Kışın Motosiklet Sürüş

Tüm yıl boyunca motosiklet sürmek, yapabileceğiniz en yaşamı zenginleştiren aktivitelerden biridir. Evet, bazıları senin deli olduğunu düşünecek; ve evet, bisikletinizi tuzlu koşullarda daha fazla yıkamanız ve bakımına daha özen göstermeniz gerekecek; ama evet, aynı zamanda – bu aynı zamanda, yıl boyunca bisiklet süren diğer birçok siklokros meraklısı gibi, hem kış hem de yaz için bir araç düşünmek veya satın almak yerine, tüm yıl bisikletinizi sürmek tamamen mümkün olabilir.

Yuvarlak ve onunla ilgilenerek, uzun vadede hem zamandan hem de paradan tasarruf edeceksiniz! Bisikletinizi düzgün kullanmayı öğrenerek, düzenli bakımını yaparak ve onca kilometreden sonra ona saygılı davranarak, Kışın motosiklet sürmek sevimli ve anlayışlı ekiple, kış bisikleti ile ilgili her şey hakkında sohbet etme fırsatı bulduk. Bu, sadece her zamanki iki tekerlekli kış aktiviteleriniz için değil, aynı zamanda her türlü outdoor aktiviteniz için de geçerli olan ipuçları dahil!

Kışın Motosiklet Sürmek Pin
Kışın Motosiklet Sürmek

Kışın Motosiklet Sürmek

Kış yol yüzeyleri genellikle ıslak, soğuk ve yapışkan yapraklar, tuz veya çakılla kaplıdır. Bu koşullar altında, yolculuk sırasında yanlış gidebilecek şeylerin sayısı konusunda zihnimizin endişelenmesi anlaşılabilir. İşin püf noktası, benzer bir senaryoda yapacağınız şeyi yapmak, ancak yalnızca tekerleklerinizin hemen altındaki zemine odaklanmak yerine ‘dönen yol görüşü’ kullanmaktır.

Biniciliğiniz için yapabileceğiniz en iyi şeyin, ayrıntılara daha fazla dikkat etmeye çalışmak olduğunu düşünüyorum. İyi gözlem becerileri, ileriyi taramamıza ve daha önce yaptığımızdan daha fazlasını görmemize yardımcı olur. Herhangi bir şeyi veya hatayı sabitlemek yerine sürekli olarak ileriyi tarayarak ve sizi güncelleyerek, belirli bir durumda daha iyi kararları daha hızlı verebilirsiniz. Sürüşünüz için yapabileceğiniz en dönüştürücü şey, bu beceride daha iyi olmaktır çünkü bu, içgüdüleri yolda gerçekten karşılığını veren daha güçlü bir binici olmanıza yardımcı olacaktır.

Örneğin, yolda ilerliyorsunuz, aniden ağaçların sarkan olduğunu ve sağdan bir dönüşün yanı sıra size doğru gelen bir araba olduğunu fark etmeye başladığınızda. Pekala, burada lafı dolandırmayalım, bu kolayca, bu kaygan buzlu bölgenin görüş alanınızın hemen dışında olabileceği anlamına gelebilir, ancak daha dikkatli yaklaşmanız gerekir çünkü bildiğimiz kadarıyla, çekiş gücümüz bizim de üzerimize düşebilir. sol tarafımızdan gelen yalpalayan araç.

Motosiklet Yol Hakimiyeti ve Kavrama

Acemi bir binici, ne olursa olsun, kendilerini şeridin ortasında konumlandıracaktır. Henüz motosiklet sürmeyi gerçekten bilmeyen, kısmen eğitimli bir binici, sınırlı vizyonlarına göre her zaman en iyi olduğunu düşündükleri yeri kovalayarak robotik olarak hareket edecektir. Ancak kışın, uzman bir binici, yalnızca istedikleri ve yapabildikleri sürece görebildiklerini bilecek kadar akıllıdır; Korkunç bir hız treni gibi bilinmeyene doğru gitmek yerine ileriye bakıyorlar. 

