Herhangi bir motosiklet sahibine en iyi motosiklet yağının ne olduğunu sorun, onlar sizin için bir cevap bulacaklardır. tartışmayın; hepsi haklı olduklarını biliyorlar. Bisiklet motorları için en iyi yağ hakkında konuşmak, bir konuşmanın ortasında küçük bir bomba bırakmak gibidir. Yine de gerçek olalım. Orada birçok farklı bisiklet türü var. Hepimizin farklı sürüş tarzları var ve alınan bakım seviyesi bir sahipten diğerine çılgınca değişiyor. Performans için tüm övgüyü (veya suçu) motosiklet yağı alır, ancak bir motosikletin performansında birkaç başka faktör rol oynar. Kesin bir açıklama yapmak yerine, bazı favorilerden ve önde gidenlerden ve bunların size nasıl fayda sağlayabileceklerinden bahsedelim. İster yüksek ısıda uzun kilometreler sürüyor, ister piste çıkıyor, ister soğukta işe gidiyor olun, sizin için en iyi motosiklet yağını bulalım.
- Genel olarak en iyisi: Castrol Power1 V-Twin Synthetic
- En İyi Fiyat: Honda Pro GN4
- Motosiklet Yağı Mansiyon: Motul 300 V2 Competition
- En İyi Sentetik: Mobil 1 Yarış Motoru Yağı
- Sıcak Havalar İçin En İyisi: Lucas Yüksek Performanslı Motosiklet Yağı
- Soğuk Havalar İçin En İyisi: K&N 10W-40 Sentetik Motor Yağı

En İyi Motosiklet Yağı Hangisidir
En iyi motosiklet yağı için en iyi seçimim Castrol Power1 V-Twin Synthetic’tir çünkü size daha sorunsuz performans sağlamak için daha büyük motorlarda iyi çalışacak güvenilir bir yağdır. Bütçesi kısıtlı olanlar için daha uygun fiyatlı bir seçenek Honda Pro GN4 Motosiklet Yağıdır . Daha büyük miktarlarda satın alabilirsiniz ve yağ değişimleri arasında daha uzun süre dayanacak şekilde formüle edilmiştir.

Castrol Power1 V-Twin Motosiklet Yağı
Bu ağır hizmet yağı, Harley V-twins gibi büyük motorlara sahip süper boyutlu bisikletler için özel olarak tasarlanmıştır. Sentetik formül, eşit ve koruyucu bir kaplama oluşturarak motorunuzun daha düzgün çalışmasına yardımcı olur. Ayrıca, hava soğutmalı motorlarla çalışacak şekilde tasarlanmıştır, böylece sürüşünüz boyunca daha tutarlı performans elde edersiniz. Bu yağın size ayak uyduracağını bilerek bu uzun yolculuğa güvenle çıkın. Bu yağ aynı zamanda stabildir, bu da onu, bisikletlerini sürüşler arasında daha uzun süre oturmaya eğilimli olan sıradan biniciler için ideal hale getirir.
Web Sitesi: https://www.castrol.com
- Tür: Sentetik
- Değerlendirme: 20W-50
- Boyut: 1 litre
Formülasyonu ayrıca daha uzun süre dayanmasına yardımcı olur ve yağ değişimleri arasında daha uzun süre binmenizi sağlar. Ne yazık ki, bazı bisikletler bu yağla aşırı yanma yaşar, bu da yağ seviyelerinize dikkat etmeniz gerektiği anlamına gelir. Ayrıca, motora daha fazla yük bindiği soğuk havalarda daha zor bir marş yaşayabilirsiniz. Ek olarak, bazı Harley’ler bu yağ ile bir ping deneyimi yaşar.
