Geçen ay BMW’nin 2023 serisinin bir parçası olarak bir ‘M 1000 R’ süper roadster piyasaya sürmeyi planladığını açıklamıştık ve şimdi şirket tam da bu makineyi tamamladı – Ducati Streetfighter V4’ten daha fazla güce sahip çıplak bir süper motosiklet veya MV Agusta Brutale 1000. Yeni ‘M’ motosikletin yanında mevcut olan S 1000 R, açık performans açısından bu rakiplerin gerisinde kalırken, M 1000 R, 45 hp’lik bir güç artışı ve nakledilen bir motor sayesinde onlarla baştan sona gidiyor. doğrudan 2023 için güncellenen S 1000 RR’den.
BMW M 1000 R Değerlendirme
S 1000 R’nin 11.000 rpm’si yerine ShiftCam değişken valf zamanlaması ve kaldırma sistemi ve 13.750 rpm’ye ulaşan bir güç zirvesi kazanan M 1000 R, tamamen farklı bir performans seviyesine ve çok daha yarışçı bir karaktere sahip. Stratosferik 14.600 rpm’de kırmızı çizgili, yere basma kuvveti oluşturan kanatçıkların daha fazla aerodinamik sürtünmesine ve ‘M’ versiyonuna daha keskin bir hızlanma sağlayan daha düşük vitese rağmen S 1000 R’den 16 mil daha yüksek bir azami hızı yönetiyor.
- BMW’nin süper çıplak modeli sonunda rakiplerinin en hızlısıyla rekabet edebilmek için tam yağlı bir süper motosiklet motoruna sahip oldu
- Üst düzey elektronikler, neredeyse akla gelebilecek her türlü sürücü yardımını içerir
- Eklenen performansa uyacak şekilde yükseltilmiş frenler ve süspansiyon ve ‘M Competition’ versiyonuyla daha da iyi kit ekleme seçeneği
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
BMW M 1000 R Fiyatı Nedir?
2023 BMW M 1000 R ne kadar? £TBA Fiyatlandırma detayları henüz açıklanmadı, ancak elbette M 1000 R, 12.520 Sterlin S 1000 R’den önemli ölçüde daha fazla olacak. Seride daha da yüksek olan M Rekabet Paketli M 1000 R (bir araba gibi görünse de bağımsız bir model). Seçenek kutusu işaretlenecek), karbon jantlar dahil teknik özellikler sayesinde hala daha pahalı olacak. Renk seçenekleri, standart M 1000 R için ‘M’ grafikli metalik olmayan beyaz ve M 1000 RM Competition versiyonu için yine ‘M’ çizgili ‘Blackstorm metalik’ ile sınırlıdır.
BMW M1000R | |
---|---|
Motor | Sıvı soğutmalı sıralı 4 silindirli |
Kapasite | 999cc |
Bore x Stroke | 80,0 mm x 49,7 mm |
Güç | 13.000 rpm’de 205 hp (iddia edilen) |
tork | 83 lb-ft. 11.000 rpm’de (talep edilen) |
Maks. motor hızı | 14.600 dev/dak |
Sıkıştırma oranı | 13.3:1 |
Yakıt | 98 RON nominal güç. 95-98 RON vuruntu kontrolü |
Valvetrain | DOHC, tek kam takipçileri aracılığıyla valf çalıştırma, BMW ShiftCam değişken emme kam kontrolü |
Silindir başına valfler | 4 |
Emme / Egzoz valfi çapı | 33,5 mm / 27,2 mm |
Gaz kelebeği gövdesi çapı | 48 mm |
Motor kontrolü | BMS-0 |
Emisyon kontrolü | Kapalı çevrim üç yollu katalitik konvertör |
Alternatör | 493 watt |
pil | M hafif pil 12v / 5 Ah |
Far | LED serbest biçimli ikiz kısa huzmeli, LED serbest biçimli uzun huzmeli |
marş | 0,8 kW |
Debriyaj | Kendinden takviyeli çok plakalı sıçrama önleyici yağ banyosu kavraması, mekanik olarak çalıştırılır |
