Motosiklet ile Vites Nasıl Değiştirilir?

Motosiklet sürüşlerin de vites değiştirmek, yeni başlayanlar için anlaşılması zor durum. Motosiklet de vites nasıl değiştirilir öğrenmek ister misiniz?

Vites Değiştirmek

Motosiklet sürmeyi öğrenmenin en zorlu yönlerinden biri vites değiştirmektir. Görev, manuel şanzımanlı bir arabayı nasıl kullanacağını zaten bilenler İstanbul Kurye için bir karmaşıklık katmanı ekler ve özellikle manuel şanzımanla sıfır deneyimi olan yeni sürücüler için göz korkutucu olabilir. Ancak korkmayın: Bir bisikleti değiştirmek, pratik yaparak kolayca öğrenilebilir ve göründüğünden çok daha basittir.

Motosiklet Vites Dişlilerinin Temeli

Bir motosiklette  gaz kelebeği, debriyaj ve vites seçiciyi değiştirirken çalıştırılacak üç temel kontrol vardır . Gaz kelebeği motoru döndürür, debriyaj şanzımanı kavrar ve devreden çıkarır ve vites seçici elbette vitesi seçer. Moto kuryeler Sol elinizi kullanarak debriyajı kendinize doğru çekin ve motosikleti ileri hareket ettirmeden motorun devrini sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte, Moto Kurye şanzıman “viteste”yken (yani boşta değilken) debriyajı bırakın ve bisikleti ileri doğru hareket ettireceksiniz.

Dişli düzeni, sol ayağınızla bir kola tıklayarak seçilir ve genellikle aşağıdaki gibi düzenlenir:

  • 6. vites (varsa)
  • 5. vites
  • 4. vites
  • 3. vites
  • 2. vites
  • DOĞAL
  • 1. vites

Motosiklet Vites Değiştirme Tekniği

Uygun vites değiştirme tekniği, aşağıdaki manevraların sorunsuz Hızlı Kurye ve bilinçli olarak yapılmasını gerektirir:

  1. Debriyajı devre dışı bırakmak (sol elinizi kullanarak kendinize doğru çekmek)
  2. Vites kolunu kullanarak (sol ayağınızla) uygun vitesi seçme
  3. Motoru hafifçe devirmek (sağ elinizle gaz kelebeğini çevirmek)
  4. Debriyajı kademeli olarak serbest bırakın (ve aniden “patlatmadan”)
  5. Bisikleti hızlandıracak debriyajı bırakırken gaz kelebeğinin yumuşatılması
  6. Hızlanma için motoru başka bir vitese ihtiyaç duyulana kadar devirmek

Bir vites değiştirmenin mekaniği bu altı adım kadar kolaydır, ancak bunu sorunsuz bir şekilde yapmak çok fazla pratik gerektirir. Kontrollerinizin içini ve dışını bilin ve nasıl çalıştıklarını hissedin. Terk edilmiş bir park yeri gibi bir ortamda sürüş alıştırması yapın, böylece trafik veya diğer dikkat dağıtıcı şeylerle uğraşmak zorunda kalmazsınız. Ve en önemlisi, tüm dikkatinizi eldeki göreve odaklayabilmeniz için öğrenme sürecinde güvende ve farkında olun.

Muhtemelen bir motosikleti değiştirmenin göründüğünden daha kolay olduğunu göreceksiniz. Debriyajın nerede ve nasıl ayrıldığını, yumuşak hızlanma için ne kadar Moto Kurye Fiyat gaza ihtiyaç duyulduğunu ve vites değiştiricinin ne kadar çaba gerektirdiğini bir kez anladığınızda, tüm süreç daha kolay hale gelecek ve daha az konsantrasyon gerektirecektir.

Vites Değiştirme Zamanı

Youtube de bir çok video bulunur. Optimum kayma noktaları için matematiksel bir denklem yoktur. Çoğu yol sürüş koşulu için yüksek devir gerekli değildir ve motorun yeterli hızlanma için yeterli güç üretemeyeceği kadar erken vites değiştirmek gerektiğinden genellikle kaçınılmalıdır. Tipik olarak, motorun güç bandının tatlı noktası (en verimli ivmeyi sağlamak için yeterli tork ürettiği yer), çoğu motorun kaydırılmasını “istediği” noktadır. Çünkü motorları  oldukça farklı RPM de onların en etkili gücü sağlamak, sen geliştirmek ve değişime ne zaman ‘s zamanına karar vermek içgüdülerinizi kullanmak gerekecek.