Castrol Power1 V-Twin Artıları | Castrol Power1 V-Twin Eksileri |
---|---|
Sıcak sıcaklıklarda harika çalışıyor | Aşırı yağ yanıyor |
Motor sorunsuz çalışır | Ping sohbeti oluşturur |
Dört zamanlı V-ikiz motorlar için en uygun | – |
İyi kalite ve iyi performans sunar | – |

Honda Pro GN4 Motosiklet Yağı
Sıvı soğutmalı bir bisiklet sürüyorsanız ve sıradan bir biniciyseniz, bu bütçeye uygun yağ ihtiyaçlarınız için mükemmel olabilir. Kolayca temin edilebilir ve büyük bir galonluk kap içinde gelir. Uygun fiyata geniş hacmine rağmen, daha uzun süre dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Daha kararlı olmak ve viskozite tutarlılığını daha iyi korumak için geliştirilmiştir. Ayrıca diğer yağlardan daha fazla kayma direncine sahiptir. Bu, yağın bozulmasını önlemeye yardımcı olur ve yağ değişimleri arasında daha uzun süre sürüş yapmanızı sağlar.
Honda Pro GN4 Web Site: https://prohondaoils.com/
- Tür: Sentetik
- Derecelendirme: 5W-30, 10W-30, 10W-40, 20W-50
- Boyut: 1 litre, 1 galon
Ek olarak, artan stabilite kiri ve kirleticileri daha iyi yakalar, askıya alır ve motorunuza zarar vermelerini önler. Bu yağın bir dezavantajı, yüksek ısı, hava soğutmalı ve yarış motosikletleri için uygun olmamasıdır. Bu koşullar bu yağ için çok zorlu. Ayrıca filtrenin etrafında bir yapışkanlık oluştuğunu fark edebilirsiniz. Bu, bisikletinizin performansını olumsuz etkilemez; sadece filtreyi dağınık hale getirir.
Honda Pro GN4 Artıları | Honda Pro GN4 Eksileri |
---|---|
Kullanımı kolay ve paranızın tam karşılığı | Yüksek ısılı, hava soğutmalı |
Pürüzsüz debriyaj değişimi | Ping sohbeti oluşturur |
Motor daha yumuşak çalışır | Filtre çevresinde yapışkanlık yaratır |
Kir tutar ve temiz kalır | yarış motosikletleri için uygun değildir |

Motul 300 V2 Competition Motosiklet Yağı
Bu yağın şöhret iddiası, ortalama yağlama kabiliyetinden daha iyi olduğu varsayılan çift Ester Çekirdek Teknolojisidir. Motul, bu teknolojinin daha iyi motor devri performansı ve tepki süresi elde etmenize yardımcı olacağını iddia ediyor, bu da yağı dört zamanlı yüksek performanslı motorlar için en uygun hale getiriyor. Ayrıca Bosch ASTM D6278 testinde yüzde sıfır kesme kaybı vardı. Bu, yağın kullanımla viskozite kalitesini kaybetmeyeceği anlamına gelir; bu, bu yağın stabilitesinin ve uzun vadeli performansının bir kanıtıdır.
Motul 300 V2 Competition Web Site: https://www.motul.com
- Tür: Sentetik
- Değerlendirme: 10W-50
- Boyut: 1 litre, 4 litre
Islak kavramalı ve katalitik konvertörü olmayan bisikletler için de güvenlidir. Bu yağın bir dezavantajı, kirletici madde tutma kategorisinde bulunmama eğiliminde olmasıdır. Bu, motorunu temizlemek ve korumak için yağa ihtiyaç duyabilecek eski bir motoru olan biri için en iyi seçim olmayacağı anlamına gelir.
Motul 300 V2 Competition Artıları | Motul 300 V2 Competition Eksileri |
---|---|
Çift ester teknolojisi Tamamen yüksek performanslı | Kir ve kirletici madde tutma yeteneğinden yoksundur |
JASO T904 ıslak debriyaj uyumluluğunu aşıyor | – |
Katalitik konvertörlü ve katalitik konvertörsüz bisikletler için güvenli | – |
Bosch ASTM D6278 testinde yüzde sıfır kesme kaybı | – |
En iyiler kategorimizde ki diğer yazıları da incelemek isteyebilirsiniz:
- En iyi 300cc Motosikletler
- En İyi Başlangıç Motosikletleri
- En iyi 50cc Scooter
- En iyi motosiklet markaları
- En iyi 125cc Motosikletler
- En iyi 250cc Motosikletler
- En İyi Kurye Motosikleti
- En İyi Motosiklet Kaskları

Mobil 1 Yarış Motosiklet Yağı
Yüksek performanslı bir bisiklet kullanıyorsanız, oluşan ekstra basınca ve ısıya dayanabilecek bir yağa ihtiyacınız vardır. Bu sentetik yarış yağı, size daha yumuşak ve daha hızlı vites değiştirme sağlamak için yağlayacaktır. Motorunuzu daha temiz tutmak, kir ve kalıntı miktarını azaltmak ve motorunuzun daha sorunsuz çalışmasını sağlamak için yeniden tasarlandı. Ek olarak, katık formülü, yüksek sıcaklıkta daha iyi çalışacak şekilde özel olarak formüle edilmiştir, böylece zorlu sürüşlerde performanstan ödün vermezsiniz.
