Motosiklet kaskı nasıl seçilir merak edilen konulardan birisi. Motosiklet kask seçimi çok önemlidir. Motosiklet kask kullanımı kazalar da yaralanma riskini minimize eder.
Motosiklet Kaskları
Açık yolun özgürlüğünü ve sürüş sırasında üzerinizden geçen rüzgarı hissetmek tarif etmek zor. Ancak, motosikletten elde ettiğiniz aşırı özgürlükle birlikte, uygun, güvenli bir motosiklet ve güvenlik tertibatı kullanma sorumluluğunu da beraberinde getiriyor . İstanbul Kurye Bu yazıda, en güvenli motosiklet kaskını seçerken bilmeniz gereken her şeyi açıklayacağız.
2015 yılında, motosiklet kaskları tahmini olarak 1.772 hayat kurtardı ve motosikletçi kask takmış olsaydı, 740 hayat daha kurtarabilirdi . İster sizin devlet tarafından bir motosiklet kaskı giyen gerektirir hukuk , sen her zaman bir kask ile binmek gerekir. Motosiklet kaskı türleri ve güvenlik standartlarından kask uyumuna ve güvenlik özelliklerine kadar en güvenli motosiklet kaskını seçerken aranacak farklı şeyler hakkında bir kılavuz hazırladık.
En Güvenli Motosiklet Kask Tipi
Çok sayıda kask türü vardır , ancak üç ana tasarım tam yüz, ¾ ve ½ kasktır. Tam yüz kaskı, üçü arasında en güvenli seçimdir.
Tam yüz kaskı, başınızı ve boynunuzu en iyi şekilde korur. Buna ek olarak, tam yüz kaskı, ister kötü hava koşulları, ister enkaz ve vizörünüze çarpan böcekler olsun, sizi sürdüğünüz ortamdan korur. Tam yüz kaskının ayırt edici özelliklerinden biri, ¾ ve ½ kasklarda bulunmayan bir çene çubuğudur. Ve bir Avrupa çalışmasına göre, bir kaza sırasında çene, şiddetli darbelerin yüzde ellisiyle karşılaşır . Bu yüzden biniciler ne kadar koruma giymek istediklerini ölçerken düşünmelidir.
Motosiklet Güvenli Kaskların Özellikleri
Mevcut kask teknolojisi, şoku emmek için EPS (genişletilmiş polistiren) köpükten yapılmış bir iç astar içerir. Ek olarak, sürücülerin genellikle koruyucu bir bileşen sandığı ve aynı zamanda bir miktar dolgu sağlayan bir konfor astarı vardır. Yüz ve çeneyi yeterince Moto Kurye korumak için kaskın alt bölgesinde EPS köpüğü de olmalıdır.
Bir kask düşünürken, her zaman kabuk yapılı bir tasarım arayın. Yolla doğrudan temastan kaçınmak için başınızı koruyan ilk savunma hattıdır. Seçtiğiniz kask termoplastik veya güçlendirilmiş kompozit kabuk benzeri polikarbonat içermiyorsa başka bir kask seçin.
Aranacak ikinci özellik, darbe emici astardır. Adından da anlaşılacağı gibi, sadece başınızın üst kısmına rahatlık vermekle kalmayıp aynı zamanda çarpışmalarda darbeyi emen kaskın iç astarıdır. Sizi ciddi kafa yaralanmalarından koruyan ikinci savunma hattıdır.
Üçüncü özellik ise çene kayışıdır. Bir kask işini ancak yeterince bağlanmışsa yapabilir.
- 10 Motosiklet Hırsızlığı Korunma Cihazı
- 2. El Motosiklet Almanın Faydaları
- 2022 KTM RC390 İncelemesi
- 6 Kolay Adımda Motosiklet Nasıl Sürülür?
- A101 Motosiklet
- A2 Motosiklet Ehliyeti Fiyatı Ne Kadar?
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
Daha Fazla Para, Daha Fazla Güvenli Motosiklet Kaskı Mı Demektir?
Gerçek şu ki, maliyet mutlaka daha fazla güvenlik anlamına gelmez. Kask üreticileri, Snell Foundation gereklilikleri, DOT (Ulaştırma Departmanı) ve mevcut Avrupa Güvenlik Standardı 22/05 gibi standartlaştırılmış kriterlere sahiptir. Bu gereksinimler, kaliteli bir ürünün halka sunulmasını sağlamaya yardımcı olur.