Vites kutusu | 6 vitesli, sabit ağ |
Birincil oran | 1.652 |
Şanzıman dişli oranları I | 2.647 |
II | 2.091 |
III | 1.727 |
IV | 1.5 |
V | 1.36 |
VI | 1.261 |
ikincil oran | 2.706 |
Arkadan çekişli tip | Zincir |
Çerçeve yapı tipi | Alüminyum kompozit köprü çerçevesi, kendinden destekli motor |
Ön süspansiyon | Ters teleskopik çatal, 45 mm kayar boru çapı Yay ön yükü, geri tepme ve sıkıştırma ayarlanabilir |
Arka süspansiyon | Merkezi şoklu alüminyum çift taraflı salıncak Full Floater Pro kinematik |
Süspansiyon hareketi ön / arka | 4.7 / 4.6 |
Tekerlek tekeri | 3.8 |
Direksiyon başı açısı | 24.0 |
Frenler, ön | İkiz M 320 mm / 12,6 inç yüzer diskler; 4 pistonlu sabit kaliperler |
Frenler, arka | Tek 220 mm / 8,7 inç, iki pistonlu sabit kaliper |
ABS | BMW Motorrad ABS Pro, kısmen entegre, devre dışı bırakılabilir |
Çekiş kontrolü | BMW Motorrad DTC |
tekerlekler | Standart dövme alaşım Opsiyonel M karbon fiber |
Tekerlekler, ön / arka | 3,50 x 17 / 6,00 x 17 |
Lastikler, ön / arka | 120/70 ZR17 / 200/55 ZR17 |
Uzunluk | 82,3 inç |
Genişlik | 32.0 inç |
Dingil açıklığı | 57,1 inç |
Koltuk yüksekliği | 33,1 inç |
Ağırlığı frenlemek | 438,7 pound (talep edildi) |
Kuru ağırlık | TBD |
İzin verilen toplam ağırlık | 897 pound (talep edildi) |
Yakıt deposu kapasitesi | 4.35 galon |
Hızlanma, 0-60 mil | 3.1 saniye (talep edildi) |
En yüksek hız | 174 mil (talep edilen) |
BMW M 1000 R Güç ve Tork
Motorun en yeni S 1000 RR’den M 1000 R’ye nakledilmesi, standart S 1000 R için 121kW/162hp/165PS’den 13.750rpm’de 154kW (206.5hp, 210PS) zirveye sahip olduğu anlamına gelir. Azami tork 83,3 lbft’dir. (113Nm) 11.000 dev/dak’da, bu da S 1000 R’nin önemli ölçüde daha düşük 9.250 dev/dak’da başardığı 84 lbft’nin (114 Nm) bir kısmıdır ve yeni motosikletin motorunun çok daha yarışçı yapısını gösterir. Bu devir arzusu, uzun süredir S 1000 RR superbike’ın bir özelliği olan ancak daha önce çıplak versiyonda hiç kullanılmayan ShiftCam sistemi sayesinde geliyor. Valf zamanlamasını değiştirmek ve yüksek devirlerde kaldırmak için emme eksantrik milini iki lob seti arasında değiştirir.
BMW M 1000 R Şanzıman ve Egzoz
Bu ShiftCam motoru, BMW’nin 2023 S 1000 RR verdiği aynı ince ayarlara sahip, sonuç olarak ekstra 2kW güç ve nihai tahrik oranını azaltmak için arka dişlide iki diş daha kullanan bir şanzımandan geçiyor. en iyi çalıştığı yüksek devir bölgesinde daha fazla zaman harcayabilir. Bunun da ötesinde, şanzımanın 4. , 5. ve 6. oranlarının tümü, motoru tatlı noktasında tutan daha yakın oranlı bir kutu için kısaltılmıştır ve elbette BMW’nin Shift Assistant Pro yukarı/aşağı hızlı vites değiştiricisi standart olarak bulunmaktadır.
BMW M 1000 R, ShiftCam sisteminin yanı sıra titanyum valflerden, yeni egzoz valf yaylarından, farklı bir egzoz kam profilinden ve titanyum arka susturuculu yeni bir egzozdan yararlanır.