Mobil 1 Web Site: www.mobil.com
- Tür: Sentetik
- Değerlendirme: 10W-40
- Boyut: 1 litre
Ne yazık ki, bazı sürücüler vites değiştirme sorunlarından şikayet ettiler. Ancak, bu daha çok bir kerelik bir şikayet ve bisiklete özgüdür. Bisikletinizi yüksek miktarda kire ve kuma maruz bırakırsanız, bu yağ sizin için doğru değildir. Bu yağ, yol dışı uygulamalar için yol dışı uygulamalardan daha iyidir.
Mobil 1 Artıları | Mobil 1 Eksileri |
---|---|
Öncelikle yolda, yüksek performans için | Vites değiştirme sorunları |
Yüksek performanslı katkı sistemi | – |
Yüksek sıcaklıkta dayanıklılık için optimize edilmiştir | – |
Daha temiz çalışan motorlar için yeniden tasarlandı | – |

Lucas Motosiklet Yağı
Bu saf sentetik yağ ham madde içermez. Özenle mükemmel üretim süreci, bu yağın hem pistte hem de pist dışında aşırı sürüş sıcaklıklarına dayanmasını sağlar. Ayrıca ısınma eğiliminde olan Harley’ler için de harikadır. Bu yağın yağlama kabiliyetini ve motorun çalışmasının ne kadar düzgün ve sessiz olduğunu beğeneceksiniz. Formülasyon, motorunuzun sıcaklığını etkin bir şekilde düşürür, kullanım ömrünü uzatır ve eğrilme veya hasar riskini azaltır.
Lucas Web Site: https://lucasoil.com/
- Tür: Sentetik
- Değerlendirme: 20W-50
- Boyut: 1 litre
OEM standartlarını aşan bir yağ arıyorsanız, onu bu yağda buldunuz. Bu yağla ilgili tek şikayetim, düşük hızlarda motorunuzun bodur veya çökmesine neden olabilir. Ek olarak, daha yüksek sıcaklıklarda en yüksek performansta çalışacak şekilde tasarlandığından, sıcaklıklar düştüğünde daha hızlı batma eğilimi gösterir.
Lucas Artıları | Lucas Eksileri |
---|---|
Harley’ler için harika | Yağ basıncı düşük hızda bodur |
Pürüzsüz geçişler | Fiyat daha yüksek |
Yüksek sıcaklıkta dayanıklılık için optimize edilmiştir | – |
Daha az gürültü ile daha yumuşak motor | – |

K&N 10W-40 Sentetik Motosiklet Yağı
Performans arttırıcı olarak K&N’yi muhtemelen zaten biliyorsunuzdur. Motosiklet yağı da ürettiklerini biliyor muydunuz? K&N yağ filtresiyle birlikte kullanılmak üzere tasarlanmış üçü bir arada formül. Üretici, birincil, motor ve şanzımanınızı koruyacağını iddia ediyor. 10W-40 formülasyonu, motorunuzun soğuk çalıştırma sırasında daha fazla korumaya sahip olacağı anlamına gelir. Bu, başlangıç bileşenleriniz üzerindeki stresi azaltarak daha uzun süre dayanmalarına yardımcı olur.
