Soğuk havalarda motosikletleri çalıştırmak bi hayli zor oluyor. Peki, soğuk havalar da motosiklet nasıl çalıştırılır? Motorlar çeşitli nedenlerle çalışmakta İstanbul Kuryezorlanabilir, ancak motosikletinizin yalnızca soğuk havalarda zorluk çektiğini fark ederseniz, bu makale tam size göre. Soğuk havalarda motosikletleri çalıştırmanın daha zor olmasının nedenlerinden bazıları şunlardır:
- Soğuk hava daha yoğundur ve karbüratörlü motosikletlerde yağsız yakıt/hava karışımına neden olur.
- Pildeki kimyasal reaksiyonlar, düşük sıcaklıklarda daha yavaş gerçekleşir.
- Yağların daha düşük sıcaklıklarda viskozitesi (kalınlığı) artar ve bu da daha fazla sürtünmeye neden olur.
Karbüratörde yakıt/hava karışımı yanlış
Daha soğuk havalarda mücadele eden veya enjeksiyon yapılmayan ancak bunun yerine karbüratör kullanan çoğu motosiklet. İkisi arasındaki fark, motorun içindeki yakıtla havanın karışması arasındaki zamanlamadır. Yakıt enjeksiyonlu bir motorda, yakıt doğrudan emme manifolduna enjekte edilene kadar hava ve yakıt buluşmaz. Kadıköy kuryelerimiz motosikletlerini soğuk hava da nasıl çalıştıracağını gayet iyi bilirler. Emme manifoldundaki valf, yanma odasına yakıt ve hava karışımının girmesine izin verecek şekilde açılacaktır. Karbüratörler yakıt enjeksiyonundan farklı çalışır. Yakıt ve hava karbüratörün içinde karışacaktır. Karbüratör bu karışımı emme Moto Kurye manifolduna gönderir. Emme manifoldu karışımı emme valfleri arasında böler ve sonunda silindire girer ve ateşlenir.
Soğuk hava, sıcak havadan çok daha yoğundur. Karbüratör, hava yoğunluğundaki farklılıkları otomatik olarak ayarlayamaz. Olacak olan, karbüratörün aynı hacimde havayı çekmesidir, ancak hava daha yoğun olduğu için bu hacimde daha fazla hava molekülü olacaktır. Artan hava molekülleri hava-yakıt karışımını etkileyecektir. Bu muhtemelen motosiklet Hızlı Kurye motorunuzun zayıf çalışmasına neden olabilir.
Aküde ki Kimyasal Reaksiyonların Yavaş Olması
Aküler gerçekten soğuk havalarda mücadele eder. AAA, bir akünün ömrünü 3-5 yıl olarak tanımlar . Aslında, bir pilin 32°F’de gücünün %35’e kadarını kaybedeceği belirlenmiştir. Çekmeköy kuryeleri, motosikletlerin periyodik bakımlarına çok önem vermektedir. Bir diğer sorun da, pilin içindeki kimyasal reaksiyonların soğuk bir pilde çok daha yavaş gerçekleşmesidir. Bu, marş motorunun motoru marş etmek için daha az güce sahip olacağı anlamına gelir.
Başlatma sorununuzun pille ilgili olup olmadığını belirlemek için birkaç işaret vardır:
- Başlatmaya çalışırken gıcırdama veya tıklama sesi
- Çalıştırırken motor çok yavaş dönüyor
- Farlar rölantide kararıyor ancak gaz kelebeği döndürüldüğünde aydınlanıyor
Bu sorunları yaşıyorsanız, özellikle 3 numara, Moto Kurye Fiyat suçlu büyük olasılıkla pilinizdir. Pilinizin bitmek üzere olup olmadığını veya bitmek üzere olduğunu belirlemeye çalışırken aramanız gereken birkaç işaret vardır:
- Çürük Yumurta Kokusu
- şişmiş pil
Aküden gelen çürük yumurta kokusu büyük olasılıkla pilin donmuş, aşırı şarj edilmiş veya dahili kısa devre olduğu anlamına gelir. Akünüzden çürük yumurta kokusu geliyorsa, en kısa sürede pili değiştirtiniz.
İkinci işaret şişmiş veya genişlemiş bir pildir. Piller aşırı soğuğa veya sıcağa maruz kaldığında bozulabilir. Pili, pil muhafazasının etrafında şişkinlik veya şişkinlik açısından inceleyin. Soğuk havalarda pil boşalabilir ve donabilir. Pilinizin donduğunu ve şiştiğini fark ederseniz, şarj etmeye çalışmayın, değiştirin.
Soğuk Hava Yağ Viskozitesini Artırır
Viskozite, bir sıvının akmaya karşı iç direncinin bir ölçüsüdür. Soğuk havalarda viskozite (direnç) artar. Viskozitedeki bu değişiklik, motosikletin yağ pompasının motoru yağlamasını zorlaştırır. Bu artan viskozite, motorda sürtünmenin artmasına neden olur. Artan sürtünme, marş motorunun motoru marş etmesini zorlaştırır.
Gazlar Soğuk Havalarda Kolay Buharlaşmaz
Bir motosikletin çalışabilmesi için, daha sonra Şehirlerarası Kurye ateşlendiği silindirdeki benzini buharlaştırması gerekir. Soğuk hava, benzinin yaz saatine göre çok daha yavaş buharlaşmasına neden olur. Bu, başlangıçta motor üzerinde en büyük etkiye sahiptir, çünkü motor soğuktur ve çalıştırma sırasında büyük miktarda yakıt gerekir. Genellikle kış gazı, yaz gazından daha uçucu olan ve daha hızlı buharlaşan biraz farklı bir gaz kullanır. Bununla birlikte, çoğu insan motosikletlerini yaz gazıyla kışa sokar, bu nedenle soğuk bahar günlerinde çalıştırmaya çalışırken bu faydaya sahip olmazlar.
Soğuk Havalarda Motosiklet Nasıl Çalıştırılır?
Motosikletinizi sıcak tutmanın, çalıştırmayı kolaylaştıracak birkaç yolu vardır. Bir yöntem, pili kışın çıkarmak ve pil ihalesinde pilin şarjını korumaktır. Bu, pilin kontrollü bir sıcaklıkta eve alınmasını sağlayacak ve pil ihalesi onu şarjlı tutacaktır.
Isıtmalı garajlar, bisikleti sıcak tutmanın bir yoludur. Uçak Kargo İkinci bir seçenek, ısıtmalı bir motosiklet örtüsü kullanmaktır. Diğer bir seçenek de, ısıyı bisikletin motoruna aktarmak için bir Hızlı Kargo elektrikli ısıtıcı ve bir fan kullanmaktır. Bu seçeneği yaparsanız, ısıtıcının bisikleti ısıtması için en az 15-30 dakika bekleyin. Isıtmalı garaj da gerçekten güzel bir seçenektir, ancak henüz yoksa çok pratik bir çözüm değildir.
Soğuk Havalarda Motosiklet Neden Çalışmaz?
Gazlar soğuk hava da daha zor buharlaşır ve çözülür. Bundan sebep bazı motosikletler soğuk havaya maruz kaldıklarında çalışmaları zorlaşabilir.
Soğuk Havada Motosiklet Çalıştırmanın Çözümleri
Soğuk havalar direnç artar bu da yağlarda viskotezide değişiklik yapar. Akünün çalışmasını önler, hava yakıt karışımları yanlış verilir.
Motosikletler hakkında diğer yazılarımız için