Motosiklet Kask Yasaları

Motosiklet Kaskı Yasaları Hakkında Bilmeniz Gerekenler Sürüş Sırasında Kendinizi Korumak ve Yasalara Uymak Motosiklet sürmek, makul miktarda risk içeren bir aktivitedir. Bu risk, bir bacağını bisikletin üzerine atıp gezintiye çıkmanın benzersiz deneyimiyle ödüllendirilir, ancak yine de oradadır. Dünyanın birçok bölgesinde, yerel yönetimler kask yasalarını yürürlüğe koymanın ve bunları uygulamanın binicinin (ve toplumun) en iyi yararına olduğuna karar vermiştir. Genel olarak kaskların motosiklet kullanımının bu kadar önemli bir parçası olduğu düşünüldüğünde , motosiklet kask yasalarına daha yakından bakmayı ve her sürücünün bilmesi gereken bazı şeyleri belirlemeyi düşündüm.

Motosiklet Kask Yasaları Pin
Motosiklet Kask Yasaları

Motosiklet Kaskı Yasa ve Kanunlar

Kanun Ne olursa olsun Daima Kask Takmalısınız İlk değinmek istediğim şey, kanun ne derse desin her zaman kask takmanız gerektiğidir. Şahsen, ben biraz ATGATT (tüm teçhizat, her zaman) hayranıyım, ama değilseniz, en azından, her motosiklete binişinizde bir kask takmalısınız. İnsanların “ Motosiklet kaskı yasaları etkili mi?” diye sorduğunu duyacaksınız . İşin aslı şu ki motosiklet kaskları hayat kurtarıyor. Kaskların yaralanma ve ölümü azaltmadaki etkinliğini gösteren çalışmaların sayısı burada listelenemeyecek kadar çoktur. Bununla birlikte, sizi Kaskların gerçekte ne kadar etkili olduğunu gösteren Yetenekli Motosikletçiler Derneği organizasyonu tarafından derlenen bu kullanışlı çalışma listesine yönlendireceğim. Derneğe göre, motosiklet kaskları ölüm riskini yüzde 42 ve kafa travmasını yüzde 69 oranında azaltıyor. Motosikletçilere sunulan tüm verilerle birlikte asıl soru şu ki, neden kasksız bir şekilde biniyorsunuz?

Her Motosiklet Kaskı Yasayı Karşılamaz

Motosiklet kasklarının sürücü güvenliği için ne kadar önemli olduğunu tekrar ettiğime göre, tüm kaskların eşit yaratılmadığından ve tüm kaskların kanunlar önünde eşit muamele görmediğinden bahsetmek istiyorum. Örneğin Amerika Birleşik Devletleri’nde bindiğinizde, yalnızca Ulaştırma Bakanlığı (DOT) onayına sahip kasklar, kitaplarda motosiklet kaskı yasaları olan eyaletlerdeki yasaları karşılayacaktır. Tüm eyaletlerin kitaplarda kask yasaları olmadığını da belirtmekte fayda var. Bu, yasalarca bir tane takmanız gerekmeyeceği anlamına gelir, ancak yine de yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.

Alternatif olarak, DOT onaylı kasklar, Avrupa Ekonomik Komisyonu (ECE) onaylı motosiklet kaskları gerektiren Birleşik Krallık ve Avustralya gibi yerlerde yasal değildir. ECE ve DOT farklı standartlardır. Snell ve Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) gibi kask güvenliğini ECE ve DOT’tan daha da ileri götüren başka kask standartları olsa da, kask yasaları açısından en önemli olan bu ikisidir. Burada verebileceğim en iyi tavsiye, yerel yasalarınızı karşılayacak bir kask almaktır. Nerede yaşarsan yaşa onlara bak. Bunları bulamazsanız, bölgenizdeki yasaları ne tür bir kaskın karşılayacağını öğrenmek için yetkililerle iletişime geçin. Yapılması kolay bir şey olmalı ve yolda yasal ve güvenli kalmanıza yardımcı olacaktır.

Motosiklet Kaskı: Yaralanmayacağınızı Garantilemez

Bir Kask, Bir Motosiklet Kazasında Yaralanmayacağınızı Garanti Edemez Bir motosiklet kaskı, bir motosiklet kazasında kafanızı çarpmanız nedeniyle ölüm veya yaralanma riskini büyük ölçüde azaltacaktır. Ancak, kafa travması yaşamayacağınızı garanti edemez. Bu makalenin başında tartıştığım gibi motosiklet, beraberinde riskleri de getiriyor . Yapabileceğiniz tüm koruyucu donanımları giyseniz bile, yine de bir risk vardır. Bir kazada yaralanıp yaralanmayacağınızı veya öleceğinizi belirlemek için çok şey yapılabilir.