Bu kriterlerin ötesinde, maliyet, kaskı yapmak için kullanılan malzemeler, mevcut özellikler ve kaskın görsel estetiği tarafından yönlendirilir.
Motosiklet Kaskı Güvenlik Standartları
Motosiklet kaskları için çeşitli güvenlik standartları vardır ve bunların neleri kapsadığını bilmek kafa karıştırıcı olabilir. Bir kaskın en önemli kriteri güvenlik derecesidir. Hızlı Kurye Birincil güvenlik standartları ve her biri hakkında bilmeniz gerekenler şunlardır:
Snell Memorial Vakfı (M-95 / M2000)
Snell Foundation sertifikası hiçbir yerde kanunen bir gereklilik değildir . Bununla birlikte, kaskları birçok açıdan kapsamlı bir şekilde test etmek için minimum kriterlerin ötesine geçerler. Ayrıca bisiklet, karting ve profesyonel motor sporları için testler yaparlar. Test ettikleri güvenlik özellikleri aşağıdadır:
- Darbe Testi – Darbe testi, farklı darbe yüzeylerini simüle etmek için kontrollü darbeler kullanır. Amaç, yerçekimi (G) kuvvetini veya ivmesini ölçmektir. Herhangi bir testteki tepe ivmesi bir değeri aşarsa, kask reddedilir.
- Konumsal Stabilite (Roll-Off) Testi – 135 derecelik bir açıyla aşağı bakacak şekilde bir kafa formu monte edilir. Kask kafa formuna yerleştirilir ve kayışlar ve tokalar en uygun durumu elde etmek için ayarlanır. Ağırlık tel halat ile bağlanarak belirlenen yükseklikten düşürülür. Kask 180 derece döndürülür ve test tekrar yapılır. Kask kayabilir, ancak testi geçmek için kafa formundan yuvarlanmamalıdır.
- Dinamik Tutma Testi – Kask, çeneyi temsil eden bir cihazın altına takılan çene kayışı ile bir kafa formuna yerleştirilir. Çene parçası, yaklaşık bir dakika boyunca uygulanan 23 kg ağırlığa sahiptir. Tutma sistemi, 23 kg’lık ağırlığın kaldırılması ve ani Moto Kurye Fiyat kılavuzlu düşüşte 38 kg’lık bir kütlenin uygulanmasıyla test edilir. Tutma sistemi, mekanik yükleri destekleyemezse veya maksimum anlık sapma (uzama) 30 mm’yi (1,18 inç) aşarsa başarısız olur.
- Çene Çubuğu Testi – Test kaskı, çene çubuğu yukarı bakacak şekilde bir tabana takılır. Çene çubuğunun orta kısmına çarpmak için 5 kg’lık bir ağırlık düşürülür. Çene çubuğunun maksimum aşağı doğru bükülmesi belirtilen mesafeyi aşmamalıdır.
- Kabuk Penetrasyon Testi – Test başlığı bir tabana takılır. Sivri uçlu 3 kg’lık bir nesne öngörülen bir yükseklikten düşürülür. Test vurucu kaskın içine girmemeli ve hatta kaskın içinden kafa ile anlık temas sağlamamalıdır.
- Yüz Kalkanı Penetrasyon Testi – Yüz kalkanı (vizör olarak da adlandırılır) bir test kaskına takılır ve bir havalı tüfekle merkez hattı boyunca üç ayrı yerden vurulur. Tüfek, yaklaşık 500 kph (310 mph) hızla keskin, yumuşak kurşun topaklar atar. Peletlerin testi geçmesi için vizöre girmemesi gerekir.
DOT (Ulaştırma Bakanlığı FMVSS218)
FMVSS218, Amerika Birleşik Devletleri’nde bir kask üreticisinin onaylaması gereken minimum kriterleri tanımlayan teknik standarttır . Genel olarak DOT kask standart sertifikası olarak bilinir. Testler Snell Memorial testlerine çok benzer. Yine de, yargılanan değerler, kullanılan etki, şiddet ve test ekipmanı kriterlerine göre biraz farklıdır. Sonuç olarak, Snell sertifikasını geçmek DOT testinden daha zordur. Ek bir not, üreticinin kasklarını laboratuvarlarında sertifikalandırmasıdır. Buna karşılık, Snell, kendilerine herhangi bir üreticiden gönderilen kaskları test eder ve onaylar.
