Motosiklet, eğlenceli ve özgürleştirici bir deneyimdir. Ancak bunun da tehlikeli olabileceğini hatırlamak önemlidir. 2020 verilerine göre, motosikletlilerin bir kazada ölme olasılığı, arabadaki yolculardan 28 kat ve yaralanma olasılığı dört kat daha fazladır. Güvenli motosiklet sürmek beceri, denge ve sağduyu gerektirir. Bu güvenlik ipuçlarını takip ederek, bir sonraki sürüşünüzün güvenli olduğundan emin olabilirsiniz.
Motosiklet Tehlikeli Mi
Florida’da her yıl 8.000’den fazla motosiklet kazası oluyor. Bu kazalar yılda 900’den fazla ölümle sonuçlanmaktadır. Miami’de her yıl 500 motosiklet kazası meydana geliyor ve 50 sürücü ölüyor. Miami’de her yıl ölümcül kazalara ek olarak, motosikletle ilgili çarpışmalarda 7.700’den fazla kişi yaralanıyor. Bunların çoğu önlenebilir. Kazaların çoğu, binici veya binek araç sürücüsünün ihmalinden kaynaklanır. Ancak, kazaların en yaygın nedenlerini anlarsanız kendinizi koruyabilirsiniz. O zaman bir motosiklet aşığı olarak ne yapmalı?
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Motosiklet Tehlike ve Ölümler
Ölümleri ve yaralanmaları azaltmak için tüm yol kullanıcılarının işbirliği yapması ve güvenli sürüş uygulaması önemlidir. Ancak sürücülerin özellikle motosikletçilerin karşılaştığı güvenlik sorunlarının farkında olması gerekir. Örneğin, motosikletçiler genellikle daha küçüktür ve görmeleri daha zordur ve sürüş sırasında vites küçültebilir veya savrulabilirler. Sürücüler bu zorlukların farkındalarsa, bunları daha iyi tahmin edebilir ve bunlara yanıt verebilirler. Sürücüler arasında farkındalığı artırarak yolları herkes için daha güvenli hale getirebiliriz.
Motosiklet Sürmek Ne Zaman Tehlikelidir
- Motosiklet Kazalarının En Yaygın Nedenleri Miami’deki trafik kazalarının en yaygın nedenleri, hız, etki altında sürüş ve dikkati dağılmış sürüş dahil olmak üzere dikkatsiz sürüş ve sürüş uygulamaları etrafında döner.
- Hız yapmak Hız sınırını aşmak, bir çarpışma olasılığını ve şiddetini büyük ölçüde azaltabilir. Yavaşlamak aynı zamanda daha iyi tepki vermenizi ve olası bir kazayı önlemenizi sağlar.
- Etki Altında Sürüş İster motosiklete, ister arabaya, ister bisiklete biniyor olun, alkol muhakemenizi bozar. Kaza olasılığını azaltmak için binerken alkolden kaçının.
- İhmalkar Araç Sürücüleri Binek araç sürücüleri, motosikletçiler için tehlikeli sürüş koşulları yaratmakla ünlüdür. Araba kapılarını açarlar, dur levhalarından geçerler, yol vermezler ve düzensiz şerit değişiklikleri yaparlar. Dikkatsiz sürücüler yolda bisikletçilerin yolunu kesebilir, kavşaklarda motosiklete dönüşebilir ve sürücülere arkadan çarpabilir. Sürüşlerini kontrol etmenin bir yolu olmasa da, binek araçların yakınında sürerken daha dikkatli olmalarına yardımcı olur.
- Dikkati dağılmış sürüş Bazı sürücülerin dikkati ışıkta dururken mesaj atarak, diğer sürücülerle konuşurken veya başka bir şekilde binicilik dışı faaliyetlerde bulunurken dikkatleri dağılır. Bu, kendiniz ve diğer sürücüler için tehlikeli koşullar yaratır, bu nedenle sürüş sırasında dikkatinizi elinizdeki göreve verin.
- Güvenli Motosiklet Sürüşü Uygulayın Güvenli sürüşün ve kazalardan kaçınmanın en iyi yolu hız sınırını aşmak, alkollü araç kullanmaktan kaçınmak ve defansif sürmek, binek araç sürücülerine, yayalara ve kamyonlara çok dikkat etmektir. Ayrıca, binek araçların kör noktalarında, kamyonların çevresinde ve yüksek çalılar veya kör köşeler gibi engellerin yakınında sürerken dikkatli olun. Güvenlik uzmanları, bisikletinize her bindiğinizde kask takmanızı önerir.
Motosiklet Tehlike Azaltmak 5 İpucu
Araba kullanmak ve motosiklet sürmek farklı beceri ve bilgi gerektirir. Motosiklet ruhsatı düzenlemeleri değişiklik gösterse de, tüm eyaletler, otomobil ehliyetinizi tamamlamak için bir motosiklet ruhsatı onayı gerektirir. Çoğu eyalette uygun onayı almak için eyaletinizin lisans kurumu tarafından yürütülen yazılı ve çevrim içi beceri testlerini geçmeniz gerekir. Bazı eyaletler, devlet destekli bir binici eğitimi kursu almanızı gerektirir. Halihazırda eyalet onaylı bir kursa katılıp geçtiyseniz, diğerleri çevrim içi beceri testinden feragat eder.