Motosikletinizi bir köşede körü körüne sürmek yerine, bazen çekiş gücü olan yollar arar ve bazen yaratırsınız – örneğin, kuru kaldırım yerine ıslak kaldırımı seçmek – ve bisikletinizin yol tutuş yetenekleri veya görüş alanı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak hızı buna göre ayarlarsınız. herhangi bir zaman. Buz ve kötü hava, gün ışığında neredeyse yok gibidir (istemediğiniz sürece!), bu yüzden hazırlıksız olduğunuzda belanın size gizlice girmesine izin vermeyin! Teşekkürler Jiminy!

Bir bisiklet sürücüsü olarak, her zaman optimum denge ve direksiyon karışımı için çabalarsınız, böylece herhangi bir tutuşu ortadan kaldıran nemli yüzey dikkatinizi dağıtmadan en iyi görüş açısının önüne geçersiniz. Zor ama soğuk ve ıslak yollarda, makinenizle bütünleştiğinizi hissettiğinizde hızlı hareket edin!

Kışın Motosiklet Sürmek: Düzenli Molalar

Vücudunuzun şekline ve sahip olduğunuz bisiklete bağlı olsa da, herkesin aklında tutması gereken bazı şeyler var. Öncelikle bacaklarınızı biraz dinlendirmek için ara vermeden 1 saatten fazla sürmeyin. Üşüdüğün için bir sonraki kasabaya gitmen gerekiyorsa, kalan yolu biraz kısalt. Buzlu ön camları olan arabalar neden sorun oluyor?

Bunun nedeni sadece sürücülerin fazla bir şey görememeleri değil, aynı zamanda buzlu birikimden kurtulma mücadelesi ile dikkatleri dağılmadan araba kullanamamaları. Zararlı dumanlar saçan bir araba görürseniz, muhtemelen daha yeni çalıştırılmıştır ve ona yaklaşırken dikkatli olmalısınız. Bunun olmasını önlemenin en iyi yolu, arabaya oksijen girmesini önlemek için evden çıkmadan önce gelen tüm hava deliklerini kapatmak için maskeleme bandı kullanmaktır.

Kışın Motosiklet Sürmek Soğuğu Algılayın

Motosiklet sürerken üşümek hiç de iyi bir fikir değildir. Birincisi, sizi yavaşlatabilir – bazı araştırmalar, vücudunuzun çekirdek sıcaklığı biraz düştüğünde beyninizin işlem hızının yavaşladığını gösteriyor. Bu, sağlıklı kararlar vermeyi zorlaştırır çünkü daha soğuk beyinler risk almaya, karamsarlığa ve yargıda hata yapmaya daha yatkındır.

Vücudunuz da gerginleşir, bu da bisikleti kontrol etmeyi zorlaştırır ve elleriniz soğursa, frenleme veya gazı kontrol etme yeteneğiniz de tehlikeye girer. Soğuktan etkilenme konusunda her sürücünün vücudu farklıdır – ancak tüm sürücüler soğukta olmanın bazı etkilerini hissedecektir. Bu olursa, hemen durun ve mümkün olan en kısa sürede ısınmaya çalışın.

Kışın Motosiklet Sürme Ekipmanları

Donanım seçerken işlevselliğin her zaman görünüşten önce gelmesi gerektiğini söylemeye gerek yok. Ancak, donanımların çoğunun biraz hantal ve garip göründüğü ancak gerçek koruma için tamamen gerekli olduğu kış aylarında özellikle önemlidir. Kışın ata binecekseniz, en güvenli ve en iyi teçhizatın sizi biraz Abominable Snowman gibi gösterebileceğini kabul edin ve sürmeye devam edin. Diğer Kış Binme Ekipmanları Kışın güvenli bir şekilde binmek, tüm kiti paketlemek anlamına gelir.