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Avrupa Standardı 22/05
Avrupa standardı, DOT ve Snell testine çok benzer. Değerler ve testler çoğu kriterde biraz farklılık gösterir ve ayrıca kayma, aşınma, tutma ve dayanıklılık için bir Şehirlerarası Kurye tutma standardı testi ekler. Kask kabuğu sertliği için ek bir test, Snell veya DOT altında yapılmayan ECE 22/05 standardı kapsamında yapılır.
Avrupa BSI 6658-85 Tip A
Avrupa ayrıca, kaskların ölçüldüğü, Snell test planına çok yakın olan ikinci bir standarda sahiptir. Belirli testlerde geçen değerler Snell standardından biraz farklıdır. Yine de, kategorilerin çoğu, faydaları referans olarak “Snell M2005 testiyle aynı” olarak listeliyor. BSI testleri ayrıca ECE 22/05 testinde görülen çene kayışı kayması, tutma ve aşınma testlerini de içerir.
Sharp
SHARP, yalnızca Birleşik Krallık’ta (Birleşik Krallık / İngiltere) satılan kasklar için kullanılabilen bir test ve derecelendirme sistemidir. Diğer standartlara benzer testlere dayalı olarak kaskın darbe korumasını ölçer ve kaskları geçti/kaldı sonucu yerine yıldız derecelendirme sistemiyle derecelendirir. Derecelendirmeler 1 ila 5 yıldız arasında gösterilir.
Motosiklet Kaskınızı Ne Zaman Değiştirmelisiniz?
Ortak bir fikir birliği, kaskın darbe korumasını tehlikeye atacak herhangi bir doğrudan darbe almadığınız varsayıldığında bile, kaskların her beş yılda bir değiştirilmesi Uçak Kargo gerektiği konusunda ısrar ediyor. Bu öneri esas olarak kask üreticileri ve Snell Memorial Foundation tarafından düzenli kullanımın kask üzerindeki etkilerini inceledikten sonra gelmektedir.
Bakımlı, hasarsız bir kaskın beş yıl sonra aniden yeteneğini kaybedeceğine dair bildiğimiz hiçbir kanıt yok. Bozulma aşamalı bir süreçtir ve birçok değişken bu süreci yavaşlatabilir veya hızlandırabilir.
Motosiklet Kaskı Bozulması
Kask aşınması, normal aşınma ve yıpranma, saç yağları, vücut sıvıları ve kozmetiklerden kaynaklanır. Temizleyiciler, boyalar, yakıtlar ve diğer malzemeler de astar malzemelerini ve genel kask performansını etkiler. Kask bozulmasını uzatmaya yardımcı olacak bazı ipuçları:
- Kaskınız için üreticinin bakım talimatlarını izleyin
- Önerilen en yumuşak sabunu kullanın
- Güçlü temizlik maddelerine maruz kalmak kaskın bozulmasına ve koruyucu değerini kaybetmesine neden olabilir. Petrol bazlı temizleme sıvılarından, özellikle polikarbonat kasklardan kaçının.
- Kaskınızın yüz siperini temiz tutun. Tipik olarak, yumuşak sabun ve bir bezle ılık su işe yarayacaktır. Çizilirse ve görme bozulursa değiştirin.
En Güvenli 11 Motosiklet Kaskı Önerisi
Aralarından seçim yapabileceğiniz birçok kask vardır ve güvenlik standardı derecelendirmelerinin yanı sıra “en güvenli” kaskın ne olduğunu tanımlamak zordur. Aşağıdaki her fiyat noktasından en güvenli 11 motosiklet kaskı tavsiyemizin bir listesini derledik:
Shoei X-On 4
X-Fourteen, Shoei‘nin profesyonel düzeyde tam yüz spor motosiklet kaskıdır. En yüksek güvenlik ve aerodinamik kalitesi, yarış sırasında dengeyi ve akışı artırmak için hazırlanmış her türlü şekil, çıkıntı ve kenar ile tek bir kaskta birleştirildi. Konfor ve gürültü bastırma Hızlı Kargo açısından yüksek derecelendirilmiştir (gürültü bastırma bir palet kaskı için en yüksek öncelik değildir), kaskın içindeki hemen hemen her bileşen çıkarılabilir ve ayarlanabilir.
Kask ayrıca, ödediğiniz fiyata uygun vizör sisini önlemek için Pinlock Evo buğu önleyici ek ile birlikte gelir. Günlük binici için pratik olmasa da, üst düzey bir şey arıyorsanız, bu kesinlikle bakmaya değer.
