Motosikletleri satın almak kafa karıştırıcı olabilir. Doğru motosikletler aracı satın alırken göz önünde bulundurmanız gereken çeşitli faktörler olduğu düşünüldüğünde, sizi kolaylıkla ikilemde bırakabilir. Ayrıca, motosikletler de bir satın alan herkes onu aynı amaç için kullanmaz. Bazıları onu şehir içi yolculuklar için kullanırken, adrenalin bağımlıları performans motor sporları için satın alıyor. Tasarım, güç çıkışı, ağırlık, satın alırken kontrol edilen faktörlerden bazılarıdır. Bu tür bir diğer faktör, genellikle motosikletlerde “CC” olarak kısaltılan kübik kapasitedir.
Motosikletler ve scooterlarla ilgili olarak cc’leri duydunuz , ancak “cc” gerçekten ne anlama geliyor? Kısa cevap: Motorun hacmini ifade eder. Elbette, motosiklet motorlarında bundan çok daha fazlası var. Ağırlık, beygir gücü, tork ve güç-ağırlık oranı, bir motosikletin performansı üzerindeki en önemli etkilerdir .
Motosikletler de CC Ne Demektir?
Motosikletin kübik kapasitesi veya CC’si, motorun güç çıkışıdır. Kübik kapasite (cc), motorunun odasının hacmidir. Kapasite ne kadar yüksekse, güç üretmek için sıkıştırılabilecek hava ve yakıt karışımı miktarı da o kadar fazladır. Hava ve yakıt karışımının bu daha büyük sıkıştırılması, daha yüksek güç çıkışı ile sonuçlanır. Farklı motosikletler, bazı spor kruvazörlerde 50 CC’den 1800 CC’ye kadar farklı motor kapasitelerine sahiptir. Motorun bu kübik kapasitesi, motorun tork, beygir gücü ve kilometre olarak ne kadar güç üretebileceğini anlamada belirleyici bir faktördür. Sadece bu değil, aynı zamanda bisiklet sigortası primlerini de etkiler.
Nick Walker – How to Use Pain to Make Bodybuilder Gains testosterone propionate cycle omg, he’s naked: professional bodybuilder jahaziel aguayo – omg.blog1hp de kaç cc Var?
Motor tutkunları için motosikletinizdeki beygir gücünü cc’lere göre hesaplamak kolaydır . 1 hp’de kaç cc olduğunu 15’e bölerek veya çarparak bulabilirsiniz. Temelde her 15cc 1 hp’ye eşittir. Örneğin 150cc’lik bir motosiklet motorunun 10 hp gücü vardır.
bir silindirin hacmini elde etmenin de bir formülü var. Silindirin çapına veya deliğine ve silindirin süpürülen hacmine ihtiyacınız var. Süpürme hacmi, strok veya pistonun silindir içinde ne kadar yukarı ve aşağı hareket ettiğidir. Ardından deliği süpürme hacmiyle çarpın. Bu rakamı alın ve silindir sayısı ile çarpın, kapasite budur.
Motosiklet motorları nasıl çalışır?
Çoğu otomobil ve kamyonda olduğu gibi, motosiklet motorları da içten yanmalı motorlardır. Motor önce yakıtı ve havayı emer, basınç altındaki gazları, havayı ve yakıtı tutuşturur ve egzoz onları dışarı iter. Bu işlem silindirlerin içinde gerçekleşir.
Daha büyük hacimli veya daha yüksek cc’lere sahip silindirler, bir kerede silindirlere daha fazla hava ve yakıt girmesine izin verir. Bu, daha fazla güç üretilebileceği anlamına gelir. Motosikletler, cc’lere göre sınıflara ayrılır. Power Sports Guide’a göre, hafif bir bisiklet 50cc ila 350cc, orta ağırlıkta bir bisiklet 400cc ila 950cc ve ağır bir motosiklet 1000cc ila 6500cc’dir .
