Ortalama bir motosiklet galon başına 35-40 mil yol alır . Bazıları motora ve yakıt türüne bağlı olarak 60mpg veya daha fazlasını bile çekebilir. Bu, çoğu arabanın aldığından çok daha iyi. Öyleyse motosikletinizin yakıt tasarrufu artırmaya çalışmanın amacı nedir?
Bu alıntıyı bir motosiklet ilan tahtasında buldum Motosiklet yakıt tasarrufu neden önemli olduğunu güzel bir şekilde özetliyor. “2 galondan tasarruf etmek 6 millik bir yürüyüşten tasarruf sağlayabilir ve bu tür şeyleri düşünmek için bolca zamanım vardı.” Gördüğünüz gibi, yakıt tasarrufu azaltacak püf noktaları öğrenmek, oraya gitme tasarrufu artırabilir. Ayrıca bariz çevresel faydalar da vardır.
Motosiklet Yakıt Tasarrufu Nedir?
Singapur’da motosikletler, sahiplik ve bakım açısından daha iyi bir seçenektir. Yakıt verimliliğinde de aynı durum. Daha küçük motorları ve hafif parçaları hareket etmek için daha az enerji gerektirir. Böylece arabalara göre daha az yakıt tüketirler. Ortalama bir bisiklet litre başına 13-17 kilometre hızla gider, motosikletinizin yakıt verimliliği değişebilir. Motor boyutundan, bisiklet durumundan, sürüş alışkanlıklarından ve toplam ağırlıktan etkilenir.
- Zaman içindeki kilometrenizi takip edin
- Gaz kelebeği üzerinde kolay olun
- Seyir hızını 65 mil/saat’e çıkar
- Boşta kalma süresini en aza indirin
- Düzenli bakıma devam edin
- Frenleri uygun şekilde ayarlayın
- Lastiklerin doğru şekilde şişirildiğinden emin olun
Motosiklet Yakıt Tasarrufu İpuçları
Sonuçlarınızın ortalama km/l’nin üstünde veya altında olması önemli değil. İpuçları ile bisikletinizin yakıt verimliliğini her zaman artırabilirsiniz. Düzenli servis, sürüş alışkanlıklarının değiştirilmesi ve ağırlığın azaltılması, daha az maliyetle daha fazla sürüş yapmanıza yardımcı olabilir. Bununla birlikte, gaz kilometrenizi nasıl iyileştirebileceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin. Motosiklet yakıtını verimli hale getirmek için yedi ipucu alacaksınız.
- Agresif Sürüşü Atlayın Hızlı frenleme ve ani hızlanma genel yakıt verimliliğini düşürür. Hız limitine uyun ve hızınızı sabit tutun.
- Mümkün Olduğunda Otoyolları Kullanın Düz yol bölümleri yakıt verimliliği açısından virajlı, engebeli, şehir içi sürüşten çok daha iyidir. Ayrıca, yakıt verimliliği için de kötü olan otoyollardaki trafik sıkışıklıklarından kaçınmanız daha olasıdır.
- Motoru Temiz Tutun Motorunuzu temiz tutun.
- Lastikleri Şişirin Lastiklerinizi otomobiliniz için doğru basınçta şişirin.
- Daha Hafif Bir Bisiklet Alın Bisikletinizi öncelikle şehir içinde kullanıyorsanız, daha hafif bir bisiklet düşünmelisiniz.
- Daha Aerodinamik Olun Tam yüz kaskı, diğer kask türlerinden daha aerodinamiktir. Aerodinamiğinizi azaltan diğer tüm giysiler yeniden gözden geçirilmelidir.
- Bisiklet Aksesuarlarını En Aza İndirin Bisikletinizdeki herhangi bir gereksiz bling, yakıt verimliliğini azaltacaktır.
- Yüksek Kaliteli Yakıt Kullanın Düşük kaliteli yakıt kullanmak yakıt enjektörlerinizde çamur oluşmasına neden olabilir.
- Rüzgar Direncini En Aza İndirin Car Talk web sitesine göre : Rüzgar direnci, seyahat ettiğiniz hızın karesi olarak artar. Yani, örneğin, 70 mph’de rüzgar direnci, 50 mph’dekinin iki katıdır (70 kare, 50 karenin neredeyse iki katıdır). Bu senin kilometrenle cinayet. Bisiklet sürerken bunu aklınızda bulundurun.
- Elektrikli Bir Motosiklet Düşünün Hiç elektrikli motosiklet almayı düşündünüz mü? Eğer yapmadıysanız, dikkate alınması gereken bir şey olabilir.