- Güvenlik Standardı: (SHARP 5/5, DOT, SNELL, ECE)
- Konfor/Sığdır: 4/5
- Gürültü: 4/5
- Havalandırma: 4/5
- Toplam Değer: 4/5
- Fiyat: 889 $
Arai Signet-X
Signet-X, daha iyi bir emme oranı sunmak için polistiren astar ile güçlendirilmiş çok katmanlı bir fiberglas kabuk içerir. Kask, antimikrobiyal malzeme “Evo Pure”dan yapılmış daha derin bir konfor astarı ve köpük yaylı yanak pedleri ile paketlenir. Köpük, daha da sıkı ve rahat bir oturuş için çeneye doğru itmek üzere kurulur.
Arai ayrıca Signet-X‘i kendi acil durum hızlı kaldırma sistemi (EQRS) versiyonuyla donattı. EQRS, durum gerektirdiğinde omurganızın daha fazla yaralanmasını önlerken kaskınızı çıkarmayı kolaylaştırır. Umarız öyle olmaz.
Kutuya bir Pinlock maxvision 120 buğu önleyici eklenti dahildir ve Arai’den çok yüksek kaliteli bir mühendislik parçasının paketini tamamlar.
- Güvenlik: 5/5 (SHARP 5/5, DOT, SNELL, ECE)
- Konfor/Sığdır: 4/5
- Gürültü: 3/5
- Havalandırma: 4/5
- Genel Değer: 4/5
- Fiyat: 679 $
AGV Pista GP-R
Pista GP, AGV’nin en üst düzey spor bisiklet kaskıdır ve listemizdeki en pahalı kasktır. Polistiren şok emici astar ile yüksek enerji emilimi için karbon fiber kabuktan yapılmıştır. Karbon fiber yapısı göz önüne alındığında, GP-R 2,9 libre/1,3 kg ağırlığındadır ve hava kadar hafif hissettirir.
Başka bir küçük eklenti, GP-R’nin bir hidrasyon sistemi ile entegre olarak gelmesidir. Yani aslında, size CamelBak etkisi vermek için kaskın içinden çene korumasına bağlanan bir tüpünüz var.
Pista GP ile ilgili bazı şikayetler havalandırma kategorisinde olmuştur. Bazıları, çene havalandırmasının gerektiği kadar akış sağlamadığını ve kaskın sisle başa çıkmak için bir Pinlock eklentisi kullanabileceğini söylüyor.
- Güvenlik: 5/5 (SHARP 5/5, SNELL, DOT, ECE)
- Konfor/Sığdır: 5/5
- Gürültü: 2/5
- Havalandırma: 4/5
- Toplam Değer: 4/5
- Fiyat: 1.000 $
Shoei RF-SR
Shoei, sergilediğimiz diğer bazı modellerden daha uygun fiyatlı bir seçenek olan RF-SR ile bir kez daha listeye giriyor.
AIM+ teknolojisine sahip beş Shoei kaskından dördü, güvenlik girişimleri hakkında çok şey söyleyen SHARP’tan 5/5 puan aldı. RF-SR, dört kabuk boyutunda gelir; bu, malzemenin verimliliğinin yüksek olduğu anlamına gelir. Kaskınız ne kadar ağırsa, çarpma sırasında atalet arttıkça tehlike de o kadar artar.
Güvenlik için en üst seviye, ancak yine de makul bir bütçe dahilinde yüksek kaliteli, çok yönlü bir kask arıyorsanız, Shoei RF-SR harika bir seçimdir.
- Güvenlik: 5/5 (SHARP 5/5, SNELL )
- Konfor/Uyum: 4/5
- Gürültü: 3/5
- Havalandırma: 5/5
- Toplam Değer: 4/5
- Fiyat: 400 $
Sharp Evo-Bir 2
Potansiyel olarak kafa karıştırıcı model adına rağmen, Shark’s Evo-One 2, kalite ve güvenlik açısından zaten çok övülen önceki Evo-One’ın yeni ve geliştirilmiş, kompakt bir versiyonudur.
Shark, modülerden açık yüze seçeneğini mühendislikleriyle çok yumuşak bir geçiş haline getirdi ve bu kask harika bir örnek. Shark’ın “otomatik yukarı, otomatik aşağı” teknolojisi, çene koruyucuyu açarken kalkanı otomatik olarak açmanıza olanak tanır. Açık yüz modundaysanız, çene koruyucusunu geri çekmek, kalkanın yukarı hareket etmesini ve korumanın kapanmasını sağlar.
