca orijinal satış makbuzları ve tam damgalı servis kitabı dahil tüm evrakları olmalıdır.

Egzoz

Orijinaline sahip oldukları sürece daha hafif, daha sportif veya daha gürültülü bir satış sonrası ürün iyidir. Değilse, bir çarpışmada hasar gördüğünü varsayın ve bunu desteklemek için kanıt arayın. Bir ikinci el motosiklet satıcının, yol kullanımına uygun olmayan bir egzoz takılıyken yol kullanımı için bir ikinci el motosiklet satması yasa dışıdır.

Zarar

Zarar Üstyapı bu yaşta hala kusursuz olmalıdır. Ayna ve gidon uçlarındaki çizikler için “duvara sürttüm” gibi bahanelere inanmayan, çizikleri gizleyen arkası soyulabilir çıkartmalar.

Finans

Neredeyse yeni ikinci el motosikletlerin hala finansta olma olasılığı yüksektir, bu nedenle önce bir HPI kontrolü yaptığınızdan emin olun.

Şasi

Şasi aşınması Bu kadar eski bir ikinci el motosiklet , 500 sterline mal olabilecek tekerlek yatakları, direksiyon başı yatakları ve sallanan kol burçlarının değiştirilmesine ihtiyaç duyabilir. Daha büyük olasılıkla, hepsinde hafif bir aşınma olacaktır – tespit edilmesi zor, ancak (aşınmış lastikler ve eskiyen çatal yağı ile birlikte) bu yeni ikinci el motosiklet ‘keskinliği’ ile kullanılmış bir ikinci el motosiklet tutuşu arasındaki fark olacaktır.

Fiyatta Pazarlık

Yukarıdakilerin tümü önemlidir, ancak düzeltilmesi kolaydır. Yapılması gerekenler listenizi yapın ve bu listeyi para kazanmak için kullanın. Gerçeklere dayalı pazarlık yapmak, ‘6000 sterline almama izin verir misiniz?’ demekten çok daha kolaydır.

2. El Motosiklet Satın AlırkenPin
2. El Motosiklet Satın Alırken

İkinci El Motosiklet Kontrol Edilmesi Gerekenler

Bu nedenle ister özel ister bayiden ikinci el bir motosiklet alıyor olun, almaya geldiğiniz ikinci el motosikleti iyice gözden geçirmelisiniz. Bir bayideki tüm ikinci el motosikletlerin mükemmel olduğunu varsaymayın – öyle değildirler, bu nedenle kontrolleri yapmanız gerekir. En iyi motosiklet markaları yazımızı da okumalısınız. Bir ikinci el motosikleti püskürterek yıkamak ve silikon spreyle kaplamak kolaydır, ancak ticarette aynı spreyin genellikle ‘Saçmalık Spreyi’ olarak bilindiğini unutmayın. Peki neye bakmalıyız?

Motor

Motosikletteki en pahalı bileşen olarak motor anahtardır. Doğru değilse, makinenin geri kalanı çok az fark yaratır. Motorun tam çalışma sıcaklığına gelmesi ve tüm viteslerin doğru bir şekilde çalıştığından, tüm elektrikli bileşenlerin çalıştığından ve genel olarak ne olduğunuzdan memnun olduğunuzdan emin olmak için başladığını, çalıştığını duymanız ve ideal olarak bir test sürüşüne çıkarmanız gerekir. için dışarı çıkacak. Dört vuruş hiç sigara içmemeli ve gerçekte iki vuruş çok fazla sigara içmemelidir.

Gaz kelebeği tepkisi keskin ve ani olmalı, debriyaj hareketi yumuşak ve aşamalı olmalı ve şanzıman sarsıntılı veya gürültülü olmamalıdır. Sahibi yakın zamanda yeniden inşa ettiğini iddia ederse, nedenini öğrenin ve işin saygın bir şirket tarafından yapıldığını gösteren makbuzları isteyin. Sahibi ikinci el motosiklet binmenize izin vermezse – muhtemelen bir arazi ikinci el motosikletinde olduğu gibi – o zaman motosikleti yukarı ve aşağı çalıştırmasını ve viteslerden geçmesini isteyin. Hayır derlerse – kendinize nedenini sormanız gerekebilir!