Motosiklet CC’si Sürüşü Nasıl Etkiler
Motosiklet sigortası primleri tek bir faktör üzerinden hesaplanmamakta, biri motosikletin kübik kapasitesi (cc) olmak üzere birçok faktörün bir araya gelmesiyle hesaplanmaktadır. Bu nedenle, aynı iki tekerlekli araç sahiplerinin araçları için farklı sigorta primleri ödediğini fark edebilirsiniz. Satın alabileceğiniz iki tür bisiklet sigortası planı vardır – üçüncü taraf ve kapsamlı. Üçüncü şahıs motosiklet sigortası kapsamı, tüm motosiklet sahipleri için asgari gerekliliktir ve burada üçüncü şahıs yaralanmalarını ve mülke verilen zararları kapsar. Bu nedenle, bu planların primleri, düzenleyici kurum olan IRDAI (Hindistan Sigorta Düzenleme ve Geliştirme Kurumu) tarafından belirlenir. IRDAI, bisiklet sigortası primlerini belirlemek için aracın kübik kapasitesine göre slab oranlarını belirlemiştir. Aşağıdaki tablo bunu detaylandırıyor –
Bisikletin Kübik Kapasitesi (motosiklet cc) | Motosikletin Maliyeti |
75 cc ye kadar | 482 TL |
75-150 cc ye kadar | 752 TL |
140-300 cc ye kadar | 1193 |
350cc üzerin de | 2323 TL |
Aksine, kapsamlı bir teminat için teminat, üçüncü şahısların zararlarıyla sınırlı değildir, aynı zamanda kendi hasarlarını da kapsar. Sonuç olarak, prim sadece motosikletin cc kübik kapasitesi değil, başka birçok faktöre de bağlıdır. Kapsamlı planlar için primi etkileyen bazı faktörler.
- Motosikletien modeli, primin belirlenmesinde çok önemli bir rol oynar. Farklı üreticilerin çeşitli modeller için farklı fiyat etiketleri olduğundan, sigortacının üstlendiği risk farklıdır.
- Ardından, motor kapasitesi ne kadar yüksek olursa, onarım maliyeti daha yüksek olduğundan sigorta primi de o kadar yüksek olacaktır.
- Ayrıca, gönüllü muafiyet, bisiklet sigortası primlerini etkileyen bir faktördür. Her sigorta talebi için nominal bir miktar ödenmesi gerekir. Bu miktar, standart indirilebilir tutar olarak bilinir. Ancak, standart muafiyet dışında, sigorta talebinin bir miktarını üstlenmeyi seçtiğiniz gönüllü bir muafiyeti tercih edebilirsiniz. Bu da bisiklet sigortası priminizi azaltmanıza yardımcı olur.
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Kaç CC Motosiklete İhtiyacınız Var
Motosiklet boyutları büyük ölçüde değişir. Ölçeğin alt kısmında , motor boyutları yaklaşık 200 cc ile 500 cc arasında olan Honda Rebel 300 gibi arazi motosikletleri ve küçük cc motosikletler bulacaksınız . En üstte 2.500 cc Triumph Rocket 3 gibi canavarlar var .
Motosiklet camiasında cc’ler konusunda güçlü görüşler bulacaksınız. Örneğin, 250-300 cc aralığındaki motosikletler, ilk motosikletlerini satın almak isteyenler için ortak önerilerdir. Ama aynı zamanda size 250 cc’lik bir motosikleti neredeyse anında aşacağınızı ve daha güçlü bir şeyle başlamaya değer olduğunu söyleyen binicilerle de tanışacaksınız.
Tavsiye, her zaman olduğu gibi, sevdiğiniz şeyi sürmektir. Büyük otoyollarda sürüyorsanız, küçük cc’lik bir motosikletin otoyol seyir hızına ulaşmak ve rahatça sürdürmek için yeterli güce sahip olmadığı doğrudur. Ancak, daha fazla cc’ye sahip bir motosiklet sizi daha yetenekli bir sürücü yapmaz ve diğer yönler doğru değilse aradığınız gücü sağlamayabilir. Gerçek şu ki: Yalnızca cc’lere bakıyorsanız, bir motosikletin yeteneklerinin tam resmini elde edemezsiniz. Sizin için doğru motosikleti bulmak, motosikletin nasıl hissettiğine ve sürdüğüne dair bütünsel bir değerlendirme gerektirir. Bunun için diğer bazı faktörlere bakmanız gerekecek.
cc’lerin ötesine bakmak
Peki, bir motosikletin performansını belirleyen cc’lerin yanı sıra diğer faktörler nelerdir? İlk olarak, motosiklet ağırlığı hakkında konuşalım. Honda Gold Wing gibi büyük, tıknaz bir bisiklet , Kawasaki Ninja gibi süper hafif bir bisikletten çok daha büyük bir motora ihtiyaç duyar . Tersine, hafif bir spor bisiklet şasisine Altın Kanat boyutunda bir motor koyduğunuzda, bir süper spor bisikletin gülünç hız ve ivmesini elde edersiniz.