Kendinizi Motosiklet Sürmeye Hazırlayın
Motosikletinizi açık yola çıkarmadan önce kontrollü bir ortamda onu tanıyın. Etrafında gezinin, nasıl idare ettiğini hissedin. Ve hazır olduğunuzda, trafiğe çıkarın. Kötü havalarda veya yolda tehlikeli bir şey olduğunda olduğu gibi farklı koşullarda da nasıl tepki verdiğini öğrenin. Böylece her şeye hazırlıklı olacaksınız.
- 10 Motosiklet Hırsızlığı Korunma Cihazı
- 2. El Motosiklet Almanın Faydaları
- 2022 KTM RC390 İncelemesi
- 6 Kolay Adımda Motosiklet Nasıl Sürülür?
- A101 Motosiklet
- A2 Motosiklet Ehliyeti Fiyatı Ne Kadar?
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
Motosiklet Sürüş Öncesi Kontrol
Motosikletinizle yola çıkmadan önce hızlı bir kontrol yapmanız önemlidir. Lastik basıncının ve diş derinliğinin iyi olduğundan, el ve ayak frenlerinin çalıştığından ve tüm ışıkların ve sinyal göstergelerinin de olduğundan emin olun. Ayrıca motosikletin altında yağ veya gaz sızıntısı olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Herhangi bir yük taşıyorsanız, uygun şekilde sabitleyin ve süspansiyonu ve lastik basıncını ekstra ağırlığı alacak şekilde ayarlayın. Bir yolcu taşıyorsanız, o motosiklete binmeden önce motorun çalışmasını bekleyin. Yolcunuz size mümkün olduğunca yakın oturmalı ve her zaman iki ayağını da ayak dayama yerlerinde tutmalıdır. Durduğunda bile yolcunuza bacaklarını ve ayaklarını susturucudan uzak tutmasını hatırlatın. Hareketi en aza indirmek için yolcunuza belinizi, kalçalarınızı veya kemerinizi tutmasını ve sizinle aynı yönde eğilmesini söyleyin. Güvenli olana kadar yolcunuzun inmesine izin vermeyin.
Motosiklet Kaskınızı Çıkarmayın
Kasksız binmek daha tehlikeli. Bu aptalca. Bir çarpışma durumunda beyninizi korumanın en iyi yolu motosiklet kaskı takmak. Kaskınızın ABD Ulaştırma Bakanlığı (DOT) Federal Motorlu Araç Güvenlik Standardı (FMVSS) 218’i karşıladığından emin olun. Kaskın bu standardı karşılayıp karşılamadığını, kaskın dış arkasında DOT sembolü varsa anlayabilirsiniz. Kaskın içinde bulunan Snell ve ANSI etiketleri de kaskın bu özel, kar amacı gütmeyen kuruluşların standartlarını karşıladığını gösterir.
Motosiklet Bilginizi Artırın
Uygun motosiklet donanımını giymek birkaç nedenden dolayı önemlidir. İlk olarak, bir çarpışma durumunda sizi korumaya yardımcı olabilir. İkincisi, sürüş sırasında susuz kalmanıza yardımcı olur. Üçüncüsü, diğer sürücülere daha görünür olmanızı sağlar. Kollarınızı ve bacaklarınızı tamamen kapatan, ideal olarak deri veya kalın kot olan giysiler giydiğinizden emin olun. Botlar veya ayakkabılar ayak bileklerinizi kapatacak kadar yüksek olmalıdır ve eldivenler gidonları daha iyi kavramanıza ve düşme durumunda ellerinizi korumanıza yardımcı olacaktır. Kendinizi mümkün olduğunca görünür kılmak için yansıtıcı malzemeye sahip parlak renkli giysiler seçin.
Motosiklet ve Trafik Kurallarını Takip Et
“Tüm kuralları çiğne” deyimi burada, özellikle de şehir içinde ata binerken geçerli değildir. Kendinizi tehlikeye atmak istemiyorsanız, tüm trafik kurallarına uymak birdenbire zorunluluk haline gelir. Deneyimli biniciler yerel trafik yasalarına aşinadır ve buna göre binerler. Trafik ışıklarına, işaretlere, hız sınırlarına ve şerit işaretlerine uymayı bilirler; trafik akışı ile binmek; ve bisikletleri ile diğer araçlar arasında bolca yer bırakmak. Ayrıca her zaman arkalarını kontrol ederler ve şerit değiştirmeden önce sinyal verirler. Savunmacı bir şekilde sürerken, kavşaklarda dikkatli bir şekilde ilerlerler ve yayalara ve diğer araçlara uygun şekilde yol verirler. Çok araçlı motosiklet kazalarının çoğu, diğer sürücülerin motosikletçiyi görmemesinden kaynaklanır.
