Motosikletlerimiz de olan elektrik sorunları çoğu zaman can sıkıcıdır. İstanbul Kurye Elektrik sorunlarıyla ilgili detaylı makalemizi okuyarak, motosiklet elektrik sorunlarını çözebilirsiniz.
Motosiklet de Elektrik Sorunu Olduğunu Anlamak
Multimetrenin pozitif ucunu doğrultucu/regülatör üzerindeki pozitif diyota dokunun . Ardından, negatif multimetre kablosuyla redresör/regülatör üzerindeki tüm stator girişlerini test edin. Pozitif diyotu test ederken sayacın okumadığından emin olun, temel olarak multimetrede hiçbir tepki almamalısınız.

Akü Kontrolü
Başlamak için harika bir yer, gücün kaynağıdır. Akünüzün çalışır durumda olduğundan emin olmanız gerekir . (Motosikletinizin pili yoksa sonraki adımlara geçebilirsiniz.) Moto Kurye Öncelikle akünün tam dolu olduğundan emin olmak için kontrol edin. Akü 12 volt veya daha yükseğe sahip olmalıdır ve üzerinde yük olmamalıdır (kontak ve ışıklar kapalı). Pil, şarj edildikten sonra yalnızca maksimum 10,5 volta kadar ölçüm yapıyorsa, pil hücrelerinden biri kısa devre yapmış olabilir.
Akünün üzerinde yük yokken tam şarjı varsa, motoru çevirirken kontrol edebilirsiniz. Bir pil tamamen şarj olabilir, ancak yük altındayken önemli ölçüde düşebilir. Pil 10,8 voltun altına düşerse pil artık çalışmıyor olabilir. Önemli motor sorunu, marş motorunun motoru döndürmesini zorlaştırıyorsa, voltajın çok fazla düşmesine de neden olabilir.
- 10 Motosiklet Hırsızlığı Korunma Cihazı
- 2. El Motosiklet Almanın Faydaları
- 2022 KTM RC390 İncelemesi
- 6 Kolay Adımda Motosiklet Nasıl Sürülür?
- A101 Motosiklet
- A2 Motosiklet Ehliyeti Fiyatı Ne Kadar?
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
Bunun olup olmadığını anlamanın iyi bir yolu, akü kablolarında aşırı ısınma olup olmadığını kontrol etmektir. Motosikletin şarj sistemi, akünün voltajını yaklaşık 14,2 ila 14,8 volta çıkarmalıdır. Bunun üzerindeki herhangi bir şey ve sistem aşırı şarj oluyor. Hızlı Kurye Altındaki herhangi bir şey ve şarj sistemi buna ayak uyduramaz. Her iki durumda da, şarj sistemindeki bir şeyin düzeltilmesi gerekiyor.
Ana Şartel
Patlamış veya arızalı elektrikle ilgili her şeyi öldüreceği için birçok sürücü için bir hayal kırıklığı kaynağı olabilir. Arızalı bir ana sigortası olan bir motosiklet, bisikletin kötü çalışmasına veya rastgele görünen zamanlarda tamamen ölmesine neden olabilecek kesintili bir bağlantı oluşturabilir.
Bu, hemen teşhis edilmezse sinir bozucu olabilir, çünkü bisikletinizde başka bir sorun varmış gibi görünecektir. Ana sigorta, eskime veya aşırı titreşim nedeniyle arızalanabilir. Sultanbeyli kuryelerimiz ana şartel ve diğer motosiklet elektrik sorunları konusun Moto Kurye Fiyat da uzmandır. Her an gidebilecekleri için her zaman elinizin altında yedek bir ana sigorta bulundurmak iyi bir fikirdir. Sigorta atmaya devam ederse, aşırı amperajın nedenini görmek için elektrik sisteminizin diğer bileşenlerini kontrol etmeniz gerekecektir.
Topraklama Telleri
Hatalı topraklamalar çok yaygın bir sorundur, ancak bazen izini sürmek zor olabilir. Kötü bir zeminin belirtileri, tamamen ölü bir bisikletten aralıklı olarak çalışan elektrikli bileşenlere kadar değişebilir. Sancaktepe kuryelerimiz topraklama tellerini nasıl kullanacağını gayet iyi bilirler. Hepsinin nerede olduğunu biliyorsanız, motosikletinizdeki tüm zeminleri kontrol etmek hızlı bir şekilde yapılabilir. Bunu yapmazsanız, servis kılavuzunuzda belirtilen tüm konumlar bulunmalıdır.
Hatalı zeminleri onarmak ucuzdur ve sadece biraz sabır gerektirir. Şehirlerarası Kurye Sorun giderme sürecinin başlarında hatalı zeminleri kontrol etmek iyi bir fikirdir.