Vücut ağırlığı ve motor hacminin etkileşimi , her ikisi de bir motosikletin nasıl hissettiğini ve sürüşünü değerlendirmek için cc’lerden daha kullanışlı olan beygir gücü ve tork üretir:
- Tork , belli bir mesafede uygulanan kuvvettir. Krank milinin uzunluğuna uygulanan silindirlerdeki yanma kuvvetini ölçer.
- Beygir gücü , torkun RPM ile çarpımıdır. Motorun ne kadar hızlı çalıştığını ölçer (yani motosikleti hareket ettirir). Bir motosikletin beygir gücü, torku daha verimli kullanmak için vites oranlarını değiştirmek gibi çeşitli tekniklerle artırılabilir.
- Bir motosikletin özelliklerini öğrenmek için bir ölçü seçmeniz gerekseydi, beygir gücü iyi bir seçim olurdu. Ancak tüm bunların basitleştirilmiş bir açıklama olduğunu ve bu ölçümlerin, dişli kutularının garajda ustalaşmak için yıllarca harcayabileceği karmaşık etkileşimlere sahip olduğunu unutmayın.
Son olarak, bir motosikletin sürücünün vücuduna nasıl oturduğu ve kontrollerinin sezgisel olarak sürücü için yerleştirilip yerleştirilmediği gibi maddi olmayan şeyleri unutamayız. Bunlar herhangi bir araç için önemlidir, ancak sürücünün ve aracın fiziksel olarak çok daha iç içe olduğu bir motosiklet için kritik öneme sahiptir.
Motosiklet kategorisi | yer değiştirme cc |
hafif | 50-350 |
orta sıklet | 400-950 |
Ağır | 1000-6500 |
Yeni bir motosiklet arayan ve sonunda ‘cc motosiklet ne anlama geliyor’ diye arama yapan herkesin bazı dezenformasyonlarla beslenmiş olabileceğini üzülerek belirtmek isteriz . Pek çok kişi size bunun ‘kübik kapasite‘ veya ‘silindir kapasitesi’ anlamına geldiğini söyleyecek olsa da, cc’nin aslında ne anlama geldiği ‘santimetre küp’tür. Kısacası, sadece motorun hacmine atıfta bulunuyor. Tıpkı bir arabadaki 1.4L dört silindirli motorun 1.4 litre hacimli bir motoru ifade etmesi gibi, 300 cc’lik bir motosiklet de 300 kübik santimetre hacimli bir motoru olan bir bisikleti ifade eder. Latus Motors Harley-Davidson ile bu ölçüm ve neden önemli olduğu hakkında daha fazla bilgi edinin.
Motosiklet CC Derecelendirmesi Neden Önemli?
Eğer cc anlamını ararsanız, motor özellikleri, sonunda bulunduğunuz yer olacaktır. Aslında, insanların motosikletlerinin cc’sinden sanki cc güç demekmiş gibi söz ettiklerini sık sık duyarsınız, ancak durum tam olarak böyle değil. CC, bir motosikletin silindirlerinin hacmini göstermenin başka bir yolu olan yer değiştirme ile ilgilidir. Deplasman size bir strokta hareket eden uzay motoru pistonlarının miktarını söyler. Bu, daha fazla yer değiştirme anlamına gelir ve çoğu zaman daha güçlü bir motor anlamına gelir, çünkü daha fazla yer değiştirme, yakıt-hava karışımı için daha fazla alan sağlar ve bir kerede daha fazla yakıtın yakılmasına izin verir.
Motosikletin Performansını Başka Ne Gösterir
Yukarıda belirtildiği gibi, Motosiklet sürücülerinin farklı motosikletlerin performansına bakarken dikkate alması gereken tek faktör cc değildir. Ayrıca ağırlık ve beygir gücü/torku da düşünmelisiniz. Görüyorsunuz, daha ağır bir motosiklet açıkça daha güçlü bir motora ihtiyaç duyar ve ağırlık ile yer değiştirmenin etkileşimi beygir gücü ve tork değerlerini üreten şeydir. Bir motosikletin Vancouver’da nasıl performans göstereceğini öğrenmek istediğinizde bunlar cc’den daha kullanışlıdır. Bir motosikletin nasıl performans göstereceğini gerçekten söylemek istiyorsanız, “bir motosiklet için iyi bir cc nedir” sorusunu sormak, beygir gücü değerlerini kontrol etmek kadar yararlı değildir.