BMW M 1000 R
BMW M 1000 R Taşıma
S 1000 RR ve M 1000 RR gibi, M 1000 R de ön tarafta gerçek yere basma kuvveti yaratan kanatçıklara sahip olur ve bu da tekerlek kayma eğilimini azaltmaya yardımcı olur, böylece daha fazla güç azaltılabilir ve frenleme ve viraj alma sırasında yol tutuşu iyileştirilir. BMW, kanatçıkların 220km/sa (137mph) hızda 11 kg bastırma kuvveti eklediğini ve bu kuvveti şasiye ileten bir alt yapıya monte edildiğini iddia ediyor. Kanatçıklar sürtünmeyi artırsa da, motosikletin ek gücü bunun üstesinden gelir ve M Competition versiyonunda, hava akışını sürücünün üzerine yönlendirmek ve kanatçıkların rüzgar direncini dengelemek için ek bir rüzgar deflektörü vardır.
Yeni fiyat | £TBA |
Kapasite | 999cc |
Bore x Stroke | 80×49.7mm |
Motor düzeni | Sıralı dört silindir |
Motor detayları | Su soğutmalı, DOHC, ShiftCam |
Güç | 156kW/ 206.7bhp @ 13.750rpm |
tork | 113Nm / 83.3ft lbs @ 11.000rpm |
En yüksek hız | 174 mil |
Bulaşma | Altı vitesli manuel, sıçrama önleyici debriyaj, zincirli tahrik, yukarı/aşağı hızlı vites |
Ortalama yakıt tüketimi | Talep edilen: 44mpg / 6.4l/100km |
Tank boyutu | 16.5 litre |
Boşaltmak için maksimum aralık | Talep edilen: 160 mil |
binici yardımları | Yalın hassas çekiş kontrolü ve ABS, çoklu sürüş modları, elektronik amortisör kontrolü, tekerlek kontrolü, kalkış kontrolü, yokuşta kalkış yardımı, hız sabitleyici, fren kayma yardımı |
Çerçeve | Dökme alüminyum ‘köprü’ tasarımı, esnek çerçeve |
Ön süspansiyon | 45 mm USD çatallar, elektronik sönümleme kontrolü |
Ön süspansiyon ayarı | Ayarlanabilir sıkıştırma, geri tepme ve önyükleme |
Arka süspansiyon | Monoshock, elektronik sönümleme kontrolü |
Arka süspansiyon ayarı | Ayarlanabilir sıkıştırma, geri tepme ve önyükleme |
Ön fren | ‘M’ fren radyal dört pistonlu kaliperler, çift 320 mm diskler, ABS |
Arka fren | Tek 220 mm disk, iki pistonlu kaliper, ABS |
Ön tekerlek / lastik | Dövme alaşım (isteğe bağlı karbon fiber), 120/70-ZR17 |
Arka tekerlek / lastik | Dövme alaşım (isteğe bağlı karbon fiber), 200/55-ZR17 |
Boyutlar | 2090 mm (l) x 812 mm (g) |
Dingil açıklığı | 1450mm |
Koltuk yüksekliği | 840mm |
Ağırlık | 199kg (ıslak) |
MCIA Güvenli derecelendirme | TBA |
Garanti | 3 yıl |
İnternet sitesi | www.bmw-motorrad.co.uk |
BMW M 1000 R Süspansiyon ve Ağırlık
Şasi, S 1000 R’de kullanılan ‘Flex Frame’ tasarımıyla aynı olsa da, M motosiklet, 45 mm baş aşağı çatallar (tabii ki tamamen ayarlanabilir) ve benzer şekilde uyarlanabilir bir arka şok dahil yeni süspansiyona sahip. BMW’nin elektronik Dinamik Sönümleme Kontrolü (DDC) standarttır ve motosikletin sürüş modlarına bağlıdır; ‘Yol’, ‘Yağmur’, ‘Dinamik’, ‘Yarış’ ve ‘Yarış Pro’. Yol ve Yağmur ayarlarında, sönümleme konfora yöneliktir, ‘Dinamik’, ‘Yarış’ ve ‘Race Pro’ ile her biri onu tamamen pist odaklı bir ayara doğru bir adım daha sertleştirir.
Her mod ayrıca tercihlerinize göre ayrı ayrı ayarlanabilir ve tekli veya ikili sürüş için TFT gösterge panelindeki süspansiyon menüsünden seçilebilen farklı ayarlar vardır. M 1000 R‘nin tüm ekstra kiti ağırlığını artırmaz. Bir depo yakıtla tamamlanan M motosiklet, standart S 1000 R ile aynı 199 kg ağırlığındadır.