Değişkenlerin sayısı sonsuzdur. Yoldaki konumunuz, hızınız, çevredeki arazi ve manzara, yol yüzeyi, yoldaki diğer sürücüler ve çok daha fazlası. Hiçbir kask sizi her senaryodan koruyamaz. Bununla birlikte, yapı ve özellikler açısından modern ve güncel olan saygın bir şirketten yüksek kaliteli bir motosiklet kaskı satın almanın, bir motosiklet kazasını yara almadan atlatmak için size en iyi şansı vermesine yardımcı olacağını söyleyebilirim. Kendinize iyi bir motosiklet kaskı bulmanız gerekiyorsa. Kardeş sitemiz Web Bike World, mevcut en kapsamlı kask bilgilerinden bazılarına sahiptir. dünyanın her yerinde. Orada bulacağınız incelemeler derinlemesine ve kapsamlıdır ve ihtiyaçlarınızı karşılayan bir kask bulabilmelisiniz.

Sürücülerden aldığım en yaygın sorulardan biri: Bir motosiklet kazası sonucu yaralanırsanız ne yaparsınız? Söyleyeceğim ilk şey bir motosiklet çarpışma avukatına ulaşmaktır . Bir sonraki sorum şu: Avukat benim için gerçekten ne yapabilir? Bu soruyu cevaplamak çok daha zor çünkü hemen hemen her motosiklet kazası farklıdır. Ancak, birçok durumda yanınızda bir avukat bulundurmak yardımcı olabilir. Bu özellikle kafa travması için geçerlidir. Ödemeniz gereken tıbbi faturalarınız olacak, muhtemelen uğraşmanız gereken bozuk bir motosikletiniz olacak ve kim bilir daha neler olacak. Hatta hayatınızın geri kalanı için yankıları olabilir. Her şeyi anlamanıza ve doğru tazminatı almanızı sağlamanıza yardımcı olacak bir tıbbi uygulama hatası avukatı gibi birinin orada olması gerçekten bir fark yaratabilir.

Motosiklet Yasaya Uygun Kask Nasıl Alınır

Motosiklet kaskı alırken nelere dikkat edilmelidir? Bir motosiklet kaskının yasal olarak kullanılmasının gerekli olduğu eyaletlerde, yasalar genellikle kaskın DOT onaylı olması gerektiğini belirtir , bu da Ulaştırma Bakanlığı’nın standartlarına uygun olduğu anlamına gelir. DOT standartlarını karşılayan hem tam yüz hem de yarım yüz motosiklet kaskları vardır, ancak tam yüz kaskları ciddi kazalarda üstün koruma sağlar. DOT, Snell ve ECE 22.05, motosiklet kaskı yapımında en yaygın üç standarttır ve her birinin kendi enerji emilimi, nüfuz direnci ve tutma kuralları vardır. DOT olmayan motosiklet kaskları sizi yine de koruyabilir, ancak bir tane giyerken yasal olarak araba kullanıp kullanmayacağınızı belirlemek için eyaletinizin düzenlemelerini kontrol etmeniz gerekir. Ek olarak, birçok eyalet yoldayken göz koruması takmanızı da isteyecektir.

Sürüş sırasında giymek için en güvenli ekipmanı bulma konusunda endişeleriniz varsa, aynı zamanda Snell onaylı bir kask bulmayı düşünebilirsiniz. Snell onaylı motosiklet kaskları, yalnızca DOT onaylı olanlardan daha pahalıya mal olur, ancak bunun nedeni Snell’in DOT’tan daha katı standartlar uygulamasıdır. Ayrıca kullanılmış kask satın almaktan kaçınmanızı öneririz , çünkü kullanılmış bir kaskın ne kadar aşındığını ve yıprandığını bilmek zor olabilir. Yepyeni kasklar daha pahalıdır, ancak fark, kafa travması için tıbbi maliyetlerde tasarruf edebileceğinizden çok daha azdır. Uygun şekilde oturan bir kaska sahip olmak, kask kalitesi kadar önemli olabilir. Bir kask tüm başınızın etrafına sıkıca oturmalıdır. Her kask stili ve markası boyutlandırma tuhaflıklarıyla gelebileceğinden, çevrimiçi satın almadan önce bazılarını şahsen denemenizi öneririz.