Motosiklet CC Tablosu
Size kolaylık sağlamak için en popüler motor hacimlerini bu motosiklet cc tablosunda topladık:
Motosiklet kategorisi | Yer Değiştirme (cc) |
hafif | 50 |
hafif | 100 |
hafif | 125 |
hafif | 150 |
hafif | 200 |
hafif | 250 |
hafif | 300 |
hafif | 350 |
orta sıklet | 400 |
orta sıklet | 450 |
orta sıklet | 500 |
orta sıklet | 600 |
orta sıklet | 700 |
orta sıklet | 750 |
orta sıklet | 800 |
orta sıklet | 900 |
Ağır | 1000 |
Ağır | 1100 |
Ağır | 1200 |
Ağır | 1300 |
Ağır | 1400 |
Ağır | 1500 |
Ağır | 1600-6500 |
Motosikletinizdeki CC Nerede Bulundu?
Motosikletinizin CC numarasını altı farklı şekilde bulabilirsiniz:
- Ad: Motosikletin adı genellikle motor hacmine atıfta bulunur. Örneğin, Honda CBR600RR 599cc motora sahiptir.
- Çıkartmalar: Genellikle tasarımının bir parçası olan bisikletin yan tarafındaki çıkartmalarda aynı numaraları bulabilirsiniz.
- Motorda damgalı : CC’yi motosikletinizin motorunda (genellikle sağ tarafta) damgalanmış olarak bulabilirsiniz.
- Belgeler : Bisikletinizin resmi belgeleri muhtemelen motorunun deplasmanını gösterecektir. Bunlar resmi kayıt belgeleri, satış faturası veya hatta kullanıcı el kitabında olabilir.
- Çevrimiçi arama : Motosikletinizin deplasmanını bulamıyorsanız, motorun özelliklerini bulmak için yine de çevrimiçi araştırma yapabilirsiniz.
- Ölçme ve Hesaplama : Başka bir yol bulamazsanız, tek şansınız silindirleri ölçmek ve matematiği yapmaktır. Ancak, bunun nadiren kullanılan bir yöntem olduğunu unutmayın!
- 10 Motosiklet Hırsızlığı Korunma Cihazı
- 2. El Motosiklet Almanın Faydaları
- 2022 KTM RC390 İncelemesi
- 6 Kolay Adımda Motosiklet Nasıl Sürülür?
- A101 Motosiklet
- A2 Motosiklet Ehliyeti Fiyatı Ne Kadar?
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
Motosiklet Yüksek CC Avantajı Nedir?
Bisikletlerde daha yüksek bir CC’nin ana avantajı, daha fazla güç ve torka sahip olmasıdır. Ancak motor hacminin yanı sıra motosiklet tipi ve silindir sayısının da makinelerin performansını büyük ölçüde etkilediğini unutmayın. Genel kural şudur ki, bir motosiklet ne kadar çok silindire sahipse o kadar fazla güç sağlar.
Motosiklet İçin İyi Bir CC Nedir?
Bir motosiklette iyi bir CC’nin ne olduğunu söylemek zor çünkü makinelerin tasarımı ve karakteristiği bir modelden diğerine farklılık gösteriyor. Bununla birlikte, çoğu sahibinin 250-1000cc’yi bir motosiklet için iyi bir motor boyutu olarak gördüğünü söylemek güvenlidir.
Motosiklet de En Yüksek CC Nedir?
Bir motosikletteki en yüksek CC, 8300cc’den az değildir. Bu motor, 500 HP güç üreten 8300cc V10 motorla çalışan “Dodge Tomahawk” olarak bilinen bir konsept motosiklette bulunabilir. Üretim motosikletlerine gelince , en büyük motorları Boss Hoss bisikletlerinde bulabilirsiniz. Bu motosikletler, modele bağlı olarak 4000-6500cc motorlara sahiptir.
Motosikletin CC sini Artırabilir misin?
Evet, bir bisikletin CC’sini artırabilirsiniz, ancak bunun büyük bir motor modifikasyonu olarak kabul edildiğini unutmayın. Bir motosikletin hacmini artırmak için silindirleri delmeniz (veya daha büyük hacimli yenilerini takmanız), ardından daha büyük pistonlar ve segmanlar da takmanız gerekir. Bu satış sonrası kurulumlar “büyük çaplı kitler” olarak bilinir.
Bir motosikletteki CC, motorunun boyutunu ifade eder. CC, “santimetre küp” anlamına gelir, yani 600cc’lik bir motosiklet, 600 santimetreküp deplasmana sahip bir motorla çalıştırılır.