Evo-One 2, kaskın gürültüyü nasıl ele aldığı konusunda olumsuz eleştirilere karıştı (kasklarla gürültüyle ilgili çoğu geri bildirim gibi). Bu nedenle, sessiz bir şey için pazardaysanız, bu sizin için en iyi satın alma olmayabilir.
- Güvenlik: 4/5 (SHARP 4/5, DOT, ECE)
- Konfor/Sığdır: 4/5
- Gürültü: 3/5
- Havalandırma: 4/5
- Toplam Değer: 4/5
- Fiyat: 469 $
HJC C70
HJC’nin C70 modeli, sizi şimdiden heyecanlandırması gereken en ucuz özellikli kaskımızdır! Bu kask, halihazırda 5 yıldızlı SHARP derecesine sahip bir kaskın DEĞİŞTİRİLMESİ – ve bu daha yeni, geliştirilmiş sürüm de farklı değil, kendi başına beş yıldız alıyor.
IS17 gibi, C70 de açılır güneşlik, mikrometrik tutturucu ve kolay açılan ana vizörlü polikarbonat bir kabuktur. Kask da Pinlock’a hazır; ancak, bu fiyata bekleyebileceğiniz Pinlock dahil değildir.
Daha iyi aerodinamik ve diğer bazı küçük değişiklikler için yeniden tasarlanmış kabuğun yanı sıra, C70 önceki modele çok benziyor. Güvenlik standartları yüksek, çok yönlü bir kask için harika, uygun fiyatlı bir seçenek.
Tabii ki, bu model için daha fazla kabuk boyutu görmek istersiniz, ancak şunu anlayın – bu kaskın fiyatına göre – muhtemelen hüsnükuruntu. Maliyet söz konusu olduğunda, sevilmeyen şey nedir?
- Güvenlik: 5/5 (SHARP 5/5, DOT, ECE)
- Konfor/Uyum: 4/5
- Gürültü: 4/5
- Havalandırma: 3/5
- Toplam Değer: 5/5
- Fiyat: 150 $
EXO-R420
ABD’de önceki sürümden önemli ölçüde farklı bir görünümle piyasaya sürülen Scorpion EXO-R420, daha bütçe dostu güvenlik kategorisinde bir etki yaratmaya (punto amaçlanmadı) bakıyor. Kask, bu fiyat aralığında olması beklenen bir polikarbonat kabuktan yapılmıştır. Ancak, bu fiyat aralığında EXO-R420‘nin acil durum hızlı bırakma sistemi (EQRS) ile gelmesini beklemeyebilirsiniz. Bir sürücünün omurgasına zarar vermeden kaskın çıkarılmasına yardımcı olmak için bir EQRS uygulanır.
Konfor ve uyum açısından, fikir birliği, kaskın rahatça oturduğudur. Ancak, bazı kullanıcıların normalden daha büyük bir beden sipariş etmesi gerektiğini belirtmekte fayda var.
- Güvenlik: 5/5 (DOT, SNELL)
- Konfor/Sığdır: 4/5
- Gürültü: 3/5
- Havalandırma: 3/5
- Toplam Değer: 4/5
- Fiyat: 150 $
Skwal 2
Bu kaskın ilk versiyonu sadece birkaç yıldır piyasada olmasına rağmen, Shark Skwal 2’de bir takip yayınladı. Skwal 2 termoplastikten yapılmıştır ve ön ve arkaya entegre LED’lere sahiptir.
Orijinal Skwal versiyonunun daha sık dile getirilen zayıflıklarından biri gürültüydü. Köpekbalığı mühendisliği, bazı gürültü şikayetlerini gidermek için otomatik sızdırmazlık kalkanı sistemini geliştirmeye çalıştı. Skwal 2’ye sahip olan sürücülerin fikir birliğine göre, kask biraz daha sessiz – yine de kulak tıkacı kullanmadan binmeyi beklemeyin.
Skwal 2 orta boy oval kafa için tasarlanmıştır ve daha rahat olmasıyla bilinir.