Motosiklet Kask Takmanın Faydaları

Motosiklet sürmenin en önemli özelliklerinden biri olan açık yolda metal bir kafesle çevrilmeden seyahat etme deneyimi, aynı zamanda motosiklet operatörleri ve yolcuları için en büyük güvenlik sorununu temsil ediyor. Bir motosiklet sürücüsü, bir çarpışmada diğer araçların yolcularını yaralanmadan korumak için tasarlanmış çelik çerçeveye, hava yastıklarına, emniyet kemerlerine ve diğer güvenlik özelliklerine sahip değildir. Çoğu motosiklet sürücüsü için bir çarpışmada başlarını koruyan tek şey kasklarıdır. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerine göre , kask takmak ölüm riskini %37 ve kafa yaralanması riskini %69 azaltır.

Veriler, kask takmanın hayat kurtardığı ve kafa yaralanmalarını azalttığı sonucunu desteklese de, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, son zamanlarda biniciler ve yolcular tarafından kask kullanımının %2’lik bir düşüş kaydettiğini bildiriyor . Motosiklet topluluğu içinde evrensel kask kullanımını görmemenizin bir nedeni, operatörler ve yolcuları tarafından kask kullanımını düzenleyen yasalarında eyaletler arasında tutarlılık olmaması olabilir.

Kasksız Motosiklet Kullanmak Yasadışı Mı?

Motosikletinizle ülke çapında bir seyahate çıkarsanız, otoyolda sinyal vermeden şerit değiştirmenin trafik cezasına yol açabileceğini bilirsiniz. Bir eyaletten diğerine yasalardaki tutarlılık nedeniyle hangi eyaletten geçtiğiniz önemli değil. 

Yaşadığınız eyalette olmadıkça ve motosiklet kullanmak için ehliyetinizi almadıkça, polis tarafından durdurulmanızı engelleyebilecek basit bir soruya cevap veremeyebilirsiniz: Bisiklete binmeden motosiklet kullanmak yasa dışı mı? bir kask? Bazı eyaletler, tüm operatörler ve yolcular için kask takmayı zorunlu kılar. Diğer eyaletler sadece genç sürüşler için kask gerektirirken, bazı eyaletlerde kimse için kask gerekmiyor. Kanuna nasıl uyulacağını bilmenin tek yolu, kanuna önceden bakmaktır. Motosiklete binerken kask takma zorunluluğu eyaletten eyalete farklılık gösterdiği gibi, kask yasasına sahip eyaletlerde ihlal için verilen cezalar da değişiyor. Bir eyaletin kask yasasını ihlal ettiğiniz için karşılaşabileceğiniz ceza türleri hakkında bir fikir edinmek için, dört temsili eyaletteki yasalara bir göz atın.

Motosiklet Kask Yasaları S.S.S

Motosiklet Kask Yasası Yaş Sınırı Nedir?

Çoğu eyalette, en az 21 yaşında olduğunuz sürece kasksız motosiklet sürmek yasaldır. Yalnızca 18 eyalet ve Columbia Bölgesi, tüm sürücülerin kask takmasını gerektiren evrensel motosiklet kask yasalarına sahiptir. Motosiklet Kaskı Yasaları Olmayan Devletler Sürücünün yaşı ne olursa olsun, konu kask yasaları olduğunda herhangi bir şartı olmayan sadece birkaç eyalet var. Bu nadir eyaletler arasında Illinois, Iowa ve New Hampshire bulunur. Bir sonraki yolculuğunuzu planlamanızı kolaylaştırmak için her eyalet için bilmeniz gereken en önemli bilgileri aşağıda vurguladık.

Motosiklet Kask Yasaları Doğru Mu?

Sürüş sırasında kask takmak motosiklet sigorta oranlarınızı doğrudan etkilemez, ancak kasklar yaralanmaların ciddiyetini azaltır ve bir biniciyi daha sonra kendilerine daha pahalıya mal olacak taleplerde bulunmaktan kurtarabilir. Evrensel kask yasalarına sahip eyaletler, sigorta maliyetlerini azaltabilecek daha ucuz tıbbi talep maliyetlerine sahip olabilir, ancak bu tasarrufların sürücüler üzerinde çok az etkisi vardır veya hiç etkisi yoktur. Biniciler genellikle motosiklet sigortasından tasarruf edebilecekleri yere göre hangi eyalette yaşayacaklarını seçmezler . Tasarruf ne olursa olsun, evrensel kask yasalarına sahip bir eyalette yaşayanlar için güzel bir avantaj. Bir sürücü ne kadar güvenli veya deneyimli olursa olsun, gerçek şu ki, tüm motosiklet ölümlerinin yarısı sadece bir motosikleti içeriyor ve başka bir araç yok. Çoğu motosiklet sigortası poliçesi, kask maliyetini karşılayan isteğe bağlı aksesuar kapsamına sahiptir. Bu isteğe bağlı kapsama alanı kesinlikle dikkate alınmaya değer, çünkü kasklar ve diğer motosiklet ekipmanları yüzlerce dolara mal olabilir.

Yorum yapın

1