Motosiklet Pas Nasıl Çıkarılır?

Paslı bir krom motosiklet pas asla iyi bir görünüm değildir ve kontrol edilmezse motosiklet pas, profesyonel yardım olmadan tersine çevrilmesi kolay olmayan hızla daha ciddi bir sorun haline gelebilir.

Motosikletinizin Paslanması

İster yakın zamanda eski ihtişamına kavuşturmayı planladığınız ikinci el bir krom motosiklet edinmiş olun, ister krom motosikletinizi çok uzun süre nemli bir garajda bırakmış olun, ister motosikletinizi satışa hazır hale getiriyor olun , adım adım yazımızı okuyun. -motosiklet pası temizlemeye yardımcı olacak adım kılavuzu. Aklınıza takılan sorular için: mail@motokuryem.com.tr ve/ya 0 543 748 61 61


Motosiklet Pas Çıkarmak Pin
Motosiklet Pas Çıkarmak

Krom Paslanır Mı?

İyi haber şu ki, kromun kendisi motosiklet paslanmıyor. Motosiklet genellikle krom plakalar kullanır ve bunlar çizildiğinde veya hasar gördüğünde, bu, alttaki metali açıkta bırakır. Bir krom motosiklet pas gördüğünüzde, aslında kromun altındaki metaldedir. Peki bunu nasıl kaldırırsınız? Neyse ki deneyebileceğiniz birkaç farklı yöntem var. Eski motosiklet sahiplerinin profesyonel yardım almayı düşünmek isteyebileceğini unutmamak önemlidir. Bazen klasik motosikletler özel bakıma ihtiyaç duyar ve dikkatli olmazsanız faydadan çok zarar verebilirsiniz.

Sabun ve Su Motosiklet Pas Çıkarıcı

Herhangi bir özel kit satın almadan önce motosikletinizi yıkamak iyi bir fikirdir. Bu, neyle uğraştığınızı tam olarak görebilmeniz için motosikletiniz de ki kiri temizlemeye yardımcı olacaktır. Motosikletinizi biraz ılık sabunlu su ve süngerle iyice temizleyin, ardından sabunu temiz suyla durulayın ve yumuşak bir bezle kurulayın. Pasın ne kadar kötü olduğunu görmek için krom motosikletinizi incelemek için bu fırsatı kullanın.

Krom dökülüyor mu?

Krom pullar halinde uzaklaşıyor mu? Öyleyse, krom kaplamayı değiştirmeniz gerekebilir. Motosikletlerdeki kromu onarmak veya değiştirmek konusunda uzmanlaşmış birkaç şirket var. Örneğin, ChromeFix ülke çapında çalışır ve krom parçaları geri yükleme konusunda uzmandır; tek yapmanız gereken parçayı onlara göndermektir.

Krom için en iyi pas sökücü nedir?

Krom motosikletinizden motosiklet pası çıkarmanın birkaç farklı yolu vardır. Buna WD40, krom cila ve hatta alüminyum folyo ve kola hilesi veya sirke yöntemi gibi genellikle evin çevresinde bulabileceğiniz sarf malzemeleri dahildir.

Motosiklet Pası Nasıl Çıkar?

Pası çıkarmak için aşağıdaki yöntemleri deneyin.

Folyo ve Kok Pas Çıkarıcı Metot

Kromunuz dökülmüyorsa ancak yüzeyde hala motosiklet pası görüyorsanız, kok ve folyo yöntemini deneyin. İlk olarak, bir parça alüminyum folyoyu yırtın ve üzerine kola – tercihen diyet kola – dökün. Ardından motosikletinizin paslı kısmını folyo ve kola ile hafifçe ovun. Bu, motosikleti çizmeden pasın çıkarılmasına yardımcı olacaktır. Bunu küçük bölümlerde yapın ve tüm pasları giderene kadar durulayın ve tekrarlayın.

Ağır pası kromdan nasıl çıkarırsınız?

Folyo ve kola hilesi, motosikletiniz çok paslanmış olsa bile genellikle çok etkilidir. Bununla birlikte, krom zaten dökülüyorsa, profesyonelleri aramak muhtemelen en iyisidir.