Kullanışlıdan gerçek cankurtaranlara kadar değişen, kış çantanıza koyabileceğiniz diğer bazı öğeler:

  1. El Isıtıcıları : Bu küçük ve ucuz paketler, kış gezintileri için ellerinizi sıcak tutmak için oldukça etkilidir. Dışarı çıkmadan önce eldivenlerinize daha sıcak bir paket koymak kadar kolaydır ve çoğu, birkaç saatlik sürüş için yeterli ısıtma gücü sunar. 
  2. Isıtmalı Gidon/Isıtmalı Koltuk : Soğukta uzun yolculuklar yapmayı planlıyorsanız, bunlar sizi sıcak tutan giysiler ve el ısıtıcılarının sağlayamayacağı düzeyde rahat ettirecektir. Şaşırtıcı derecede ucuzdurlar ve kurulumu kolaydır ve uzun süre içinde olduğunuzda tüm farkı yaratabilirler. 
  3. Atıştırmalıklar ve Su : Vücudunuz kışın sadece ısınmaya çalışırken daha fazla kalori yakar ve dehidrasyona karşı savunmasızsınız. Sığır eti veya kuruyemiş gibi bazı basit, besleyici atıştırmalıkların yanı sıra yeniden kullanılabilir bir su şişesi taşıyarak sürüş sırasında kendinizi harika ve en uyanık hissedin. 
  4. Kask İletişim Sistemi : Kaskınıza takılan su geçirmez bir motosiklet Bluetooth kulaklığı , bir kış yolculuğuna çıktığınızda iletişimde kalmanın mükemmel bir yoludur. Bu sesle etkinleştirilen motosiklet iletişim kulaklıkları , sürüş sırasında size dış dünya için önemli bir yaşam çizgisi sağlar ve soğukta düğmelerle uğraşmak zorunda kalmamanız için iletişiminizi tamamen eller serbest olarak yönetmenizi kolaylaştırır. 

Kışın Motosiklet Sürme Teknikleri

Öncelikle, kış sürüşünün genellikle yeni başlayanlar için önerilmediğini bilin. Bir yıldan daha az süredir bisiklet sürüyorsanız, kış sürüşünün zorluklarını çözmeden önce becerilerinizi geliştirmek genellikle iyi bir fikirdir.  Yola çıkmaya ve soğuğa göğüs germeye hazır olduğunuzdan eminseniz, bu teknikleri öğrenin ve ilk kış yolculuğunuza çıkmadan önce bunları uygulayın.

Sadece hayatınızı kurtarabilirler. 

  • Sürüşe çıkmadan önce lastiklerinizi ısıtarak çekişinizi iyileştirin. Farklı sürücüler lastiklerinizi ısıtmak için farklı yollar önerir , bu nedenle birkaçını deneyin ve sizin için uygun olanı seçin – yola çıkmadan önce mahallede birkaç tur atsanız bile. 
  • Diğer araçlara verdiğiniz takip mesafesini artırın, çünkü kışın hem onlar hem de sizin durma mesafeniz daha uzun olacaktır. 
  • Kış hava koşullarında sürücülerin dikkatlerinin daha da dağılacağını ve sizi normalden daha az görebileceğini unutmayın. Aynı şekilde, kar ve sulu kar gibi koşullar da görüşünüzü ciddi şekilde azaltacaktır, bu nedenle kör noktalarınızdan daha fazla haberdar olduğunuzdan emin olun. 
  • Kar ve buzda sürüş için bazı teknikleri öğrenin. Karda ve buzda sürmek, tipik kış sürüşünden tamamen farklı bir hayvandır ve toprak becerilerinden çok şey ödünç alan kendi tekniklerine sahiptir. Binmek için kar ve buz aramayı planlamasanız bile (çoğu insan yapmamalıdır), bir kar fırtınasına yakalanırsanız veya beklenmedik bir şekilde bir buza çarparsanız, bu beceriler hayatınızı kurtarabilir. 
  • Kendinizi vahşi bir havada bulursanız panikleme dürtüsüne direnin. Olumsuz hava koşullarında yapabileceğiniz en akıllıca hareket, derinliğinizin dışına çıktığınızı kabul etmek ve sakin, yavaş ve dikkatli bir şekilde sığınabileceğiniz en yakın yere gitmek ve fırtınayı beklemektir. 

Kışın Motosiklet Bakımı ve İpuçları

Kış Motosikleti Bakım İpuçları Kış, motosikletin kendisi için de zor olabilir, bu nedenle bisikletinizin bakım ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmayı unutmayın. Yol tuzu, arabalar için olduğu kadar bisikletler için de aşındırıcıdır, bu nedenle yolların tuzlandığı karlı koşullarda herhangi bir sürüşten sonra bisikletinizi tamamen yıkadığınızdan emin olun. Tuzun kar yağdıktan sonra haftalarca yollarda ve durgun suda kalabileceğini unutmayın. Kışın bisikletinizin lastik basıncını sık sık kontrol edin.