- M Karbon jantlar
- M GPS Laptrigger (küresel olarak 300 parçanın haritası)
- Yolcu kiti ve klozet kapağı olan yolcu koltuğu
- M Binici Ayaklık Sistemi
- Black Storm Metalik / M Motorsport renk grubu
- M Kütük Paketi
- M Karbon Paketi
- M Karbon ön ve arka çamurluklar
- M Karbon depo kapakları sol ve sağ
- M Karbon Zincir Koruma
- B Karbon hava kutusu kapağı
BMW M 1000 R Konfor
Uyarlanabilir DDC süspansiyonu, M 1000 R’nin konforu için iyi bir işarettir ve motorunu ödünç veren S 1000 RR’den farklı olarak, çıplak motosiklet, bir günlük sürüşten sonra sizi Quasimodo’ya dönüştürmeyecek dik bir duruşa sahiptir. Adına rağmen, ‘M Competition’ versiyonu, kaskınızın etrafındaki hava akışını iyileştiren ve patlamayı üst vücudunuzdan uzağa yönlendiren rüzgar deflektörü ile aslında daha rahat bir versiyon olmayı vaat ediyor.
Ayrıca standart bisikletten daha fazla şekil ve boyuta göre ayarlanabilen bir sürüş pozisyonu sağlamak için karışıma ayarlanabilir ‘M’ ayak dayama yerleri ekler. WMTC standart test koşulları altında, M 1000 R, 44mpg’ye eşit olan 6,4l/100km yakıt ekonomisinde derecelendirilmiştir. Bu, motorunu yeni motosiklete ödünç veren S 1000 RR ile aynı ve 45hp açığına rağmen WMTC testinde 6,2l/100km (45.6mpg) yöneten S 1000 R’den çok az daha kötü. 16,5 litrelik bir depoyla bu, dikkatli bir şekilde sürerseniz, doldurmalar arasında 160 mil’e kadar bir menzili ekleyebilmeniz gerektiği anlamına gelir.
BMW M 1000 R Frenler
‘M’ frenlerin eklenmesi, M 1000 R’nin düşük özellikli S modelini geride bıraktığı büyük yükseltmelerden biridir ve bu, büyük performans artışı göz önüne alındığında mantıklıdır. Kaliperler artık ilk olarak M 1000 RR’de görünen ‘M’ versiyonlarıdır; siyah eloksallı taşıyıcılar üzerinde 5 mm kalınlığında 320 mm diskleri tutan ön dört kap radyaller. Radyal bir ana silindir de kullanılıyor ve BMW, biri yol kullanımına odaklanan, diğeri şirketin Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’ndaki deneyiminden geliştirilen ve palet kullanımına yönelik iki fren balatası bileşimi sunacak.
- Yağmur: Yumuşak gaz tepkisi, alt viteslerde azaltılmış tahrik torku.
- Yol: Optimum gaz tepkisi, alt viteslerde azaltılmış tahrik torku.
- Dinamik: Optimum gaz tepkisi, alt viteslerde azaltılmış tahrik torku.
- Yarış: Optimum gaz tepkisi, tüm viteslerde maksimum tahrik torku.
- Race Pro 1-3: Tamamen yapılandırılabilir.
Beklediğiniz gibi, frenler, altı eksenli bir IMU sayesinde köşelerde çalışan ve farklı sürüş modlarına uyacak çeşitli ayarlara sahip BMW’nin ABS Pro sistemine bağlıdır ve en yeni S 1000 RR gibi M 1000 R, ABS Pro ayarı ‘2’de etkin olan bir Fren Kaydırma Yardımı sistemine sahiptir ve bu, motor freni kontrol sistemi ile birlikte arka fren basıncı kilitlenme önleyici tarafından sınırlandırılmaya başlamadan önce önceden ayarlanmış bir sapma açısının getirilmesine olanak tanır. döngüde.
