Motosiklet Subap Ayarı Nasıl Yapılır?

Motosiklet subap ayarları önemli bir konudur. İstanbul Kurye Önemsenmediği taktir de basit gözüken subaplar ciddi derecede sorunlar yaratabilir. Subap boşlukları önemlidir, ancak bunları bayiniz ya da ustalar tarafından yaptırmak çok pahalı olabilir; Bu, birçok motosikletin takas edilmesinin ya da satılmasının ana nedenlerinden biridir. Ancak, zamanla motosikletiniz ciddi şekilde hasar görebileceğinden, onları riske atmamalısınız.

Motosikletinizin Subap Ayarına İhtiyacı Olduğunun 5 İşareti

Subaplar motosikletinizin en iyi arkadaşıdır ve subap ayarı subap’ın en iyi arkadaşıdır. Subaplar, motosikletin işlevinde kritik bir rol oynar . Çoğu motosiklet, bazılarının yanı sıra , motorları için dört zamanlı bir işlem kullanır. Subaplar, yanma silindirlerine Moto Kurye giriş ve çıkışı açıp kapatarak bu süreçte kritik bir rol oynar.

Örnek Motosiklet Subapı Pin
Örnek Motosiklet Subapı

Tüm motorlarda silindir başına en az iki subap, bir yakıt ve hava karışımını almak için bir giriş ve yanma strokundan sonra havayı ve kalan yakıtı çıkarmak için bir egzoz olacaktır. Motorunuz için eşit derecede önemli olan, açık olmadığında subap contasıdır. Subaplar, açık olmadığında motorun silindirini kapatabilmesi için uygun boşluğa ihtiyaç duyar.

Subap Boşluğu Nedir ve Ayarı Nasıl Yapılır?

Subap boşluğu, Subap’ın tepesinden ve külbütör kolundan olan mesafe olarak tanımlanır. Eksantrik mili döndükçe külbütör koluna bir kuvvet uygulayacaktır. Külbütör aşağı doğru dönecek ve Subapı iterek açacaktır. Subap boşluğu, kam külbütör kolunu Hızlı Kurye aşağı itmediği zaman valfin üstü ile külbütör kolu arasındaki boşluktur.

Başka bir deyişle, Subap açıklığını yalnızca kapalı bir valfte kontrol etmelisiniz, çünkü Subaplar açıldığında boşluk olmamalıdır. Subap boşluğu sadece motor soğukken ölçülmelidir, bu ölçümleri sıcak veya yeni çalıştırılan bir motorda yapmak doğru olmayacaktır. Artık supap boşlukları hakkında biraz bilgi sahibi olduğumuza göre, supapları ayarlama zamanı geldiğinde motosikletinizin size vereceği işaretlerden bahsedelim.

Ön Ateşleme

Ön ateşleme, Subap ayarına ihtiyaç duyan bir motordan kaynaklanabilir. Bu durum, buji ateşlemeden önce yanma odasındaki yakıtın ateşlenmesi durumunda meydana gelir. Bunun nedeni, motor ısındıkça subap boşluğunun azalması olabilir. Kötü ayarlanmış bir valfte, azaltılmış boşluklar Subapın oturmak için daha az zaman harcamasına neden olur. Moto Kurye Fiyat
Bu, egzoz valflerinin ısısını dağıtmasını önleyecektir. Bu aşırı ısı, daha buji ateşlemeden önce silindirdeki hava-yakıt karışımını ateşleyecek kadar büyük hale gelecektir.

Motosiklet Subap Ayarlaması Nasıl Yapılır? Pin
Motosiklet Subap Ayarlaması Nasıl Yapılır?

Ön ateşleme, motorun vuruntusuna ve tamamen tatsız bir sürüşe neden olabilir. Motosikletiniz ateşleme öncesi sorun yaşıyorsa ve Subaplerinize en son ne zaman baktığınızı hatırlamıyorsanız, valf ayarının zamanı gelmiş olabilir.