Motosiklet Yakıt Tasarrufu Nasıl Sağlanır?
Birçok motosiklet, motor boyutuna, sürücünün ağırlığına ve sürüş tarzına bağlı olarak galon başına yaklaşık 20-60 mil alabilir. Bununla birlikte, tankınızı daha da genişletmenin ve ondan birkaç mil daha çıkarmanın birkaç yolu var. Sürüş tarzınızda ve motosikletinizde bazı ayarlamalar yaparak daha fazla yakıt tasarrufu sağlayabilir ve deponuzu daha az doldurmanız gerekebilir. Birkaç küçük değişiklik, uzun vadede size çok şey kazandırabilir ve bisikletinizin genel olarak daha iyi ve daha uzun süre çalışmasına yardımcı olabilir.
En iyiler kategorimizde ki diğer yazıları da incelemek isteyebilirsiniz:
- En iyi 300cc Motosikletler
- En İyi Başlangıç Motosikletleri
- En iyi 50cc Scooter
- En iyi motosiklet markaları
- En iyi 125cc Motosikletler
- En iyi 250cc Motosikletler
- En İyi Kurye Motosikleti
- En İyi Motosiklet Kaskları
- En İyi Motosiklet Yağı
- En iyi Motosiklet Kilidi
Lastik Basıncınızı Kontrol Edin
Tüm bisikletlerde önerilen bir lastik PSI vardır. Satış sonrası satıcınızın size söylediklerinin aksine, en iyi performans için lastiklerinizi üreticinin önerdiği basınçta tutun. Düşük hava basıncına sahip lastikler sürtünmeye neden olur, bu da bisikletin hareket etmek için daha fazla yakıta ihtiyacı olduğu anlamına gelir.
Güncel Bakım Yaptırın
Yağ değişimleri, yağ ve hava filtresi değişimleri ve diğer tüm üretici tarafından önerilen bakım dahil olmak üzere düzenli bakım konusunda güncel kalın. Düzenli bakım, motorunuzun daha iyi çalışmasına yardımcı olur ve yakıt ekonomisini uzatır. Aynı zamanda, ister bisiklet arkadaşlarınızla bir yolculuğa çıkın, ister şehirdeki ayak işlerini yürütün, sizi güvende tutar.
Hava filtrelerinizi düzenli olarak kontrol edin ve bisikletle birlikte gelen kağıt filtreden kurtulun.
- Temel bilgileri kontrol edin . Herhangi bir sıvının tamamlanması veya değiştirilmesi gerekiyor mu? Lastik basınçlarını kontrol edin. Çok mu düşükler? Hava filtresinin değiştirilmesi gerekiyor mu? Üzerinde çalışılan veya farklı olan başka bir şey var mı?
- Kötü bujiler . Kirlenmiş bujiler, yakıtın bir kısmının yanmamasına neden olacak kadar sıcak kıvılcım çıkarmaz. Bujilerinizin kötü durumda olduğunu fark ederseniz, daha fazla araştırın ve temel bir neden bulabilirsiniz. Değiştirilmeleri gerekiyorsa, yenilerini koyun ve MPG üzerindeki etkisini izleyin.
- Yakıt sızıntısı . Yakıtın yere sızması ve motorda yanmaması yakıt ekonomisini büyük ölçüde etkiler. Gaz son derece yanıcı olduğundan ve zehirli buharlar yaydığından bu sorunları ele alırken ekstra dikkatli olun. Bazı suçlular, çatlak hortumlar, kötü bağlantı parçaları, sızıntı yapan çek valf veya yakıt enjeksiyonlu motorlarda sızıntı yapan enjektörler olabilir.
- Sürükleme frenleri . Yukarıda belirtildiği gibi, sürüklenen frenler motorda istenmeyen dirençlere neden olabilir. Yanlış takılmış frenler, sıkışmış bir fren silindiri veya kötü sıvı buna neden olabilir.
Tıkanmış bir filtre genellikle birçok kilometre sorununun nedenidir. Yakıtı düzgün bir şekilde harcamak için bisikletinizin tamamen nefes almasını sağlamak için yenilenebilir bir hava filtresi kullanın. Bisikletinizdeki tüm göstergelerin ve göstergelerin doğru çalıştığından emin olun. İki ila dört kişilik küçük bir grupla biniyorsanız, FREECOM 4+, gazınızın azaldığını fark ederseniz, grubunuz veya partnerinizle iletişim halinde kalmanız için kusursuz bir yol sağlar .