Lastikler soğukta kolayca basınç kaybeder ve bir kış yolunda isteyeceğiniz en son şey, önerilen PSI değerinden daha düşük bir hızda çalışmaktır. Bisikletinizde kış için uygun lastiklere sahip olduğunuzdan emin olun. Gerçek motosiklet kar lastikleri nadirdir, bu nedenle kendinizi düzenli olarak gerçek karda sürerken görmediğiniz sürece, iyi bir dört hava lastiği çifti yeterli olacaktır. İstemediğiniz şey, ultra yapışkan yarış lastikleri veya aşınmış dişlere sahip herhangi bir lastik.

Bisikletinizi kış için kaldırıyorsanız , ilkbaharda hızlı bir şekilde tam performansına geri dönebilmeniz için onu depolamaya hazırladığınızdan emin olun . Mümkünse bisikletinizi içeride saklayın veya iyi bir kılıf alın, pilinizi sağlıklı tutmak için bir pil kapağı kullanın ve bisikleti yatağa koymadan önce iyi bir temizlik yapın. Binicilik macerası asla bitmez ve kendini işine adamış bir binici biraz hazırlık ve biraz uçlarda yaşama isteği ile kışı gayet iyi bir şekilde atlatabilir.

Kışın Motosiklet Sürmek, tamamen daha akıllı, daha güvenli ve daha bağlantılı bir şekilde sürüş risklerini almanıza yardımcı olmakla ilgilidir. Bu nedenle, sürüş tutkunuz size bisikleti elinizden bırakmanın henüz tam zamanı olmadığını söylüyorsa, toplanın, arkadaşlarınızı kapın, kask iletişim sisteminizi çalıştırın ve dünyaya ondan daha soğukkanlı kalabileceğinizi gösterin.

Kışın Motosiklet Sürmeden Lastik Basınç Kontrolü

Sıcaklık 10 santigrat derecenin altına düşerse, lastikleriniz basınç kaybeder – genellikle 2-3 psi, bu çok fazla görünmeyebilir, ancak bu, soğuk yüzeylerde kavrama ve kontrol kaybı arasındaki fark anlamına gelebilir. Her sabah yola çıkmadan önce dört lastiğin de lastik basınçlarını kontrol edin! Islak zeminli bir yolda sürüyorsanız ve güneş arkanızdaysa, parlaması yolun ıslak yüzeyinden yansır ve sürücülerin sizi görmesini engeller.

Bu özellikle, arkanızdaki sürücüler sizi göremiyorsa, arabanızı veya bisikletinizi yavaşlamak veya durmak için zamanında görmedikleri anlamına gelir. Bu durumda, sürücülerin diğer araçları çok yakından takip etmesi nedeniyle çok sayıda kaza meydana geldiği için dönerken veya şerit değiştirirken ekstra dikkatli olun.

Daha soğuk havalarda sürerken sıcak kalmak için katmanlama ve su geçirmezlik hayati önem taşırken, bisiklete binerken kışlık giysilerinizin boyun, manşetleri ve bel kısımlarının etrafını da kapatıyor olmalısınız. Bunun gibi boşluklar açmak, dondurucu hava akımının içeri sızmasına ve katmanlarınızın sizi izole etme yeteneğini yok etmesine izin verecektir; sadece bu değil, bu açıklıklar vücudunuzun bazı kısımlarını açıkta bırakarak güvenli bir şekilde sürmenizi tehlikeli hale getirebilir.

Kışın Motosiklet Sürmek: Ön Fren Önemi

Klasik 50:50 frenleme tekniği, o zamanlar çok fazla geçerli fren malzemesinin bulunmaması gerçeğinden geldi. Ancak modern bisikletler ve frenlerde, ön frenlerin de aynı derecede verimli olduğunu ve güvenlik amacıyla kış aylarında her zaman kullanılması gerektiğini unutmamak önemlidir. Bu nedenle, kaygan bir yüzeyle karşılaştığınızda ön frenin düzgün bir şekilde uygulanması en iyisidir. Ayağınızı fren pedalıyla temas halinde tutmanız da önemlidir, bu da frenleme performansınızı artıracaktır!

