Motosiklet U Dönüşü Nasıl Yapılır?

Son Güncelleme Tarihi: Mart 20, 2024 tarafından Moto Kurye

Bir motosiklet üzerinde U dönüşü yapmak, özellikle yeni biniciler için en zorlu manevralardan biridir . Aslında, birçok deneyimli binici U dönüşlerini çok zor buluyor çünkü nadiren pratik yapma fırsatı buluyorlar. Bisikletinizi düşürmeden dar alanlarda U dönüşünde ustalaşmanıza yardımcı olacak hızlı bir adım.

Motosiklet U DönüşüPin
Motosiklet U Dönüşü

Motosiket U Dönüşü

Sabit bir dönüş hızı hazırlamak ve sürdürmek için asıl dönüşten önce düz bir çizgide gitmeye başlamak en iyisidir . Debriyajı kaydırın, gazı açın ve arka frene yavaşça bırakın. Bazı sürücüler, dengeyi artırmak için motor ve arka fren arasında biraz çekişme yaratmanızı önerir. Dönüşe yaklaşırken seyahat ettiğiniz hız, U dönüşü yaparken de korumanız gereken hızdır.

Motosiklet u dönüşü adımları:

  1. Motosikleti durdur
  2. Ayağınızı istediğiniz dönüş yönünün yanına koyun. Yalın Bisiklet aynı yönde yaklaşık 45 derece.
  3. Gazı kırın ve debriyajı bırakın.
  4. Tercih ettiğiniz kalkış yönüne yaklaşırken debriyajı çekin.
  5. Bir patron gibi sürün (alternatif son: Akşamı bükülmüş bir ayak bileğini buzlayarak geçirin)

Kaçımız bir bisikleti düşürdük, geniş koştuk ya da sadece sıkı, ayaklar yukarı bir u dönüşünü berbat ettik ya da sakat bir ördek gibi kürek çekmeye başvurduk? Küçük bisikletlerin u dönüşü kolaydır, ancak bisiklet ne kadar ağır ve uzunsa o kadar zorlaşır. Yeni Indian Scout ve birçok spor motosiklet gibi bazı bisikletlerin de geniş bir dönüş çemberi vardır. Bununla birlikte, biraz alıştırma ile aşağıdaki ipuçları, hemen hemen her bisiklette sıkı, ayaklar yukarı u-dönüşleri gerçekleştirmenize yardımcı olacaktır.

Motosiklet U Dönüşü Başlangıcı

U Dönüşünün Başlatılması Ardından, nereye dönmeyi planladığınıza bakmak için başınızı keskin bir şekilde çevirin. Başınız, çeneniz omzunuza dayanacak kadar keskin olmalıdır. Gözlerinizi bu noktada sabit tutun ve dikey bir duruş sağlarken kolları çevirin. Sadece bisikletin U dönüşüne yaslanmasına izin verin ve dış ayaklığınıza baskı uyguladığınızdan emin olun. Bu, yalınlığı bir dereceye kadar olumsuzlayacaktır. İşe yararsa, ağırlığınızı bisiklet koltuğunun dış kenarına doğru kaydırın. Diğer bölgelerde, U dönüşleri her zaman yasa dışı olabilir. Acil bir durumda olmadığınız sürece, yasak olan bir yerde U dönüşü yaptığınız için trafik cezası alma tehlikesine girmek istemezsiniz.

  1. Uygun şerit değiştirme tekniklerini kullanırken , sürdüğünüz yolun sol şeridine girin
  2. Sürüş yaptığınız yolun en solundaki dönüş şeridine tekrar girin. U dönüşleri neredeyse her zaman kırmızı ışıklı bir yerde yapılır , bu nedenle dönüş şeridini U dönüşüne başlamadan önce karşıdan gelen trafiğin temizlenmesini beklemek için bir yer olarak kullanabilmelisiniz. Bu sürüş manevrasını yapmaya hazırlanırken sola dönüş sinyalinizi açık tutmaya devam edin . Bu, niyetinizi diğer sürücülere bildirmenize yardımcı olacaktır.
  3. Yaklaşan trafiği kontrol edin . U dönüşü yapmak birkaç saniye sürecektir. Karşıdan gelen bir araç size ulaşmadan önce dönüşü tamamlayıp geçemeyeceğinize dair bir endişeniz varsa, o araç geçene kadar bekleyin. Bir U dönüşünü tamamlarken acele etmeyin.
  4. Yolun diğer tarafından girmeyi planladığınız şeride veya şeride dönen diğer araçları kontrol edin . Yine, U dönüşü yapmadan önce tüm araçların geçmesini bekleyin.
  5. Yaklaşan araç olmadığından emin olduğunuzda aracınızı sola çevirin ve mümkün olan en yakın şeride sürün.
  6. Örneğin, aracınızı yolun karşı tarafındaki sol şeride girecek kadar sıkı bir şekilde çevirebiliyorsanız, önce bunu yapın, ardından diğer sürücüleri kontrol ettikten sonra sağ şeride geçin.