K&N Web Site: https://www.knfilters.com/motor-oil
- Tür: Sentetik
- Değerlendirme: 12W-40
- Boyut: 1 litre
Çalıştıktan sonra yağ, daha sessiz ve daha iyi performans için vites geçişlerinizi yumuşatır. Ne yazık ki, K&N yağı, performans yeteneği konusunda insanları şüpheye düşürebilecek iyi bilinen markalardan biri değildir. K&N yağ filtresine de yatırım yapmaya istekli değilseniz, tam potansiyelini göremezsiniz. İletişim: mail@akincilojistik.net & 0543 748 61 61
K&N 10W-40 Artıları | K&N 10W-40 Eksileri |
---|---|
3’ü 1 arada avans formülü | Bilinen kadar değil |
Soğuk çalıştırma koruması | K&N yağ filtreleriyle kullanım için tasarlanmıştır |
Daha yumuşak vites değiştirme desteği | – |
Motor, şanzıman, ıslak debriyaj ve birincil uyumlu | – |
En İyi Motosiklet Yağı Markaları
Objektif konuştuğumuzdan emin olmak için “en iyi”nin ne anlama geldiğinin ayrıntılı bir açıklaması dahil olmak üzere, piyasadaki tüm motosiklete özgü yağların kapsamlı ve bilimsel bir değerlendirmesi olmadan, gerçekten söyleyemem. Bu makale ile yapmaya çalıştığımız şey bu değil. Bugünlerde motosikletler gibi, piyasada o kadar çok iyi yağ var ki, bunlardan herhangi biriyle yanlış gitmekte zorlanacaksınız. En İyi Motosiklet Yağı Marka Rutin bakım, üreticinizin tavsiyelerini takip etmek ve pazarlama hype’ını aşmak için biraz inceleme yapmak, motosikletinizin motorunun sağlıklı ve mutlu kalmasını sağlamak için uzun bir yol kat edecektir.
Olduğu söyleniyor, dikkate alınması gereken başka değişkenler var. Diğerlerinin yanı sıra, sürdüğünüz hava, sürdüğünüz motosiklet türü, yalnızca rekabete açık bir otoyolda (sokak veya toprak) kullanıyor olsanız da. Kişisel motosikletlerim için yol bisikletlerimde (gerekli olmadığını bilsem de) markaya kadar üreticilerin tavsiyelerini kullanıyorum. Kirli motosikletlerim yağlarını çok daha sık değiştiriyor ve Shell Rotella kullanıyorum çünkü ucuz ve JASO MA2 özelliklerini karşılıyor.
Fiyat, bulunabilirlik ve kişisel tercih gibi şeylerin de satın alma kararlarıyla çok ilgisi var. Yağ sınıfları (ağırlıkları) ile PAO’lar, Ester bazlı ve petrol bazlı yağlar diğer değişkenlerdir ve başka bir zaman için konuşulur. Aşağıdaki bilgiler, motosikletinizin olması gerektiği gibi çalışmasını sağlamak için doğru türde yağ seçmenizi sağlamak için yeterli olmalıdır. Burada çalışanlarımızın kullandığı, şu anda kullandığı veya harika ürünler ürettiğine inandığı bilinen markalar yer almaktadır. Bazılarını kaçırmış olabiliriz, ancak bu, başlamanız için bir örnekleme.
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Motosiklet Yağı Almadan Önce
Yarı sentetik yağlar, mineral bazlı ve sentetik yağların bir karışımıdır. Bu tip yağ, bisikletlerini aşırı derecede vergilendirmeyen sıradan biniciler ve taşıtlar için iyidir. Tam sentetik yağ, genellikle daha iyi performans göstermesine ve motorunuzu korumasına yardımcı olmak için çeşitli katkı maddeleriyle birlikte gelir. Bu, pist gününde ve motorunuzun ciddi stres altında olacağı diğer durumlarda kullanılan yağdır. Fikstürü, ısıyı ve hasar riskini azaltan maksimum düzeyde yağlama sağlar. Üreticinin tavsiye ettiği yağ türü için daima kullanıcı el kitabınıza bakın. Bisikletinizi tasarlayan mühendisleri dinlerseniz yanılmak oldukça zordur.
Motosiklet Yağı ve Viskotize
Gördüğünüz bu harf ve sayı kombinasyonu aslında size yağın direnci ve akışı hakkında bazı önemli bilgiler veriyor. İlk çalıştırdığınızda bisikletinizi korumak için soğuk sıcaklıklarda yeterince iyi akan bir yağa ihtiyacınız vardır. Ayrıca bisikletiniz çalışırken yüksek sıcaklıklarda buharlaşmaması veya basınç kaybetmemesi gerekir. Petrolü bir sayı, bir “W” ve başka bir sayı ile sınıflandırmak için bir kod göreceksiniz. Koddaki W, kış anlamına gelir. İlk sayı, yağın sıfır derece Fahrenheit’te ne kadar viskoz olduğudur. Yağın soğukken ne kadar iyi aktığını söyler. İkinci sayı, yağın 212 derece Fahrenheit’te ne kadar iyi aktığını söyler.