Ekstra Ağırlığı Kaldırın
Motosikletler arabalardan daha küçük olduğu için üzerlerindeki ekstra ağırlık yakıt tüketimini çok daha fazla etkiler. Motosikletinizin gövdesinde gereksiz olan ve ağırlığı azaltan parçalar varsa, bunları çıkarmak size genel olarak daha iyi kilometre performansı sağlayabilir. Ekstra ağırlık tutarlı bir şekilde toplanabilir ve zamanla size çok daha pahalıya mal olabilir. Gaz kelebeği üzerinde kolay Motosikletleri yüksek hızlarda sürmek veya hızlı bir şekilde hızlanmak çok eğlenceli ve çok çekici. Ancak bu yakıt tüketiminizi artırır. Adrenalinden kazandığınızı dolar olarak harcarsınız.
Genel olarak konuşursak, motosikletler galon başına yaklaşık 50 mil alabilir . Yakıt tüketiminiz sizin için önemliyse, daha dikkatli sürün ve yakıt tüketiminizde ani bir değişiklik fark edeceksiniz. Motorunuzu yüksek RPM’lerde çalıştırmak, normal olarak hızlanmaya ve sabit bir hızı korumaya göre çok daha fazla yakıt tüketir.
- Dünyanın En İyi Motosikleti
- Apachi Motosiklet Fiyatı
- Aprilia Motosiklet Fiyatı
- Mondial Motosiklet
- Motosiklet Modelleri
- Motosiklet Kredi
- Motosiklet Garajı
- Acun Ilıcalı Motosiklet Kazası
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Otobanda Gidin
Tıpkı arabalar gibi, şehir içi sürüş de yakıt tüketiminizi artırabilir. Kavşaklarda veya trafik sıkışıklıklarında yavaşlamak ve hızlanmak motosikletinizin yakıt verimliliğini önemli ölçüde azaltır. Otobanda gitmek, düşük RPM’lerde sabit bir hızı korumanıza ve genel gaz kilometrenizi iyileştirmenize olanak tanır. Sık frenleme, sık sık hızlanma anlamına gelir ve bu da yakıt tüketimini artırır.
En İyi 50 Yakıt Tasarrufu Motosikletler
Bu liste yakıt verimliliği ve motosiklet yakıt tasarrufu sağlayan en yüksek 50 motosikleti gösterir. Sıralama, veritabanımızdaki yakıt ikmali girişlerine dayanmaktadır. Lütfen yalnızca temsili girişlerin dikkate alındığını unutmayın.
Ortalama tüketimi hesaplamak için kullanılan motosiklet sayısı parantez içinde verilmiştir.
modeli | l/100km | |
---|---|---|
1 | Honda Süper Yavru C125 (23) | 1,9 |
2 | Honda Z 125 MA (13) | 1,9 |
3 | Honda İnnova (186) | 2,0 |
4 | Honda Dalga 110i (67) | 2,0 |
5 | Honda CB 125 F (49) | 2,1 |
6 | Honda MSX 125 (46) | 2,2 |
7 | Honda CBF 125 (144) | 2,2 |
8 | Suzuki İngiltere 110 (17) | 2,3 |
9 | Honda Vizyonu 50 (43) | 2,4 |
10 | Honda Vizyon 110 (89) | 2,4 |
11 | Yamaha YBR 125 (46) | 2,4 |
12 | Honda PCX (485) | 2,4 |
13 | Honda Forza 125 (123) | 2,5 |
14 | Yamaha NMAX 125 (94) | 2,5 |
15 | Honda CB 125 R (23) | 2,5 |
16 | Yamaha MT-125 (14) | 2,5 |
17 | Yamaha YZF-R125 (60) | 2,6 |
18 | Zontes G1 125 (20) | 2,6 |
19 | Piaggio Karışık 125 (66) | 2,7 |
20 | Honda SH150 (122) | 2,7 |
21 | Honda CBR 125 (196) | 2,7 |
22 | LML Yıldızı (47) | 2,8 |
23 | Honda SH125 (268) | 2,8 |
24 | Rex RS 450 (50) | 2,8 |
25 | Samson SR50 (31) | 2,9 |
26 | Yamaha Neo (46) | 2,9 |
27 | Simson S51 (156) | 3,0 |
28 | Yamaha Kuğu X (19) | 3,0 |
29 | KTM 125 Dük (80) | 3,0 |
30 | Suzuki GN 125 (20) | 3,0 |
31 | Piaggio Liberty 50 iGet (20) | 3,0 |
32 | Yamaha X-Max 125 (37) | 3,1 |
33 | Honda CRF 250 RL (14) | 3,1 |
34 | Samson S50 (27) | 3,1 |
35 | FB Mondial HPS 125 (11) | 3,1 |
36 | Yamaha YP125 (76) | 3,1 |
37 | Simson Schwalbe (126) | 3,2 |