Bu numarayı motosikletin yan tarafında bulunan, motorun yanına damgalanmış etiketlerde veya resmi belgelerinde/kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz. Motosikletinizin cc numarasını bulamıyorsanız, yine de iç çap ve strok ölçümlerine göre hesaplayabilirsiniz. Üretim motosikletlerinin çoğunluğu 50-1500cc motorlara sahiptir, ancak 4000-8000cc motorlara sahip bazı özel ve konsept motosikletler bulabilirsiniz.
Motosiklette CC nedir ve Nasıl Hesaplanır?
Bir motosikletteki cc (santimetre küp) sayısı, aynı zamanda yer değiştirme olarak da bilinen motorunun kapasitesini ifade eder. Başka bir deyişle, bir motosikletteki CC, sadece motor boyutu anlamına gelir. Genel bir kural olarak, motosiklet ne kadar fazla CC’ye -sahipse, o kadar fazla beygir gücü ve tork sağlayabilir. (Ancak, bu aynı zamanda silindir sayısına da bağlıdır.)
Motosiklet İçin İyi Bir CC Nedir?
300 ile 400 cc arası idealdir. Çoğu üretici, yarış bisikletine benzeyen giriş seviyesi bir motosiklet satar, ancak yalnızca 400 cc’lik tek silindirli bir motora sahip olacaktır. Bunlar otoyolları idare edecek kadar hızlıdır, ancak bakımı daha kolaydır ve daha karmaşık kurulumlardan daha ucuzdur.
Motosiklet de CC Nasıl Hesaplanır?
Bir motosikletteki CC, silindirlerin boyutları kullanılarak hesaplanır. Bu, yer değiştirmeyi belirlemek istiyorsanız, ilk adımın silindirlerinin çapını ve strokunu ölçmek veya bulmak olduğu anlamına gelir. Motosikletin CC’sini hesaplamak için, aşağıdaki gibi uygun formülü kullanarak bu sayıları çarpmanız gerekir:
(delik) x (delik) x (strok) x 3.1416 (Pi) = cc
Örneğin:
Motosiklet: Kawasaki ZX-6R (636cc)
Çap: 6,8 cm
Strok: 4,38 cm
6,8 (delik) x 6,8 (delik) x 4,38 (strok) x 3,1416 = 636 cc
Daha Yüksek CC Daha Fazla Güç Mü Demek?
Daha büyük motorlar veya daha yüksek CC motorları daha fazla yakıt yakar ve daha fazla güç üretir. Bu nedenle, daha büyük motorlar daha güçlüdür ve daha küçük motorlardan daha hızlı hızlanabilir. .Bu yüzden daha fazla yakıt yakacaklar.
1000 CC Motosiklet Ne Kadar Hızlı Gider?
En hızlı 1000cc motosikletler, normalde maksimum hızını kısıtlayarak aracın motorunu koruyan devir sınırlayıcısı tarafından 188 mil/saat ile sınırlandırılır. Bununla birlikte, bu yüksek hızlı motosikletler bir pistte kullanılıyorsa, muhtemelen 200 mil hız yapabilirler.
50 CC Motosiklet Ne Kadar Hızlı Gider?
50cc kir bisiklet ne kadar hızlı? 50cc arazi motosiklet modellerinin çoğu, saatte 25 ila 40 mil hıza ulaşacak şekilde yapılandırılmıştır . Bu bisikletler 5 ila 7 yaş arasındaki kullanıcılara yöneliktir. Bu yaştaki çocuklar için hız hızlı görünebilir, ancak normal sürüş sırasında muhtemelen maksimum hızlara ulaşamayacaklardır.
BHP ve CC Arasında ki Fark Nedir?
BHP (fren beygir gücü), lastikte mevcut olan toplam güçtür. CC ise motordaki pistonların toplam yer değiştirmesidir . Belirli bir araçta hiçbir şeyi değiştirmeden (toplam ağırlık bile) CC’yi artırırsanız, BHP de artar.
Hangisi Daha İyi Tork veya BHP?
Kısa ve tatlı tutmak için, BHP bir arabanın en yüksek hızını ve ivmesini etkilerken tork, performans düşüşü olmadan taşıyabileceğiniz yük miktarını etkiler
Çok kıymetli bilgiler Üstendim emeğinize sağlık, öğrenmeye devam.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederiz.
pki motorsikletin kaç km hız yapabildiğini nasıl anlayabiliriz