Sirke Pas Çıkarıcı Yöntem

Yukarıdakiler işe yaramadıysa sirke yöntemini deneyebilirsiniz. Bir ped çelik yünü damıtılmış beyaz sirke ile ıslatın ve paslı kısımları nazikçe ovalayın. Bunun için küçük bölümlerde çalışmak isteyeceksiniz ve daha fazla soruna neden olabileceğinden sirkenin tamamen kurumasına izin vermediğinizden emin olun. Devam etmeden önce tüm sirkeyi çıkardığınızdan ve her bölümü tamamen kuruladığınızdan emin olun.

Krom Cila Kullanın

Krom cila, motosikletinizi koruyucu bir katmanla kaplarken ve size o ikonik krom parlaklığını verirken pası gidermeye yardımcı olabilir. Zaten etrafta biraz krom cila varsa, cilayı yumuşak bir bez veya süngerle sürmeyi ve pas gidene kadar bölgeyi ovalamayı deneyebilirsiniz.

Pas Edici Nüfuz Kullanın

Pas nüfuz edici bir madde, krom cilalamaya benzer şekilde çalışır, biraz daha fazla dirsek gresi verir veya alır. Bunun için bir çelik yünü pedine ihtiyacınız olacak ve yüzeyi ovalamadan önce pas nüfuz edici maddenin motosikletinizin paslı kısımlarına birkaç dakika oturmasına izin vermelisiniz. Tüm penetrantlar aynı şekilde çalışmasa da pas penetranınız üzerindeki talimatları okuduğunuzdan ve uyguladığınızdan emin olun.

WD40 kromdaki pası giderir mi?

WD40, krom motosikletiniz de ki pası gidermeye yardımcı olurken aynı zamanda gelecekte pas ve korozyona karşı koruyan bir tür pas nüfuz edicidir. Krom motosikletinizi gelecekteki pas sorunlarından koruyun. Pas çıkarıldıktan sonra, WD40 gibi bir pas nüfuz edici madde veya pas önleyici sprey kullanarak motosikletinizi gelecekte pas veya korozyon oluşmasına karşı koruyun. Özellikle kış aylarında motosikletinizi kullanmayacaksanız, sorunları önlemek için motosikletinizi kuru bir yerde sakladığınızdan emin olun, bir motosiklet koleksiyonunuz olmasa bile ipuçları, tek bir motosikleti güvenli bir şekilde saklamanıza yardımcı olabilir.


Motosiklet den Pas Çıkarmak

Bir motosiklette krom parçaların paslanması kaçınılmazdır. Ancak uygun bakım ve bazı basit kendin yap adımları, motosikletinizin parlaklığını geri kazanmanıza yardımcı olabilir.

İlk adım pas oluşumunu önlemektir. Düzenli temizlik ve bakım, pasın uzak tutulmasına yardımcı olmalıdır. Önleyici bakımla ilgili vaazları bir kenara bırakırsak, motosikletiniz de zaten pas lekeleri varsa, hangi seçenekleriniz var?  

  1. Başlangıç ​​olarak, yüzeydeki kiri çıkarmak için etkilenen bölgeleri bir motosiklet şampuanı ve suyla yıkayın. Alanları yumuşak bir bezle kurulayın. 
  2. Çelik yün gibi aşındırıcı bir malzeme kullanarak daha zor alanlardaki pası kazıyın. Pasın çoğu temizlendikten sonra zımpara kağıdı veya Scotch Brite gibi daha az aşındırıcı bir malzemeye geçin. Kromu çizebileceğinden veya yeterince dikkatli olmazsanız gövde boyasını aşındırabileceğinden çok sert bir şekilde ovalamayın. Ulaşılması zor noktalardan pası çıkarmak için bir cila bezi kullanın.
  3. Küçük çizikleri gidermek için herhangi bir yüzey pasından kurtulmak için krom cila uygulayın. Parlatmayı bitirdikten sonra, elementlerden korumak ve tekrar pas oluşmasını önlemek için krom alanların üzerine bir kat cila uygulayın.  

Aşağıdaki durumlarda yukarıda önerilen yöntemleri denemeyin:

  • Eski ihtişamına kavuşturmak isteyeceğiniz eski bir bisiklet.
  • Bisiklet bir pas yığınına dönüştüyse ve ağır bir onarım gerektiriyorsa, bu durumda bazı parçaları değiştirmeniz gerekebilir.
  • Her iki senaryoda da pası incelemesi ve bisikletinizi tamir etmesi için bir profesyonel bulmanızı öneririz. 