En iyiler kategorimizde ki diğer yazıları da incelemek isteyebilirsiniz:
- En iyi 300cc Motosikletler
- En İyi Başlangıç Motosikletleri
- En iyi 50cc Scooter
- En iyi motosiklet markaları
- En iyi 125cc Motosikletler
- En iyi 250cc Motosikletler
- En İyi Kurye Motosikleti
- En İyi Motosiklet Kaskları
- En İyi Motosiklet Yağı
- En iyi Motosiklet Kilidi
- Motosiklet Fiyatları Nedir?
BMW M 1000 R Aksesuarlar
Bu Fren Kaydırma Yardımı sistemi, konu sürücü yardımları olduğunda buzdağının sadece görünen kısmıdır – M 1000 R, sizi kendinizden kurtarmaya yardımcı olacak çok çeşitli sistemlere sahiptir. Sürüş modları – Rain, Road, Dynamic, Race ve Race Pro 1 ila 3 – güç ve tork özelliklerini değiştirmek için gaz kelebeği haritasını değiştirir ve ayrıca ‘DTC’ Dinamik Çekiş Kontrol sistemi ayarlarını değiştirir, kendisi bilgi alır altı eksenli IMU’dan köşelerde ve düz çizgilerde çalışmak için. Aklınıza takılan sorular için mail@motokuryem.com.tr veya 0543 748 6161
Bir yokuşta tam hareket halindeyken freni tutmak için bir tekerlek kontrolü işlevi, kalkış kontrolü, bir pit şeridi hız sınırlayıcısı ve bir yokuşta kalkış sistemi vardır. Hem yukarı hem aşağı vites geçişlerinde çalışan Shift Assistant Pro hızlı vites değiştirici de standarttır ve S 1000 RR gibi vites değiştirme, birinci vites yukarı ve geri kalanı azaltılarak kolayca bir yarış düzenine çevrilebilir. Buna ek olarak, standart olarak hız sabitleyici, uyarlanabilir viraj lambaları ve ısıtmalı elcikler bulunur.
BMW ShiftCam Teknolojisinin faydaları şunları içerir:
- Düşük ve orta hız aralığında tork ve çekme gücünde artış ve aynı anda tepe güçte kazanç.
- Düşük ila orta yük ve hız aralığı için kısmi yük kam geometrisinin optimum tasarımı.
- Yeni MR motor, alt ve orta aralıklarda önceki S 1000 R motorla neredeyse aynı yüksek tork aralığını sunar, ancak RR ile aynı tepe gücüyle.
- Kısmi yük aralığında yük değişikliği kaybının azaltılması.
- Egzoz emisyonlarının azaltılması ve optimize edilmiş ses.
Seçenekler söz konusu olduğunda, en dikkat çekici olanı, motosikletin bir ekstradan ziyade gerçekten ikinci bir versiyonu olan M Competition Paketidir. Farklı bir boya işinin yanı sıra, M Karbon jantlar, ayarlanabilir M ayak dayama yerleri, ön ve arka kucaklar dahil olmak üzere çeşitli karbon parçalar, zincir koruması ve depo kapakları ekler. M Competition versiyonu da rüzgar deflektörüne sahip. Eklenen bireysel seçenekler arasında bir arka sele kaplaması, titanyum manifold ve standart titanyum uç kutusuna uygun ön susturucu, bir ön cam, alçak veya yüksek koltuk seçenekleri ve M Competition paketindeki – bu tekerlekler dahil – tüm karbon parçalar yer alır. ayrıca sipariş edilebilir ve standart bisiklete eklenebilir.
BMW M 1000 R Rakipleri
BMW M 1000 R’nin doğrudan piyasadaki en güçlü haksız makinelere yönelik olduğu açık – Ducati Streetfighter V4 S ve SP, MV Agusta Brutale 1000 (ve onun Rush türevi) ve Kawasaki’nin Z H2’sini içeren özel bir çete – 177hp KTM 1290 Super Duke R, Triumph’un benzer şekilde güçlü Speed Triple 1200 RS ve Aprilia’nın Tuono V4 1100’ü de dahil olmak üzere, daha ulaşılabilir bisikletler kaba güç açısından besin zincirinde bir adım aşağı inecek olsa da.