38 | Aprilia SR 50 (107) | 3,2 |
39 | Yamaha XT 125 (11) | 3,2 |
40 | Suzuki AN 125 (21) | 3,2 |
41 | Yamaha Aerox (37) | 3,2 |
42 | Yamaha X-Max 300 (124) | 3,2 |
43 | Piaggio Zip 50 (25) | 3,2 |
44 | Kraliyet Enfield Klasik 500 (27) | 3,2 |
45 | Honda Forza 300 (50) | 3,2 |
46 | Piaggio Liberty 125 iGet (34) | 3,3 |
47 | Honda CRF 250 L (36) | 3,3 |
48 | Honda SES 125 (36) | 3,3 |
49 | Honda CA 125 (21) | 3,3 |
50 | Honda CBR 250 (52) | 3,4 |
Motosiklet Yakı Tasarrufu Aerodinamik
Bisikletin hızındaki artışla rüzgar direnci artar. Örneğin, 100km/s’de direnç 65km/s’dekinin iki katıdır. Sürtünmeye neden olur ve karşı koymak için daha fazla motor gücüne ihtiyaç duyar. Sürükleme kuvvetinin yakıt ekonominiz üzerinde etkisi vardır. Litre başına kısaltılmış kilometre anlamına gelir Yakıt tüketimini azaltmak için tam yüz kaskı kullanın. Yarım yüz kaska kıyasla daha aerodinamiktir.
Ayrıca, daha düşük sürtünme için sele çantalarını yakıt tasarruflu depolama ile değiştirin. Rüzgar direncini düşürmenin diğer yolları arasında düz yatmak veya ön camın arkasına eğilmek yer alır. Dizlerinizi tanka kavramak da yardımcı olabilir. Rüzgar direncini azaltmak için daha düşük bir hızda sürün. Aşırı hız bilet faturalarından tasarruf edebilirsiniz.
- Yakıt ve hava filtrelerini değiştirin. Tıkalı hava filtreleri kilometre sorunlarına neden olur; birini değiştirmek size %10 daha fazla motor verimliliği sağlayabilir.
- Kirlenmiş bir buji, kötü ayarlanmış karbonhidratlar ve hatalı jetler olup olmadığını kontrol edin. Motor jiklesinden ve yanmamış yakıttan sorumludurlar.
- Motorunuzu sık sık temizleyin. Bisikletin kısa motoru kirleniyor ve düzenli temizliğe ihtiyacı var.
- Yağı sık sık değiştirin ve doğru kaliteyi kullandığınızdan emin olun. Sürtünmeyi ve yağlama direncini azaltır.
- Çalıştıklarından emin olmak için tüm göstergeleri ve göstergeleri kontrol edin.
- Zincirinizin temiz ve pas içermediğinden emin olun.
- Motor yağı sızıntısı olup olmadığını kontrol edin.
- Yeterli geri basınç sağlayın. Yanma odasındaki yanmamış yakıtı tutmak için çalışır.
Ekstra ağırlık, daha fazla bisiklet motorunun zorlanmasına neden olur. Yavaş hızlanma ve daha fazla gaz kullanımı anlamına gelir. Bu ağırlığın ortadan kaldırılması yakıt tüketimini ve motor hasarı risklerini azaltabilir. Motosikletinizin yakıt verimliliğini artırmak için ağır parçaları daha hafif olanlarla değiştirin. Örneğin, bazı bisikletlerde daha büyük bir zincir için ağır bir çelik zincir dişlisi bulunur.
- Yeni Başlayanlar İçin En İyi 10 Motosiklet
- Yamaha YZF R1 İnceleme
- Yamaha MT-07 Motosiklet
- Yamaha Motosiklet Fiyat Listesi
- Yağmur da Motosiklet Nasıl Sürülür?
- Vespa Scooter Fiyat ve Satın Alma Rehberi
- Uzun Mesafe Motosiklet Sürüşü Nasıl Yapılır?
- Üç Tekerlekli Motosiklet
- Rüyada Motosiklet Sürmek
Daha hafif bir alüminyum zincir dişlisi ile değiştirerek bisikletinizin ağırlığını 1 kg azaltabilirsiniz. Ayrıca motosikletinizin yükünü azaltın ve tavsiye edilen yolcuları taşıyın. Ayrıca, daha hafif giysiler giyerek vücut ağırlığınızı azaltmayı düşünün. Bunu yapmak, genel olarak daha iyi kilometre performansına yol açabilir. Motorunuzu aşırı zorlamanın, onarılması maliyetli olabilecek hasarlara neden olabileceğini unutmayın.