Nötr Vites Nasıl Bulunur?

Tarafsız bulmak, yeni binicilerin karşılaştığı en yaygın zorluklardan biridir. Boş vitesi “bulmak” bazı dişli kutularında ekstra çaba gerektirebilir, ancak biraz sabır ve yumuşak bir dokunuş, görevi kolaylaştırır. Debriyajı sonuna kadar çekerken vites kolunu ikinci vitesten aşağı doğru hafifçe itin. Debriyajı sonuna kadar çekmiyorsanız, boşa almak daha zor olabilir. Şehirlerarası Kurye Genellikle yeşil renkte olan nötr bir gösterge ışığı için gösterge paneline bakın. Boş vitesi geçiyorsanız ve birinci vitese geçiyorsanız (ki bu çok yaygın bir ), vitese çok fazla baskı uygulamamak için bagajınızın kenarını kullanın. Yeterince pratikle, hiç düşünmeden nasıl tarafsız kalacağınıza dair bir fikir edineceksiniz.

Sorunsuz Vites Geçişi Nasıl Yapılır?

Yumuşak vites değiştirmenin en etkili yolu, bisikletinizin davranışına dikkat etmektir: Debriyajı bırakırken motosikletiniz sarsılıyorsa, muhtemelen sol eliniz çok ani davranıyorsunuzdur. Vardiyalar sırasında sendeliyorsan çok fazla gaza basıyor olabilirsin. Ve motosikletiniz vardiyalar sırasında yavaşlarsa, vites değişimleri arasında motoru yeterince devirmiyor olabilirsiniz, Uçak Kargo bu da motorun bisikleti gerçekten yavaşlatmasına izin verecektir. Yumuşak vites değiştirme, debriyaj, gaz kelebeği ve vites seçicinin etkileşim biçimine dikkat etmek ve üçünü birbiriyle düzenlemekle ilgilidir.

Vites Değiştirmek İçin Nasıl Yavaşlanır?

Her vites belirli bir hız aralığında çalıştığından, yavaşlarken muhtemelen vites küçültmeniz gerekecektir. Diyelim ki 50 mil hızla 5. viteste ilerliyorsunuz ve tamamen durmanız gerekiyor: Yavaşlamanın doğru yolu, yavaşlarken vites küçültmek, daha düşük bir vites seçmek ve gaz kelebeğini uygun şekilde ayarlarken debriyajı bırakmaktır. devir Bunu yapmak, sadece motor frenini yavaşlamaya yardımcı olmak için kullanmanıza izin vermeyecek, aynı zamanda bir ışık değiştiğinde veya trafik koşulları değiştiğinde ve artık durmaya gerek olmadığında tekrar hızlanabilmenizi sağlayacaktır. Tamamen durursanız, vitesi boşa almak, freni tutmak ve yola çıkmaya hazır olmadan hemen önce 1. vitese geçmek en iyisidir.

Yavaşlama

Motosikletinizi oyalarsanız endişelenmeyin, ancak bisikletinizi çalıştırmak ve harekete geçmek için hemen adımlar atın. Etrafınızdaki trafik hızlanırken hareketsiz kalmak tehlikelidir, bu nedenle debriyajı çekmek, bisikleti çalıştırmak, vitesi ilk vitese almak ve mümkün olan en kısa sürede harekete geçmek isteyeceksiniz.

Vites Atlatma

Daha yüksek devir yapmak istiyor ancak bir vites atlamak istiyorsanız, bunu yapmak kabaca aynı hızlanma hızıyla sonuçlanacaktır (ancak her vites değişimi daha uzun sürecektir). Bu, sürüşün en yumuşak yolu olmasa da, verimli bir şekilde yapılırsa, bunu yapmak bazen gaz tasarrufu sağlayabilir.

Dişliler ve Park

Düz bir zemine park ettiğinizde motosikletinizi boşta bırakmakta Hızlı Kargo bir sakınca yoktur, ancak bir yokuşta park ediyorsanız, viteste (tercihen 1.) bırakmak yan sehpasından veya orta sehpasından kaymasını önleyecektir.

Vites değiştirmek ne kadar önemli?

Doğru vites değiştirmek sürüş seyrini artırdığı gibi son derece önemlidir.

Vites değişme pratiği nasıl yapılır?

Boş bir alan da hızlanıp yavaşlayarak tekniği geliştirebilirsiniz.

Motosikletler hakkında diğer yazılarımız için

Yorum yapın

2