Tıkırtı Sesler, Gevşek Subaplar

Motosikletinizin kafalarının yakınındaki o yüksek tıkırtı sesinin ne olduğunu hiç merak ettiniz mi? Peki, gevşek subaplarınız olabilir. Subap treni çok ses çıkarıyor. Şehirlerarası Kurye Bazen iyi kalibre edilmiş bir motor bile tıkırtı sesi çıkarır, ancak zamanla motorunuz tıkırdama veya takırtı sesi çıkarmaya başlarsa, bunu görmezden gelmeyin. Ataşehir kuryelerimiz subap ayarlarında da uzmandırlar. Subap dizisi gürültüsündeki ani bir değişiklik, bisikletinizin bir ayar alması gerektiğinin işaretidir.

Gevşek Subaplar, subap sisteminizin tüm bileşenlerinde daha hızlı aşınmaya neden olur. Artan aşınmaya ek olarak, gevşek valfler, sıkıştırma sorunlarına neden olabilecek artan açıklığa sahip olacaktır. Sıkıştırmayı gevşeten bir motor, performansı önemli ölçüde azaltacaktır. Motosikletinizin hızlanması eskisinden daha yavaş görünüyorsa ve takırtı supaplarınız varsa, supaplarınızı ayarlatmalısınız.

Aşırı Isınan Subaplar

Aşırı ısınma, Subap ayarına ihtiyaç duyan bir motorun Uçak Kargo olası bir başka işaretidir. Bu, çok az açıklığa sahip Subaplardan kaynaklanabilir. Bu boşluk eksikliği, Subapların olması gerekenden daha yavaş kapanmasına neden olur. Başka bir deyişle, vanalar çok uzun süre açık kalır. Hızlı Kargo Egzoz Subap oturduklarında çok fazla ısı yayarlar, ancak açıldıklarında ısıyı dağıtamazlar. Egzoz valfinin açık kalma süresinin artması motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

Motosiklet Subap Çalışma Sistemi Pin
Motosiklet Subap Çalışma Sistemi

Aşırı ısınmaya ek olarak, çok az açıklığa sahip Subaplar silindirde kompresyon kaybına neden olabilir. Bu ciddi performans sorunlarına neden olur. Aşırı ısınma ve sıkıştırma kaybı ciddi sorunlardır. Aşırı ısınmış bir motor, subap’ın deforme olmasına ve hatta kırılmasına neden olabilir. Deforme olmuş bir valf, kapatıldığında yanma sorunlarına neden olacak şekilde düzgün şekilde sızdırmaz hale gelemez. Kırık bir valf, tüm motorunuzu kirleterek maliyetli bir yeniden yapılanmaya neden olabilir. Her iki durumda da, kompresyon kaybınız varsa ve aşırı ısınan bir motosikletiniz varsa, valflerinizi kontrol etmek başlamak için iyi bir yerdir.

Artan Yakıt Tüketimi

Eskiden motosikletiniz en az birinci sınıf kadar verimliyse ve şimdi kamyonunuzun pompada olduğunu hatırlatıyorsa, subaplarınız da bir sorun olabilir. Subaplarınız aynı silindir üzerinde gevşek ve sıkı valflerin bir kombinasyonuna sahip olabilir. Bu, emme supabı yakıt ve havanın silindire girmesine izin verirken egzoz supabının açılmasına neden olabilir. Bu yakıt ve hava karışımı silindirin içinden geçerek egzozdan dışarı çıkabilir.

Subap Boşlukları Neden Önemlidir?

Supap boşluğu sıfıra ayarlanmışsa, supap teorik olarak yine de tamamen kapanacak şekilde ayarlanabilir, ancak motor ısındıkça parçalar genişler; boşluk olmadan, valf tamamen kapanmaz. Bu nedenle supap boşlukları motor taşı soğukken MUTLAKA KONTROL EDİLMELİDİR.

Subap Boşlukların Ayarlanması Gerektiğini Nasıl Bilirim?

Yanlış subap boşlukları, kötü çalışmaya ve nihayetinde bisikletinizde ciddi hasara yol açacaktır. Şahsen, kullanılmış bir motosiklet satın alırken her zaman izinlerin programa göre doğru bir şekilde ele alındığına dair kanıt arardım; bu, ilgili bir sahibin işaretidir ve motorun dayanacağına dair ek bir güven verecektir.

Motosikletler hakkında diğer yazılarımız için

Yorum yapın

2