  • Gölgeleri kontrol edin İlk başta soğuksa, gölgeleri arayın. Birçoğumuz o gün bisiklete binmeyebiliriz ya da iş raybalama ya da çocuklar hastaysa eve erken gelmemiz gerekebilir – ancak buz gün boyu güneşte oyalanabilir!
  • Doğru satırı seçin Kış, yılın zor bir zamanı olabilir. Yol koşulları her zaman en iyi değildir ve arabalar her zaman kontrol altında tutmazlar. Bu sezonda daha az yatış açısıyla sürmek daha iyidir, ancak birçok sürücü hala daha güvenli bir kazıma ve hatta dik konumla daha hızlı alınabilecek yollarda ve “kavşaklarda” keskin dönüşler yapmaktadır. Kışın motosikletinizi yola mümkün olduğunca 90 derece yakın tutmanız hem çekiş kaybını azaltmanız hem de otomobillerin dönüşlerde daha fazla dizel püskürtme eğiliminde olması açısından önemlidir. Daha yüksek hızlı daha düz bir hat almak, ekstra hız uğruna otomobilin spreyinden faydalanır!
  • Sürtünme Katsayınızı Anlayın: Bir çok binici konu yağmurda sürmeye geldiğinde çekingendir. Kuru bir yüzeyde COF 0,7’den ıslak bir yolda COF 0,5’e düşme yüzde 30’dan azdır – tespit edilmesi zor olan siyah buz olmadığı sürece.
  • Motosiklet Sürüş Tecrübesi: Yolların durumu ideal olmadığı için kışın kros bisikletinize binmezsiniz, ancak etrafta çok fazla bisikletçi olmadığı için, bir kereliğine hazırlık olarak sürüş becerilerinizi geliştirmek için harika bir fırsat. yollar kurur ve güneş parlar. Yolların yağlı havalardan kayganlaştığı yaz sağanaklarının üstesinden gelme konusunda biraz deneyim kazandıktan sonra kendinizi profesyonel bir yarışçı gibi hissedeceksiniz!

Kışın Motosiklet Sürmek Tehlikeli Mi?

Kışın çoğu zaman vücudunuzu hareket ettirmeniz gerekmeyecek çünkü canınızı sıkmaya değecek kadar yeterli eğim açısına sahip olmayacaksınız ve vites değiştirmek bisikleti rahatsız edebilir. Ancak hareket etmeye ve gerektiğinde yer değiştirebilmeniz için ağırlığınızı ayaklarınıza vermeye hazır olmanız gerekir. Kışın, vücut pozisyonunuzu düşünmeniz gereken yerler genellikle dar köşeler ve döner kavşaklardır. Bisikletçilerin bir virajdan hızla dönerken dikkatli olmaları gerekir.

Çevre tepki verirken bisiklet motorunuzun sesini dinleme alıştırması yapın. Köşeye yaslanmanın veya uzaklaşmanın zamanının geldiğine dair en küçük ipuçlarını okumayı ve hissetmeyi öğreneceksiniz. Bununla mücadele etmenin en iyi yolu, hangi tür araca binerseniz binin: bir motosiklet motosikleti veya hatta atış!

Birkaçını gardırobunuzda bulunduktan sonra, katmanlarınızı atmak çok kolay. Sürüş sırasında çok ısınırsanız, durun ve üst katmanınızı heybenize veya motosiklet sırt çantanıza atın. Ayrıca kışın su geçirmez giysilere sahip olmanın ne kadar önemli olduğunu yeterince vurgulayamıyoruz. Karda veya yağmurda sürmeyi planlamayabilirsiniz, ancak iradeniz dışında ona kapılabilirsiniz ve bu durumda gerçekten soğuk, sırılsıklam bir vücuda sahip olmak istemezsiniz.