Motosiklet Yakıt Tasarrufu S.S.S
Motosiklet Yakıt Tasarrufu Lastiklerin Önemi Nedir?
Yetersiz şişirilmiş lastikler, motorunuza yük bindiren istenmeyen sürtünmeye yol açar. Bu, bisikletinizin yuvarlanmak için daha fazla yakıt yakması ve kötü bir gaz ekonomisine yol açması anlamına gelir. Öte yandan, uygun şekilde şişirilmiş lastikler direnci ortadan kaldırır. Bu durumda, bisikletinizin motoru hareket etmek için daha az güce ihtiyaç duyar ve gaz kullanımını keser. Aşırı şişirilmiş lastikler daha küçük bir temas alanına ve sürtünmeye sahiptir – sert bir sürüş sağlayabilirler. Hızlı lastik aşınmasına neden olabilir. En iyi sonuçlar için lastiklerinizi üreticinin önerdiği PSI basıncıyla doldurun . Bisikletinizin daha iyi yakıt verimliliğine ek olarak, daha uzun süre dayanırlar. Ayrıca önerilen seviyede olduğundan emin olmak için hava basıncınızı sık sık kontrol edin.
Motosiklet Yakıt Tasarrufu ve Bakımı
Kötü servis verilen bir motosiklet verimsiz hale gelir ve kilometre performansını düşürür. Örneğin, kir ve yağ aşınmasının neden olduğu yağlama arızası, mekanik dirençle sonuçlanır. Direnç motoru zorlar ve yakıt tüketimini etkiler. Düzenli bisiklet bakımı, yakıt verimliliği sağlamanın en iyi yoludur. Motosikletinizin motorunu doğru bakım döngüsünde tutmayı içerir. Düzgün nefes almayı ve yağın yanmasını sağlayarak daha iyi çalışmasına yardımcı olur. İşin özü şudur: Bisikletinizin bakımını düzenli olarak yapmak yalnızca yağ verimliliğinizi artırmakla kalmaz, aynı zamanda size güvenli bir sürüş sağlar. Bisikletiniz güvenilir ve uzun ömürlü olacaktır.
Sürüş Hız Motosiklet Yakı Tasarrufu
Ağır hızlanma motosikletinizin yakıt verimliliğini azaltır. Motorunuzu daha yüksek RPM’lerde (dakikada devir) çalıştırmak, orta hızda bir hızlanmaya ve eşit bir hızı korumaya göre daha fazla yakıt tüketir. Yakıt tüketiminizi artırmak istiyorsanız, agresif sürüşten kaçının ve hızı sabit tutun. Daha iyi yakıt ekonomisi için bisikletinizin hızını kademeli olarak artırın. Aynı mesafede daha az yakıt kullanılmasına yardımcı olabilir, ancak seyahat süresi artar. Sabit hıza ulaşmak için otoyolları kullanın. Düz, düz ve düşük trafik sıkışıklığına sahipler. Bu nedenle, tekrarlayan hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınabilirsiniz. Artan km/l’ye ek olarak, frenlerin zayıflaması ve aşınmış amortisörlerdeki onarım maliyetlerinden tasarruf edebilirsiniz.
Motosiklet Yakıt Tasarrufu İçin En İyi Yakıt
Motosikletiniz için hangi yakıtın en iyi olduğuna karar vermeden önce, yakıt karışımındaki oktan yüzdesini ve motosikletinizle uyumlu olup olmadığını bilmek önemlidir. Ayrıca, yakıttaki daha yüksek oktan yüzdesinin, motosikletinizin daha fazla güç kazanacağı, torkunu artıracağı veya yakıt açısından daha verimli olacağı anlamına gelmediğini de anlamalısınız. Bu yalnızca, motosikletiniz yüksek bir basınca ve sıcaklığa ulaştığında patlama konusunda endişelenmenize gerek olmadığı anlamına gelir. Üreticinin önerdiği gibi, motosikletiniz için minimum oktan değerine bağlı kalmak yeterince iyidir. Bu, yakıtınızın verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayacak ve bisikletin ping veya vuruntu yapmasını da önleyecektir. Bu nedenle, motosikletinizin kullanması gereken şey bu olmadığı sürece, daha fazla harcamanız ve daha yüksek oktanlı bir sayıyı seçmeniz gerekmez. Öte yandan, bisikletinizin oktan sayısının altında yakıt da kullanmamalısınız. Bunun nedeni, önerilen