Modern bisikletlerin çoğunda elektrikli marş vardır, bu nedenle marşlı eski bisikletlerden daha ince bir yağdan yararlanırlar. Sonuç olarak, daha az besleme işlemi gerçekleşir, bu nedenle yağ akışının olmadığı kuru çalışma süresi motorda biraz daha uzun ve biraz daha zorludur. Ek olarak, hava soğutmalı bisikletler, yağın aynı zamanda bir soğutucu görevi görmesine de bağlıdır. Bu, yağın sıvı soğutmalı bisikletlerden daha fazla sıcaklık dalgalanmasından geçtiği anlamına gelir.
- Motor Kurye Kıyafet ve Aksesuarları
- Ehliyetsiz Motor Kullanma Cezası Nedir?
- Ehliyetsiz Kullanılabilen Motosikletler Nedir?
- Moto Kurye Arayan Firmalar 2024
- En İyi Motosiklet Kaskları
- En Ucuz Motosiklet Fiyatları
- Kızlar İçin 9 Motosiklet Önerisi
- 6 Kolay Adımda Motosiklet Nasıl Sürülür?
- 10 Motosiklet Hırsızlığı Korunma Cihazı
En İyi Motosiklet Yağı Fiyatı Nedir?
Tam sentetik yağ, bir karışım veya mineral yağdan daha pahalıdır. En fazla işleme gerektirir ve daha fazla katkı maddesi ile birlikte gelir. Bu üç kategoride, çeşitli petrol fiyatları bulacaksınız. Yağ söz konusu olduğunda ödediğinizin karşılığını alırsınız, bu nedenle bulabileceğiniz en ucuz yağı kullanarak bisikletinize zarar vermeyin. Ek olarak, aşırı iklimlerde sürüyorsanız veya motorunuzu pist günü veya yarış gibi stres altında tutuyorsanız, özel yağ için biraz daha fazla harcamaya değer.
En iyi motosiklet yağı için bazı kısa cevaplar
- Sentetik yağ motosikletler için iyi midir? Evet, sentetik yağ motosikletler için iyidir. Modern sentetik yağlar yüksek kalitededir ve motosikletinizin daha iyi ve daha temiz çalışmasına yardımcı olan katkı maddeleri içerir. Sentetik yağ, kirletici maddeleri daha iyi yakalayabilir ve askıya alabilir. Ayrıca, daha soğuk sıcaklıklarda daha iyi akar ve sıcak sıcaklıklarda daha yavaş parçalanır.
- Motosikletimdeki yağı ne sıklıkla değiştirmeliyim? Motosikletiniz mineral bazlı bir yağ kullanıyorsa, her 2.000-3.200 kilometrede bir değiştirmeniz gerekecektir. Yarı sentetik yağın her 5.000-8.000 kilometrede bir değiştirilmesi gerekir. Bu kadar kilometre biriktirmeseniz bile yılda en az bir kez yağınızı değiştirmek iyi bir fikirdir.
- Araba yağını motosikletler için kullanabilir miyim? Hayır, motosikletinizde araba motor yağı kullanmamalısınız. Biri araç motorları için, diğeri ise motosiklet motorları için formüle edilmiştir. Araç motor yağı, motosikletinizin performansı üzerinde olumsuz etkisi olabilecek sürtünme düzenleyiciler içerir.
- Motosikletimdeki yağı nasıl kontrol edebilirim? Bisikletinizin özel kurulumu için kullanıcı el kitabınıza bakın. Kurulum ve süreç bisikletten bisiklete biraz değişebilir. Genel bir kılavuz olarak, bisikleti çalıştırın, ısınmasına izin verin ve ardından kapatın. Yağ soğuyacak ve boşalacaktır. Artık yağı görmek için cam pencereyi kullanabilir veya yağ çubuğunu kontrol edebilirsiniz. Doğru bir okuma elde etmek için bisikletin dik olduğundan ve eğilmediğinden emin olun.