Mümkün olduğunda, su geçirmez veya en azından suya dayanıklı giysiler arayın. Yazın ısınmasıyla bilinen full-face ve flip-up kasklar kışın parlıyor. Sıcak havalarda sürüş için genellikle açık yüzlü bir kask takıyorsanız, kış daha koruyucu bir model için harika bir zamandır. (Yan not: Tam yüz kaskları yılın herhangi bir ayında çok daha iyi koruma sağlar.) Bir boyun ısıtıcısı da almayı unutmayın, çünkü ceketiniz ve kaskınız arasındaki boşluk, soğuğun sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi girmesini sağlar. küçük parmaklar içeri.

Kışın Motosiklet Sürmek S.S.S

Kışın Motosiklet Sürmenin Farkı Nedir?

Kış sürüşü, sadece daha soğuk hissetmenin yanı sıra birçok yönden farklıdır (kesinlikle öyledir). Biniciliğe nasıl yaklaştığınız ve kendinizi nasıl giyeceğiniz konusunda düşünmeniz gereken her türlü husus vardır. Soğuk hava, kar, buz, sulu kar ve diğer kış hava koşullarının fiziği hem bisikletinizin hem de vücudunuzun performansı üzerinde önemli etkilere sahip olacaktır. Kış koşullarından neler bekleyebileceğinizi bilmek ve bunlara yanıt vermeye hazır olmak sizin sorumluluğunuzdadır.

Kış aylarında yüksek hızlarda sürmek soğuktur, gerçekten soğuktur. Kış mevsiminde bir otoyol yolculuğu, acımasız rüzgar ve sizi ısıtmak için tüm vücut hareketinin göreceli eksikliği sayesinde mümkün olduğuna inandığınızdan daha hızlı bir şekilde sizi iliklerinize kadar üşütür. Bu, kendinizi uygun şekilde yalıtmadıysanız, hipotermi ve donma gibi tehlikeli soğuk hava koşullarının devreye girebileceği anlamına gelir. Lastiklerinizdeki kauçuk büzülerek yola tutunma kabiliyetini azaltır.

Kışın Motosiklet Sürmenin Zorluğu Nedir?

Sürüş sırasında lastikleriniz ısınacaktır, ancak buna güvenmek akıllıca değildir (özellikle hareket etmeyi bırakırsanız hemen soğuyacaklarından). Lastikleriniz yeterli dişe sahip değilse, daha da az çekişe sahip olursunuz. Çekiş eksikliği ayrıca hem sizin hem de yoldaki diğer araçlar için daha uzun durma mesafeleri anlamına gelir. Kar ve buz gibi hava koşulları, çekişi daha da kötüleştirebilir ve görüşü de azaltabilir.

Bu koşullarda sürmeyi planlamıyor olsanız bile, bunların en beklenmedik anda ortaya çıkabileceğini biliyoruz. Vücudunuz hayati organlarınız için ısıyı korumak için acele ederken, el ve ayak parmaklarınızın el becerisini kaybetmeye başlayacaksınız. Bu, frenlere ve gaza basarken daha az çeviklik ve reflekslerinizin en hızlı olmasına ihtiyaç duyduğunuzda daha yavaş tepki süreleri anlamına gelir.

Kışın Motosiklet Sürmek: Nasıl Giyinilir?

“Her zaman, her zaman” dedikleri gibi – ve “her zaman” kışın sürmeyi içeriyorsa, “tüm donanım” genellikle bir araya getirmek için ekstra adımlar atmak anlamına gelir. Kışlık binicilik kıyafetiniz söz konusu olduğunda, kelime “yalıtım” ve daha pek çok şey. Vücudunuzun etrafına ne kadar çok yalıtım yaptırırsanız, soğuktan o kadar iyi korunursunuz. Kışlık sürüş ekipmanlarını denerken, tam oturan, ancak aşırı sıkı olmayan bir kesim arıyorsunuz.

Biraz nefes alabilirlik ve hava sirkülasyonu için yer ve ayrıca katlayabileceğiniz giysiler istiyorsunuz. Katmandan bahsetmişken, kışın ata binerken kendinizi soğuktan korumanın en kolay ve en iyi yolu budur. Nemi emen bir taban katmanıyla başlayın, ana yalıtım katmanınızı ortaya ekleyin ve üstüne su geçirmez bir dış kabuk katmanı (tercihen yalıtımlı) koyun.

Yorum yapın

1