marka/model | Ducati Streetfighter V4 S | Ducati Streetfighter V4 SP | MV Agusta Brutale 1000RR | Kawasaki Z H2 SE |
---|---|---|---|---|
Motor | 1103cc V4, DOHC, su soğutmalı | 1103cc V4, DOHC, su soğutmalı | 998cc I4, su soğutmalı | 998cc I4, su soğutmalı, süper şarjlı |
Güç | 153kW (205hp) @ 12.750 | 153kW (205hp) @ 13.000 | 153kW (205hp) @ 13.000rpm | 147.1kW (197.3hp) @ 11.000rpm |
tork | 123Nm (90.4 lbft) @ 11.500rpm | 123Nm (90.4 lbft) @ 9.500rpm | 116.5Nm (85.9 lbft) @ 11.000rpm | 137Nm (101 lbft) @ 8.500rpm |
Ağırlık | 201kg (ıslak) | 196kg (ıslak) | 208kg (ıslak) | 240kg (ıslak) |
Koltuk yüksekliği | 845mm | 845mm | 845mm | 830mm |
Fiyat | £21,495 | £28,895 | £29,300 | £19,799 |
BMW M 1000 R Motor
- Tip: Satır içi-4
- Deplasman: 999cc
- Çap x strok: 80 x 49.7 mm
- Maksimum güç: 205 beygir gücü @ 13.500 rpm
- Maksimum tork: 83 ft-lbs @ 11.000 rpm
- En yüksek hız: 174 mil
- Sıkıştırma oranı: 13,3:1
- Valvetrain: DOHC w/ BMW ShiftCam; 4vpc
- Yakıt doldurma: EFI w/ 48 mm gaz kelebeği gövdesi
- Şanzıman: 6 vitesli
- Debriyaj: Islak çoklu plakalı, yardımcı ve terlik fonksiyonları
- Nihai tahrik: Zincir
BMW M 1000 R Şasi
- Tip: Kendinden destekli motorlu alüminyum kompozit köprü
- Ön süspansiyon; hareket: Tamamen ayarlanabilir yarı aktif Marzocchi ters çevrilmiş 45 mm çatal; 4.7 inç
- Arka süspansiyon; seyahat: Bağlantı destekli tam ayarlanabilir Marzocchi yarı aktif şok; 4.6 inç
- Tekerlekler: Dövme alüminyum (seçenekler: M dövme alüminyum)
- Ön tekerlek: 17 x 3.50
- Arka tekerlek: 17x 6.00
- Ön lastik: 120/70 x 17
- Arka lastik: 200/55 x 17
- Ön frenler: 320 mm yüzer diskler ve 4 pistonlu sabit kaliperler
- Arka fren: Tek pistonlu yüzer kaliperli 220 mm disk
- ABS: BMW Motorrad ABS Pro (yenilebilir)
BMW M 1000 R Ölçü ve Kapasite
- Dingil mesafesi: 57.1 inç
- tırmık: 24 derece
- İz: 3.8 inç
- Koltuk yüksekliği: 32.4 inç
- Yakıt kapasitesi: 4.4 galon
- Boş ağırlık: 439 pound
BMW M 1000 R S.S.S
BMW M 1000 R Alınır Mı?
BMW M 1000 R, uygun bakımla ikinci S 1000 RR’lerin özellikle motor bölümünde güvenilir olabileceğini söylüyor. Bununla birlikte, kullanılmış bir BMW S 1000 RR için alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken bazı sorunlu alanlar vardır. Bu, özellikle yoğun pist yarışlarına sahip bir bisiklet satın alıyorsanız çok önemlidir.
BMW 1000 RR ve S1000RR fark nedir?
WSB’den süper stoka kadar her şeyde en yeni nesil S1000RR’yi iki yıl çalıştırdıktan sonra BMW, biraz değişmesi gerektiğine karar verdi. Böylece, M1000RR’nin motoru daha güçlü ve daha ayarlanabilir, direksiyon geometrisi düzeltildi ve filizlenmiş kanatlar, Nissin frenler ve çok sayıda M rozeti var.
BMW M 1000 RR Hızlı Mı?
BMW M1000RR 0-300 km/s hıza 20.51 saniyede çıkabiliyor. S1000RR burada durmuyor ve 0-180 mph’lik etkileyici bir hızı yalnızca 16.13 saniyede katlıyor!