- Motosiklet yağı sınıf numaralandırmasını nasıl okurum? Yağınızın kodunun bir numarası, bir W’si ve başka bir numarası olmalıdır. İlk sayı size yağın soğuk havalarda viskozitesini söyler. İkincisi, normal çalışma sıcaklıklarında yağın viskozitesidir.
- Motosiklet yağımı nerede geri dönüştürebilirim? Kullanılmış motor yağını geri dönüştürmek için bir hükümet programı olup olmadığını yerel belediyenize danışın. Her topluluk farklıdır, ancak bu, başlamak için iyi bir yerdir çünkü sıklıkla kullanılmış petrolü kabul eden yerlerin bir listesini bulacaksınız. Kullanılmış yağı getirmek için alternatif yerler arasında yerel otomobil parçaları mağazanız, mekanik mağazanız veya hızlı yağlama yeriniz bulunur.
En İyi Motosiklet Yağı S.S.S
En İyi Motosiklet Yağı Nedir?
Herhangi bir yağ, hiç yağ olmamasından daha iyi olsa da, belirli yağları motosikletler için daha iyi yapan özellikler vardır. Amerikan Petrol Enstitüsü (API), motor yağı endüstrisi standartlarının geliştirilmesi ve lisanslanması yoluyla tüketici pazarını etkiler. API, diğer görevlerinin yanı sıra, araçların mümkün olduğunca verimli çalışması için gereken gereksinimler için yağların optimum seviyelerde performans göstermesini sağlamak için otomotiv üreticileriyle birlikte çalışır. Bazı yağların arkasında API logosunu görmüş olabilirsiniz, bazıları ise sadece API standartlarını karşıladığını belirtir. Logo olmadan, petrol üreticisi standartları karşıladığını, ancak API’ye lisans ücreti ödemediğini iddia ediyor.
En İyi Motosiklet Yağı Nasıl Belirlenir
Motosikletler, birçok bariz şekilde otomobillerden farklıdır. Bunlardan biri, motorlarının yağı nasıl kullandığıdır. Dört zamanlı bir motosiklet motoru, motor, dişli kutusu ve debriyaj boyunca birleşik bir yağ sistemi kullanırken, bir otomobilde (veya iki zamanlı motosiklette) motor yağı şanzıman yağından ayrıdır. Yağın otomotiv uygulamalarında daha iyi performans göstermesine izin verebilecek sürtünme düzenleyiciler ve katkı maddeleri, aslında motosiklet motorunun aşınmasına ve debriyaj performansına zarar verebilir. Bu, motosiklete özgü JASO sertifikalarının oluşturulmasına yol açtı.
En İyi Motosiklet Yağı: Jaso Nedir?
API’nin Japonca karşılığı olan JASO (Japon Otomotiv Standartları Organizasyonu), özellikle motosikletler için kendi standartlarını geliştirmek üzere yola çıktı. Amaç, motosiklet motorlarında bulunan benzersiz ortam için yağ özelliklerinin ve katkı maddelerinin kabul edilebilir olmasını sağlamaktı. 1998’de JASO T903, dört zamanlı motosiklet motorları için küresel olarak kabul edilen standart olarak tanıtıldı. Ayrıca, JASO T903 şimdi dört kategoriye ayrılmıştır: MA, MA1 MA2 ve MB.
JASO MA: Bu standart spesifikasyon, bir yağ sisteminde (motor, dişli kutusu ve debriyajın aynı yağı kullandığı durumlarda) kullanılan yağlar içindir. Bu yağlar herhangi bir sürtünme düzenleyici içermez. JASO MA1: Motor, şanzıman ve debriyaj için farklı yağlar gerektiren motosikletler için daha düşük bir standart özelliktir. JASO MA2: Modern motosikletler için daha yüksek bir standart spesifikasyondur. Bu yağlar, egzoz sisteminde katalitik konvertör bulunan motosikletlerde kullanıma uygundur. JASO MB: Bu, yakıt ekonomisini artırmak için daha düşük sürtünme için ek sürtünme düzenleyicileri olan scooter motorları için daha düşük bir standart özelliktir.