İPUCU: Profesyonel motosikletçiler önerdiği eski bir numara, bir alüminyum folyonun parlak tarafını Kola veya başka bir kolaya daldırmak ve ardından paslı yüzeye sürtmektir – küçük paslı yamalarda iyi çalışır.


Motosiklet Pas Temizliği Pin
Motosiklet Pas Temizliği

Sıkça Sorulan Sorular

Motosiklet Pas Neden Olur

Biraz bilgiçlikle başlayalım. Biraz krom paslı görünse de, krom aslında paslanmaz. Gördüğünüz, kromdaki bir kusurun veya talaşın su girmesine neden olduğu krom kaplamanın altındaki çelikten pas. Krom zamanla oksitlenir, bu nedenle üreticinin yüzey kaplaması cilalanmışsa biraz mat görünebilir ama çelik gibi paslanamaz – kaplama olarak kullanılmasının bir nedeni de budur. Krom bir yüzey kaplaması olduğundan, yenilgiyi kabul etmeden önce yapabileceğiniz çok şey var – yeni gibi parıldayana kadar kusurları parlatabileceğiniz sağlam bir paslanmaz çelik egzoz gibi değil. Bununla birlikte, krom çukurlaşmasını erken yakalarsanız, görünümünü en aza indirebilir ve daha da kötüleşmesini önleyebilirsiniz.

Motosiklet Pas Temizleme İpuçları

Bölgeyi sabunlu suyla iyice yıkayın . Hasarı değerlendirin. Pullar varsa, 4)’e gidin. Değilse, 2) ile devam edin. Alanı alüminyum mutfak folyosu ve biraz su ile ovalayın. Bazı insanlar Kola kullanarak yemin ederler, ancak aslında işin çoğunu, biraz ısı oluşturmak için yeterli sürtünmeye sahip olarak yapan alüminyum folyodur, bu da daha sonra alüminyum ile pasın parçalanması için kimyasal bir reaksiyona izin verir (bu, kullanılmış folyoda görünür). koyu kaplama olarak).

Yavaşça ovun. Folyo kromdan daha yumuşaktır, bu nedenle yüzeyi çizmemelidir, ancak fikir, pası temizlemek için kaba kuvvet değil kimyasal reaksiyonu kullanmaktır. Kola kullanmak istiyorsanız (içinde biraz fosforik asit var, bir şeyler yapın), Diyet Kola’yı öneririz – daha az yapışkandır. Durulayın, temizleyin ve inatçı çukurlaşma parçaları üzerinde folyo aşamasını tekrarlayın. Yüzeyi yüksek bir parlaklığa getirmek ve daha fazla çukurlaşmaya karşı korumak için bir krom cila (Autosol do one) kullanın.

Krom tabakasının çok ince olduğunu unutmayın, bu nedenle agresif cilalar kullanmak sonunda onu aşındıracaktır. Yüzeyin sadece cilaya ihtiyacı varsa, cila cilası veya cam temizleyici en güvenlisidir. Temizleme ve cilalama işlemi krom talaşları veya pulları ortaya çıkardıysa , bu, kendin yap sürecinin sonudur – krom boyalar satın alabilirsiniz, ancak bunlar gerçek kromla eşleşmez ve bir rötuş olarak kullanıldığında oldukları gibi görünürler:

O zaman tek seçeneğiniz, tüm kromu çıkarmak ve aşağıdakileri cilalamak (ayaklık koruması için uygun, çatal ayağı için daha az), öğeyi yeniden kromlanması için göndermek veya yeni satın almak. Pek çok klasik motosiklet , parçaların yeniden kromatlanmasına ihtiyaç duyduğundan, dışarıda gelişen bir endüstri var. Ancak çevre düzenlemeleri, bunun artık ucuz bir seçenek olmadığı ve genellikle yedek parça satın almaktan daha pahalı olduğu anlamına geliyor. Her şey orijinali saklamak isteyip istemediğinize bağlı…

Pasa (Korozyon) Neden Olan Nedir?

Asidik maddeler (su dahil) demir ve/veya çelik gibi metallerle temas ettiğinde pas oluşmaya başlar. 
Pas, demir (Fe) partikülleri oksijene ve neme (örn. nem, buhar, daldırma) maruz kaldıktan sonra çeliğin korozyona uğramasının sonucudur.


Diğer Motosiklet Klavuz Yazılarımız

Motosiklet Klavuzu

Yorum yapın

1