Çerçeve

Satın aldığınız herhangi bir ikinci el motosiklet kesinlikle çerçeve hasarı belirtisi göstermemelidir. Herhangi bir darbe, çatlak veya onarım belirtisi – satın almayın. Arkadan ve önden bir göz atın ve çizginin dışında bir şey olup olmadığını bulmaya çalışın. Alt şasi bükülmüş mü, gidonlar olduğunda çatallar düz mü, sele şasi raylarına doğru oturuyor mu? Herhangi bir stres belirtisi için mesnet ve ana kaynak noktalarını kontrol edin.

Süspansiyon

Tamam, bu yüzden test sürüşü yapmadan bunu test etmek zor olacak ve saf arazi ikinci el motosikletleri için satıcı veya satıcı yolu yıkmanıza ve bir daha asla görülmeme riskine izin vermezse şaşırmayın. Ancak süspansiyonda kontrol edebileceğiniz şey, sorunsuz hareket için, gıcırtı veya gıcırdama sesi olmadığı ve tüm bileşenlerin bakımlı göründüğüdür. En iyi 125cc motosiklet Çatallar tamamen yağdan ve payandalardaki çukurlardan arındırılmış olmalı ve serbestçe hareket etmelidir.

Çatal contalarını değiştirmek büyük bir iş değil, ancak büyük bir macera ikinci el motosikletinde acı verici ve daha da fazlası. Başlangıç Motorları arka şoka gelince, bu da benzer şekilde serbestçe hareket edebilir ve hiçbir sızıntı belirtisi göstermeyebilir. Yeni bir birim veya yeniden inşa maliyeti olacaktır, bu nedenle sorun görürseniz satın almayın veya sorunun ne olduğundan tamamen eminseniz büyük bir pazarlık noktası olarak kullanmayın.

Rulmanlar

İster kir motosikleti, ister macera motosikleti veya yol motosikleti olsun, satın almak istediğiniz herhangi bir ikinci el motosikletteki tüm yatakları kontrol etmeniz gerekir. Motosiklet Kiralama Yuvarlak uçlarla başlamak, her iki tekerleği de tutup iş mili üzerinde yana doğru sallamaya çalışmak anlamına gelir. Kımıldamazlarsa, bu iyi ama hareket ederlerse değil. Tekerlek rulmanlarını değiştirmek zor değildir, ancak satıcının söylediği kadar makineye baktığının bir göstergesidir.

Sorunun kapsamının bu olduğundan eminseniz başka bir pazarlık noktası. Baş yatağı da aşınmış ve çentikli hale gelebilir. Yol ikinci el motosikletlerinde kilometrelerce aynı konumda kalma eğilimindedirler, bu nedenle aynı merkezi konumda aşınmaya eğilimlidirler, oysa arazi ikinci el motosiklet lerinde bu rulmanlar çok fazla darbe alır ve bu nedenle her yerde daha hızlı aşınır.

Kablolar

Muhtemel satın alımınızdaki tüm kablolar ve teller iyi durumda olmalı ve tam olarak ne yapmaları gerekiyorsa onu yapmalıdır. Ehliyet gerektirmeyen motorlar Gaz kelebeği, üreticinin istediği gibi geri çekilmeli, kavramalar düzgün ve kademeli olmalı ve diğer ilgili kablolar serbest çalışmalı ve işlevsel olmalıdır. Çoğu makinede değiştirmeler o kadar ucuz ki, değiştirmemek için çok az mazeret var.

Satıcı, gevşetici kablosunun sert olduğunu söylüyorsa, kablonun değil dekompresörün hatalı olma ihtimali vardır, bu yüzden dikkatli olun. Elektrik kablolarının tamamı orijinal ve bozulmamış görünmeli, açıkta kalmamış veya kötü bir şekilde tamir edilmemiş olmalı ve tüm elektrikli bileşenler, başlangıçtan itibaren çalışır durumda olmalıdır.