Olası Sorunlar

Olası Sorunların Ele Alınması Bisikletin düştüğünü hissediyorsanız, duruşunuzu düz tutmak yerine muhtemelen U dönüşüne yaslanıyorsunuzdur. Sırtınızı düzleştirerek ve dışarıdaki ayaklığa daha fazla ağırlık vererek bunu düzeltin. Ayrıca, bisikleti aşağı çeken momentumu azaltmak için gazı açıp debriyajı biraz serbest bırakmak da yardımcı olabilir. Dönerken, kontrolün daha sıkı olmasına yardımcı olan ve motosikletin düşme eğilimini azaltan arka freni kullanmayı unutmayın.

Diğer bir potansiyel sorun, bisikletin kaldırıma doğru ilerlemesidir. Bu, dikkatleri genellikle dağıldığı için U dönüşü yapmaya çalışan yeni biniciler için yaygın bir sorundur. Bazı yeni başlayanlar için sadece kaldırıma bakmak dikkatlerini dağıtabilir, paniğe neden olabilir veya rotadan sapmalarına neden olabilir. U dönüşünün sonunda bisikletin olmasını istediğiniz yere odaklanmayı unutmayın. U-dönüşleri çok fazla alıştırma gerektirir ve genel sürüşe göre daha fazla zaman ve dikkat gerektirir. Yeni biniciler ya bir motosiklet eğitim kursuna kaydolmalı ya da bu gerekli beceriyi mükemmelleştirene kadar park yerlerinde dar U dönüşleri yapmak için her hafta biraz zaman ayırmalıdır.

Motosiklet U Dönüşü Nasıl Yapılır?

Binicilik kariyerinizin neresinde olursanız olun, evrensel olarak iki şey doğrudur – her zaman gelişmeye yer vardır ve bir beceri kullanmazsanız kaybedersiniz. Yeni başlayanlar çoğunlukla bunu bilirler ama daha deneyimli biniciler bazen bunun bir şey olduğunu unutabilir. Bu nedenle pratik yapmak ve sürekli sürücü eğitimi önemlidir. Bütün bunları söylüyorum çünkü bugün bisikletinizde dar dönüşler yapmaktan bahsedeceğiz. Bu hepimizin düzenli olarak yapması gereken bir şey ve ilk başladığınızda inanılmaz derecede göz korkutucu görünebilir.

Yıllardır ata biniyor olsanız bile, belki de bu konuda istediğiniz kadar iyi değilsiniz. Şimdi, bunun gibi makaleleri okuyabilir ve kış için bisikletinizi elinizden çıkarmak zorunda kalana kadar faydalı videolardan sonra faydalı videoları izleyebilirsiniz. Ancak, daha iyi olmanın tek yolu, iyileşene kadar pratik yapmak ve hayal kırıklığına uğrasan bile pes etmemek. Bir dur işaretinde veya ışıkta olduğunuzu ve bir dönüş yapmak istediğinizi söyleyin. Birkaç farklı adım atmanız gerekecek ve muhtemelen bunları ayrı ayrı yapmaya başlayacaksınız, ancak daha sonra becerileriniz geliştikçe bunları daha sorunsuz bir şekilde harmanlayacaksınız.