Gündüz ve kuru koşullarda sürüş, herhangi bir sürücü için en güvenli seçenektir. Bu, gece ve ıslak sürüşle ilgili birçok tehlikeyi ortadan kaldırır. Geceleri sürüyorsanız, her zaman yansıtıcı giysiler giydiğinizden emin olun. En iyi 4 ipucumuz aşağıdaki gibidir:
- Defansif Sürüş
- Doğru Giysiyi Giyin
- Yorgun Binmeyin
- Trafik Yasalarına Uyun
Motorculara karşı motosikletliler için ölüm oranı NHTSA, 2018’de, kat edilen araç millerine dayanarak “motosikletçilerin bir trafik kazasında ölme olasılığının binek otomobillerdeki insanlardan yaklaşık 28 kat daha fazla olduğunu” bildiriyor. Benzer şekilde, NHTSA, 2017’de “motosikletçi ölümlerinin motorlu araç trafik kazalarında binek araç yolcu ölümlerinden yaklaşık 27 kat daha sık meydana geldiğini” bildirdi.
Motosiklet: Uyuşturucu ve Alkol Yok
Motosikletinize binmeden önce içki içmek veya uyuşturucu kullanmak iyi bir fikir gibi görünse de, bunu yapmak aslında aracı kullanma yeteneğinizi olumsuz etkileyecektir. Bunun nedeni, alkol ve uyuşturucuların muhakemenizi, koordinasyonunuzu, dengenizi, gaz kontrolünü ve vites değiştirme yeteneğinizi olumsuz etkilemesidir. Ek olarak, hızlı tepki vermenizi zorlaştıracak ve bir kazaya neden olabilir. Bu nedenle, motosikletinize binmeden önce içki ve uyuşturucu kullanmamak en iyisidir. İkinci el motosiklet alırken nelere dikkat etmelisiniz, biliyor musunuz?
İyi haber şu ki, motosikletlerin ne kadar tehlikeli olduğunu azaltmada önemli ilerleme kaydediliyor. Kötü haber şu ki, motosiklet kullanmak, özellikle binek otomobil kullanmak veya binmekle karşılaştırıldığında hala çok tehlikeli ve hala çok fazla ölüm ve önlenebilir ölüm var. Yine de, eğilim gelişiyor. 2018’de 4.985 motosikletli, motorlu taşıt kazalarında hayatını kaybetti ve bu, 2014’ten bu yana en düşük motosiklet ölüm toplamı oldu.
Motosiklet Sürmek Tehlikeli Mi S.S.S
Motosiklet Sürmek Ne Kadar Tehlikelidir
Motosiklet kullanmak tehlikelidir. Motosikletliler , yoldaki araçların yalnızca %3’ünü oluşturmalarına rağmen, tüm kaza kaynaklı ölümlerin %14’ünü oluşturuyor . Motosikletlilerin bir araba kazasında ölme olasılığı binek araç yolcularından 28 kat daha fazladır. Bu tür kazaların %80’den fazlası yaralanma veya ölümle sonuçlanmaktadır.
Motosiklet ve Otomobil Hangisi Tehlikelidir
Motosikletler, arabalar ve kamyonlar ne kadar tehlikeli? Ölümcül kazaların %50’den fazlası motosikletler ile otomobil ve kamyon gibi motorlu taşıtlar arasındaki çarpışmaları içerir. Spesifik olarak, “ölümcül kazalara karışan” motosikletlerin %57’si ulaşımdaki motorlu araçlarla çarpışmalardı. Daha da önemlisi, ölümcül motosiklet/araba kazalarının %76’sı bir arabanın veya kamyonun motosikletliye kafa kafaya çarpmasını içerir. Bu ölümcül tip kazaların sadece %7’si bir arabanın veya kamyonun motosikletin arkasıyla çarpışmasını içerir.
Sola dönüş yapan motosikletler ve arabalar ne kadar tehlikelidir? Sola dönüş yapan arabalar ve kamyonlar motosikletçiler için özellikle tehlikelidir. Aslında, ölümcül motosiklet-araba kazalarının %42’si, bir motosikletçi düz giderken veya arabayı veya kamyonu sollarken bir araba veya kamyonun sola dönmesini içerir. Bu neden olmaya devam ediyor? Blog yazımda açıkladığım gibi, “Motosiklet kazalarının çoğunda sürücüler mi hatalı?”
Motosiklet Neden Tehlikelidir
Motosiklet sürmek araba kullanmaktan daha mı güvenli? Hayır. Kısacası, 60mph’de metal bir kutuda dolaşmak sizi daha güvenli ve iki tekerlek üzerinde sürmekten daha az ciddi yaralanma veya ölüm riski altında tutacaktır. Türkiye de tüm yol kullanıcılarının yaklaşık %1’i motosikletçidir. Önceki yıllarda Türkiye yollarındaki ölümlerin yaklaşık %20’si motosikletçilerden* oluşuyordu. İstatistikler, motosiklet ölümlerinin bu aşırı temsilinin, bir arabada olduğundan 57 kat daha fazla zarar görme olasılığınız olduğu anlamına geldiğini gösteriyor.