İkinci El Motosiklet Alırken S.S.S

2. El Motosikletin Çalıntı Durumu Nasıl Anlaşılır?

Genel olarak, yukarıdakine benzer hasar belirtileri ararsınız, ancak direksiyon kilidinin doğru çalıştığını ve ateşleme namlusunun hasarsız olup olmadığını da kontrol edin. Şasi ve motor numaraları tutarlı bir stil ve derinlik olmalıdır ve yukarıda açıklandığı gibi tüm evrakları dikkatlice kontrol edin ve bir şey doğru gelmiyorsa uzaklaşın.

İkinci El Motosiklet Alma Araştırma

Bir sonraki satın alma işleminizi aramaya başlamadan önce, gerçekte hangi motosiklet istediğinize, gerçekçi bütçenizin ne olduğuna ve bu ikisinin bir arada olup olmadığına karar vermelisiniz. Bir yaşındaki Africa Twin almak istiyorsanız ve sadece 5 bin sterlininiz varsa, bakmakla bile zamanınızı boşa harcıyorsunuz, ancak 2013 EXC300 ise peşindesiniz ve 4000 sterline kadar çıkabilirsiniz, o zaman İstediğiniz ikinci el motosiklet bulma olasılığınız çok daha yüksek.

İstediğiniz ikinci el motosiklet için ödemeniz gereken kaba fiyatı bilmek için önceden araştırma yapın. Sadece ikinci el motosiklet gerçekten olağanüstüyse veya çok sayıda kullanışlı satış sonrası aksesuar veya yedek parça listesiyle birlikte geliyorsa, bunun üzerine çıkın.

İkinci El Motosiklet Bayi ve Özel Satıcı

Yani bir sonraki probleminiz, güvenli bir şekilde gidip bayilere gitmek mi yoksa özel pazarda şansınızı denemek mi? Her ikisinin de avantajları ve her ikisinin de tuzakları var, bu yüzden birinin diğerinden daha iyi olduğunu söylemek imkansız. Bayi tarafında, ana avantajlardan biri, motosikletle ilgili bir sorun varsa, satın almayı düşünüyorsanız, özel bir satış için pek olası olmayan, onları ayırma konusunda anlaşabilmenizdir. Diğer önemli faktör ise satın aldığınız ikinci el motosiklet tam bir limona dönüştüğünde teorik olarak yasal korumanız oluyor. Çoğu ülkede, tüketici kanunu sizi satın almaya uygun olmayan şeyleri satın almaktan koruyacaktır ve çoğu saygın satıcı, sahip olduğunuz gerçekçi sorunları çözmek için genellikle ellerinden gelenin en iyisini yapacaktır. Bununla birlikte, ikinci el motosiklet alırsanız ve bir aylık yarıştan sonra patlarsa, adamınızın size paranızı geri vermesini beklemeyin – buradaki anahtar kelime gerçekçi!

Ancak bu hakkınızı satın aldıktan sonra rücu hakkınız için ödenmesi gereken bir bedel vardır ve bir bayiden ikinci el almak, özel bir satıştan çok daha fazlasını ödeyeceğiniz anlamına gelir. Motosiklet bayileri, her seferinde ucuza alıp pahalıya sattıklarından, yeni makineler satarak yaptıklarından çok daha fazla para kazanıyorlar. Kullanılmış bir ikinci el motosiklet bir motosiklet mağazasında gerçekten ucuzsa, bu fiyatın bir nedeni var! Özel alıcılarda olduğu gibi, iyi ve kötü satıcılar var. Yanlış kişilerden uzak durun ve özellikle küçük bağımsız işletmelerse iyi olanları destekleyin. Eğer yapmazsan, hayatta kalamazlar ve sadece mega mağazalara sıkışıp kalırız…

Yazar Moto Kurye

Akıncı moto kurye müşterilerimizin ürünlerini doğru pazara ve mümkün olan en kısa sürede sunabilen moto kurye sağlayıcısıyız. Moto kurye araçlarımız, kurye teslimat durumunu her zaman bilmemizi sağlayan coğrafi konumludur.

Yorum yapın

1
Hemen Ara Fiyat Al Whatsapp