  1. Kafanı çevir ve nereye gitmek istediğine bak . Bu genel bir kuraldır, ancak özellikle sırayla doğrudur. Korkuluklara, park halindeki arabalara veya karşı şeritte akan trafiğe bakmayın. Tüm bu şeyleri tararken görün, böylece bunun farkında olursunuz – ama buna takılıp kalmayın. Bakmak için her zaman başınızı çevirin, böylece mümkün olan en eksiksiz zihinsel resmi elde edin. 
  2. Gidonları çevirin . Bir durağa geliyorsanız ve oraya varmadan önce belirli bir yöne döneceğinizi biliyorsanız, bisikletinizi durma çizgisine tamamen dik olmak yerine dönüşe bakacak şekilde bile açabilirsiniz. İnan bana, hayatını kolaylaştıracak. Her durumda, gidonları gitmek istediğiniz yöne çevirmeniz gerekecek. 
  3. Gücü modüle etmek için debriyaj sürtünme bölgenizi ve gaz kelebeğinizi birlikte kullanın . Çok az istemiyorsun ve çok fazla istemiyorsun. Sadece bisikletinizi dönüş boyunca sorunsuz bir şekilde döndürmeye yetecek kadar istiyorsunuz.  
  4. Dönüş boyunca manevra yapmak için bisikletinizi dengeleyin . Vücut ağırlığı ve vücut konumlandırma, hangi bisiklet veya sürüş durumunda olursanız olun (veya üzerinde) bisikletinizin yapmasını istediğiniz şeyi yapmanıza yardımcı olur. Eyerinizde hareket etmek için ayak mandallarınızı kullanın ve dönüş yarıçapınızı daraltmak için seleden kaymaktan korkmayın.  
  5. Dengeleme yaparken gidonunuzu viraja doğru aşağı doğru itin . Bu, o dönüşü ne kadar sıkı almak istediğinizi belirlemenize yardımcı olacaktır. Sağa dönüyorsanız, sağ gidonu aşağı doğru itin. Sola dönüyorsanız, sol gidonu aşağı doğru itin. Tüm hareketleriniz sarsıntılı değil, düzgün ve sabit olmalıdır. Vücut ağırlığınız her zaman hem ittiğiniz çubuğun hem de dönüşün kendisinin tersi yönünde gitmelidir.

Motosiklet U Dönüşü: Hareketli Dönüş

  1. Pozisyon: Açıkçası, kendinize yer açarsanız tam bir dönüşü tamamlama şansınız daha fazla olacaktır, bu yüzden kendinizi yolun kenarına yakın konumlandırmanız gerekir. Ancak, çakıl ve kırık kenarlar korkusuyla çok yakına gitmeyin. Kenardan yaklaşık yarım metre uzakta durun ve yavaşlayın.
  2. Tempo: Manevrayı yapacağınız hıza yavaşlayın. Birinci viteste olduğunuzdan emin olun. Dönmeden önce trafiğe iyi bir şekilde bakmayı unutmayın.
  3. Flick: Sağa (veya Avrupa ve ABD’de sola) dönmek üzere olsanız bile, manevranın ilk kısmı sola hafif bir fiskedir. Daha çok hafif bir örgü, ardından sağa dönüş. Bisiklete, sağa döndüğünüzden daha fazla eğilmesi için sarkaç tarzı bir momentum vererek yardımcı olur.
  4. Bakın: U dönüşünü yapmaya başladığınızda, hemen sağınıza 2-3 m kadar kısa bir süre yere bakın. Baktığın yere gidersin ve çok uzun süre aşağı bakarsan aşağı düşersin. Çok hızlı bir şekilde bakışlarınızı kaldırın ve başınızı olabildiğince sağa çevirin. Vücudunuz sizi takip edecek ve kollarınızı da çekerek bisikleti yönlendirmenize yardımcı olacaktır. Motosiklet kaskınızın size iyi bir çevresel görüş sağladığından emin olun .
  5. Yönlendirme: Karşı yönlendirme yapmayın! Bu yavaş tempoda, çubukları gitmek istediğiniz yöne çevirmeniz gerekiyor.
  6. Yalın: Vücudunuzu dik tutarken bisikleti viraja doğru eğmeniz gerekir. Bisikletle eğilmeyin.
  7. Fren: Sağ elinizi ön frenden uzak tutun, çünkü bu çatalları sıkıştıracak ve ön tekerleğin sıkışmasına neden olacaktır. Hızınızı kontrol etmek için gazı DEĞİL, fren pedalındaki sağ ayağı kullanın. Çatallar sıkışırken ve yük boşaltırken gaz kullanımı da direksiyon geometrisini biraz değiştirecektir. Gazı sabit tutun ve düzgün bir hızı korumak için debriyajı biraz yumuşatın. Biraz arka fren de hızı yönetecek ve yayı gerektiği gibi sıkılaştıracaktır.
  8. Günaha: Oraya gideceğiniz için yolun dış kenarına bakmaktan çekinmeyin. Döndüğünüzde, başınızı her zaman mümkün olduğunca sağa bakın, giderken görüşünüzü daha da değiştirin. Manevra tamamlandığında, bakışınızı gitmek istediğiniz yöne kaldırın.
  9. Alıştırma: Düz bir yüzeye sahip sessiz bir otopark bulun ve pratik yapmaya başlayın. Üç veya dört otopark alanı içinde bir u dönüşü yapmayı deneyin ve yavaş yavaş iki park alanına indirin. Beyaz çizgiler iyi birer kılavuzdur ve yolun engebeli kenarları kadar göz korkutucu değildir.