- Güvenlik: 5/5 (SHARP 4/5, DOT, ECE)
- Konfor/Uyum: 5/5
- Gürültü: 4/5
- Havalandırma: 3/5
- Toplam Değer: 4/5
- Fiyat: 260 $+
X-Lite X-1004
Yüksek puan alan önceki versiyonunu geride bırakan X-Lite X-1004, incelenmesi ilginç bir kasktır. İki farklı versiyonda gelir: kompozit ve karbon fiber. Kask Bluetooth entegrasyonu, Pinlock entegrasyonu, güneşlik vb. gibi çeşitli özelliklerle birlikte gelir. Bununla birlikte, sahip olduğumuz bir endişe, önemli ölçüde arttırılmış bir Pinlock buğu önleyici eklenti ile gelmediğini öğrenmek bizi şaşırttı. fiyat.
Moto kuryeler konfor ve uyum için kaskın konaklama yerleri hakkında genel olarak olumlu eleştiriler aldık. X-Lite, sabit basınç sağlayan ve zamanla sıkışmayan köpükten yapılmış yanak pedleri içeren “Unitherm” adlı bir iç astar kullanır. X-1004 ayrıca birkaç kaskın sunduğu birçok boyutta (XXS – XXXL) gelir. Kaskın boyun rulosu, daha sıcak sürüşlerde havalandırma ve soğutma sağlamak için çıkarılır.
- Güvenlik: 5/5 (SHARP 4/5, DOT, ECE, Dual Homologated)
- Konfor/Uyum: 5/5
- Gürültü: 2/5
- Havalandırma: 4/5
- Genel Değer: 4/5
- Fiyat: 199$ (Kompozit) – 625$ ( Karbon fiber)
Corsair X
Listemizdeki en pahalı ikinci kask: The Corsair X by Arai. Bu kask, Corsair V’nin ünlü yükseltmesidir. Bu iki kaskın neredeyse aynı görünmesine rağmen, Arai, Corsair X’i önemli bir yükseltme yapmak için biraz yatırım yaptı.
Corsair X, SNELL tarafından test edildiğinde daha yüksek puan alırken Corsair V’ten biraz daha hafif olacak şekilde hafifçe ayarlanmış bir kompozit fiber kabuk içerir. Kask, yüzeyleri önceki versiyondan daha iyi görebilmek için daha pürüzsüz, güçlendirilmiş bir dış kabuk ile birlikte gelir.
Motosiklet kaskları kaza anın da hayat kurtarıcı önlemler sağlar.
Kaza Raporu
Yukarıdakilere ek olarak Arai, kaskın üstündeki havalandırma kanalını da iyileştirdi. Gövde üzerine yerleştirilmiş sayısız farklı havalandırma ve egzoz ile havalandırmanın Arai’nin en güçlü yönlerinden biri olduğunu söylemek güvenli.
Arai’nin öne çıktığı bir diğer alan ise rahatlık ve uyum. Ayarlanabilir yanak, kafatası ve şakak alanları ile birlikte çıkarılabilir paneller ve astar ile – Bu kaskın dış hatlarını mümkün olan her şekilde değiştirebilirsiniz.
- Güvenlik: 4/5 (SHARP 5/5, SNELL)
- Konfor/Uyum: 5/5
- Gürültü: 3/5
- Havalandırma: 5/5
- Genel Değer: 4/5
- Fiyat: 849 $
Motosiklet Kask Seçimi Önerileri Sonuç
- Tam yüz kaskı en güvenli kask türüdür
- Öncelikli olarak odaklanılması gereken Motosiklet Kaskı özellikleri: Kabuk yapılı tasarım, Darbe emici astar, Çene kayışı
- Daha yüksek bir maliyet, mutlaka daha güvenli bir kaska eşit değildir
- Bir kaskın güvenlik derecesi, kask güvenliği düşünüldüğünde en önemli ölçüttür.
- DOT FMVSS218, Amerika Birleşik Devletleri’nde bir kask üreticisinin onaylaması gereken minimum kriterleri tanımlayan teknik standarttır.
- Kaskınızın uygun şekilde oturduğundan emin olmak için yapmanız gereken birçok test vardır.
- Beş yıl, bir kaskın ne sıklıkta değiştirilmesi gerektiğine dair genel bir tahmindir. Sonuç olarak, kaskınızı değiştirme ihtiyacı, aşınma miktarına, kaskın kalitesine ve kaskın bakımına göre belirlenecektir.
- Zamanla kaskınızı bozabilecek güçlü temizlik maddelerinden kaçının
Motosikletler hakkında diğer yazılarımız için