Stator
Şarj ile ilgili sorun yaşıyorsanız, görevi, çalışma sırasında pili şarj etmek için gereken ekstra gücü sağlamak olduğundan, önce statorunuzu kontrol etmelisiniz. Stator yeterli güç sağlamazsa pil boşalmaya başlar. Sorun giderme için motora giden stator konektörünün fişinin çekilmesi gerekir. Konektör takılı değilken, statoru hem direnç hem de voltaj açısından test edebilirsiniz.
Başlamak için, önce konektörün terminal sekmelerinden sürekliliği kontrol etmeli ve ardından toprağa herhangi bir şey gidip gitmediğine bakmalısınız. Bunu kontrol etmek için multimetrenizi Ohm’a ayarlayın. İlk olarak, A’dan B’ye, B’den C’ye ve ardından A’dan C’ye kontrol ederek tırnakların direncini kontrol etmek için multimetre uçlarını kullanın. Multimetre, üçü için de 1 Ohm’un altında okuma yapmalıdır (uçlar arasındaki direnci hesaba kattığınızdan Uçak Kargo emin olun). ). 1,5 Ohm üzerindeki okumalar, statorun arızalı olduğunun bir göstergesidir.
Regülatör Doğrultucu
Motosikletinizdeki regülatör/doğrultucu iki işlevi yerine getirir. Doğrultucu kısım, aküyü şarj edebilmesi için alternatörden gelen AC gücünü DC gücüne dönüştürür. Regülatör, aküye zarar vermemek için voltajın belirli sınırlar içinde verilmesini sağlar. Fazla güç, ondan kurtulmak için regülatör tarafından ısıya dönüştürülür. Regülatör ve redresör genellikle tek bir ünitede birlikte bulunur, ancak bazı bisikletlerde (çoğunlukla daha eski) ayrı olabilir.
Doğrultucuyu test etmek için tüm kabloları ayırmanız ve multimetrenizi diyot işlevine çevirmeniz gerekir. İlk önce, pozitif diyotu kontrol edin. Bunu yapmak için pozitif ucu pozitif diyota yerleştirin. Ardından negatif ucu stator girişlerinin her birine bağlayın. Sayaç bunlardan hiçbirini okumamalıdır. Ataşehir kuryeleri regülatörlerini sık sık yola çıkmadan önce kontrol etmektedirler. Bu kontrol edilirse, negatif ucu artı diyota bağlayın ve artı ucu stator girişlerinin her birine bağlayın. Sayaç şimdi bir şey okuyor olmalı. Rakamlar önemli değil.
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Ateşleme Bobini ve Fiş Telleri/Kapakları
Kıvılcım çıkmama sorunu yaşıyorsanız, kısa devreleri, topraklamaları, anahtarları ve bujileri ekarte ettikten sonra başlamak için iyi bir yer ateşleme bobini, Hızlı Kargo buji kapakları ve kablolarıdır. Fiş kablosu, ateşleme bobininden buji başlığına kadar uzanır. İlk önce fiş kablolarının ve kapaklarının sağlam olduğundan emin olmak için kontrol edebilirsiniz.
Yalıtımdaki bir arıza, fiş telinde ark oluşmasına neden olabilir. Düşük ışık koşullarında tel kıvılcımını görebileceksiniz. Fiş kapakları çatlayabilir, bu da korozyona veya açık devreye neden olabilir. Kapağı test etmek için çıkarmanız gerekecektir. Direnci kontrol etmek için multimetrenizi kullanın. Ohm için binlerde okunmalıdır.
Pikap Bobini
Alma bobinleri nadiren bozulur, ancak bazen yaparlar. Neyse ki, test etmek o kadar zor değil. Başlamak için konektörü çıkarmanız gerekir. Multimetre uçlarınızı konektöre bağlayın ve ölçüm cihazınızı Ohm’a ayarlayarak direnci kontrol edin. Menzil içinde olup olmadıklarını görmek için okumalarınızı mağaza kılavuzunuzun teknik özellikleriyle karşılaştırın. Bobin ve mıknatıs arasındaki boşluğu da kontrol edebilirsiniz. Kılavuzun özelliklerine göre boşluk bırakıldığından emin olun.

Kaynak Bobini
Kaynak bobini test etmek için çıkış kablosu ile toprak arasındaki direnci kontrol etmeniz gerekecektir. Okuma, 300 ile 500 Ohm arasında olmalıdır, ancak motosikletinizin teknik özellikleri için mağaza kılavuzunuza bakın.
Motosiklet de Kısa Devre Nasıl Bulunur?
Kısa devre bulma, gruplar halinde tellerin sürekliliğini test ederek ve ardından yalnızca kısa içeren teller kalana kadar grupları sürekli olarak ikiye bölerek gerçekleştirilebilir.
Multimetre ile Kısa Devre Nasıl Bulunur?
Direnç modundan başlayarak 1 veya OL değeri görüyorsanız elektrik devrenizde kısa devre var demektir.
Süreklilik moduna gelince, 0 veya 0’a yakın bir okuma kısa devre gösterecektir.
Arızalı Regülatör Nasıl Tespit Edilir?
Muhtemelen, kötü bir regülatörle ilişkili en yaygın belirti, titreyen, kararan veya yanıp sönen ışıklardır .
Daha açık olmak gerekirse, aracın: Farlar, siz hiçbir şey yapmadan parlak ve loş arasında dalgalanıyor. Uzun far beklendiği gibi çalışmıyor.
Motosikletler hakkında diğer yazılarımız için