Bu beceriler, ister otoparklarda, ister korkunç U dönüşlerinde veya sekiz rakamlarında olsun, kendinizi içinde bulabileceğiniz her türlü dar dönüş durumuna dönüşür. MSF’nizden veya diğer temel eğitim kursunuzdan bu yana sekiz rakamını düşünmediyseniz, eğitmenlerinizin sizi zorladığı tüm bu alıştırmalar, sizi zor durumlardan kurtarmak için kesinlikle kullanışlı olabilir.

Motosiket U Dönüşü S.S.S

Motosiklet Dar U Dönüşü Nasıl Yapılır?

Dar virajlarda motosiklete nasıl binilir? Etkili viraj almak için, rahat ve bükülü kollarla hafifçe öne eğilmelisiniz . Dirsekler alçak, mümkünse gidon hizasında olmalıdır. Gidonları hafifçe tutun ve ağırlığınızı desteklemek için onlara yaslanmayın – depoyu bacaklarınızla hafifçe tutmanız gerekebilir. Vizyonunuzun düşmesine izin vermeyin. Ancak, yalnızca kullanmaya devam ederseniz çalışır. Paslanmışsanız, boş bir park yerinde dönüş becerilerinizi geliştirerek kendinize ve yolu paylaştığınız herkese yardım edebilirsiniz. Dönüşleri bir tarafta yürütmeyi diğerinden daha mı zor buluyorsunuz? Eğer öyleyse, yalnız değilsiniz – ancak belirli bir tarafta zor ve sinir bozucuysa, bu muhtemelen doğru olanı yapmak için daha fazla çalışmanız gerektiği anlamına gelir. Sürüşe her çıktığımızda temelde sürüş becerilerimizi uyguladığımız doğru olsa da, dönüş gibi temeller, muhtemelen her seviyede geliştirmeye katlanabileceğimiz şeylerdir. Örneğin, muhtemelen birkaç U dönüşü yapmam gerektiğini biliyorum. Senden ne haber?

Motosiklet U Dönüşü Neden Önemlidir

U dönüşü yaparken, diğer yol kullanıcıları ve yayaları göz önünde bulundurmak ve kendi güvenliği için gerekli özeni göstermek esastır. Bu, ancak aracın iyi kontrolü ve baştan sona etkin gözlem ile sağlanabilir. U dönüşü sırasında kontrol ve güvenlik seviyesini ölçmek için bir DVSA sınav görevlisi, Modül 1 arazi sürüşü testi sırasında sizi değerlendirecektir . Bu öğretici, Modül 1 için uygun bir standarda etkin gözlem kullanarak, yavaş bir kontrol alıştırması olan U dönüşünün güvenli bir şekilde nasıl gerçekleştirileceğini açıklar.

Yazar Moto Kurye

Akıncı moto kurye müşterilerimizin ürünlerini doğru pazara ve mümkün olan en kısa sürede sunabilen moto kurye sağlayıcısıyız. Moto kurye araçlarımız, kurye teslimat durumunu her zaman bilmemizi sağlayan coğrafi konumludur.

Yorum yapın

1
Hemen Ara Fiyat Al Whatsapp