Motosiklet Sigortası İbraz Kategorileri

Son Güncelleme Tarihi: Mart 20, 2024 tarafından Moto Kurye

Eğer benim gibiyseniz, ne tür pazarlıklar bulabileceğinizi görmek için bir noktada interneti ucuz motosikletler için inceliyor olacaksınız. Genellikle S veya N olan eski spor motosikletlerle karşılaşıyorum ve sonunda ‘şimdi satın al’ düğmesinin üzerinde çok uzun süre geziniyorum.

Motosiklet Sigorta İbraz KategorileriPin
Motosiklet Sigorta İbraz Kategorileri

Motosiklet Sigorta da Neyin iyi ve değerli bir satın alma olduğuna dair ipucu almak için kafamı sigortadan silinen kategorilere sarmam biraz zaman aldı. Ayrıca Motosiklet Sigorta iptal etmek gibi talihsiz bir durumda da olmuş olabilirsiniz ve onu tutmaya ve kendinizi onarmaya değip değmediğini merak etmiş olabilirsiniz. Motosiklet Sigorta zararları dünyasında gezinmenize yardımcı olmak için ihtiyacınız olan tüm bilgileri topladım; sonuçta bilgi önemli.

Sigorta İbraz Kategorisi

Kategori A


Sadece hurda. Ne yazık ki, bir Cat A iptali, motosikletin yola iade edilemeyecek kadar tehlikeli olduğu ve imha edilmesi gerektiği anlamına gelir; ezilmesi gerekecek.

Kategori B


Motosiklet Sigorta Parçalar için mola verin. ‘B’ sınıflandırması, tekrar yola koyulamayacak kadar tehlikeli motosikletler içindir. Ancak, kurtarılabilir parçalar motosiklet yok edilmeden önce çıkarılabilir ve satılabilir.

Kategori S


Motosiklet Sigorta Yapısal olarak hasar görmüş ancak onarılabilir. Bu kategori, sigortacının kendi tamircileri tarafından tamir edilmesinin ekonomik olmadığını düşündüğü kadar hasar görmüş motosikletler içindir. motosiklet, yol için güvenli kabul edilmeden önce profesyonelce onarılmalıdır.

Kategori N


Yapısal olarak hasar görmemiş, onarılabilir. ‘N’ kategorisi tipik olarak spor motosiklet panelleri gibi şeylerde kozmetik hasar görmüş veya direksiyon kilitleri gibi bileşenlerde hasar görmüş motosikletlerle uygulanır. Bazı sigorta şirketleri, birçok klasik motosiklette olduğu gibi, parça bulmak zorsa ödeme yapmayı reddedecektir. motosikletin uygun şekilde onarılması şartıyla yolda tekrar kullanılması yasal olacaktır.

Sigorta İbraz Kategorileri Neden Değişti?

Ekim 2017’den itibaren, sistemin daha kolay anlaşılmasını sağlamak için sigorta silme kategorileri değiştirildi ve güncellendi. Amaç, insanların trafiğe uygun olmayan ve güvensiz olan yola motosikletleri geri almak için yasal boşlukları kullanmasını önlemekti. Ayrıca, sürücülerin motosikletlerini yola uygun ve yasal bir duruma getirmek için geri alma şansına sahip olmaları için güncellendi.

Gerçek şu ki, ABS, Çekiş Kontrolü vb. ile, sadece üst düzey Ducati’ler ve benzerleri için ayrılmak yerine en ucuz, en temel motosikletlere bile damlatılarak, motosikletleri onarmak sigortacıların başa çıkamayacağı kadar maliyetli hale geldi. . Sigortacıların yetkili tamircilerinin genellikle belirli somun ve cıvatalara kadar yeni OEM parçaları kullanması gerekir, bu nedenle onarım gereksiz yere pahalıdır. Bu nedenle, onarımların maliyeti motosikletin değerinin yarısından fazla olduğunda sigortacıların bir motosikleti iptal etme olasılığı daha yüksektir.

Şans verildiğinde, daha küçük garajlar ve ev tamircileri genellikle hasarlı motosikleti maliyetin çok altında onarabilir. Bu nedenle, sahipleri motosikletleri tutmayı ve satmayı tercih ettikleri için, piyasada onarımı oldukça kolay ve ucuz olan ucuz motosikletlerin sürekli akışını fark etmiş olabilirsiniz. Sigortacılar Birliği , onarım maliyeti yerine zararı biten motosikletteki hasarın türüne önem verilmesini sağlamak için kategori kodlarını değiştirdi.

Umarım bu, güvenli olmayan araçların geri satın alınmasını ve yeniden yola koyulmasını engellemeye yardımcı oldu ve aynı şekilde sahiplerin iki tekerlekli en iyi arkadaşlarını gereksiz yere ezilmekten kurtarmalarına izin verdi.

Motosiklet Sigortası İptal Ettirmek

Yani, yüzyılın pazarlığını buldunuz ve nakit paranız hazır, ardından “lütfen bu motosikletin bir Cat S” (veya Cat N) olduğuna dikkat edin” listesinin hemen sonunda görüyorsunuz. Şimdi napıyorsun? Kalbiniz batar. Riske değer mi?

Kendinize acımaya karar vermeden önce, bilmeniz gerekenler burada. Herhangi bir kullanılmış motosikletin bir kazaya karışmadığının garantisi yoktur. Ne yazık ki, bazı mal sahipleri sigortacısına bir kaza bildirmiyor, motosikleti tamir ediyor (bilinmeyen bir standarda göre) ve tekrar yola çıkarmıyor. Potansiyel olarak tehlikeli yapısal hasara sahip olabilecek bir motosiklet satın almaktan kaçınmanın en iyi yolu; Satın almadan önce kullanılmış Motosiklet Sigorta bakması için bir tamirci bulmanızı sağlamaktır.

Şimdi, Cat S veya N olarak beyan edilen motosikletler için, motosikletin profesyonel ve güvenli bir standarda sabitlendiğini kontrol etmenin en iyi yolu, bir kağıt izi istemektir. İdeal olarak, bir mal sahibi, işin yapıldığını ve hangi garaj/teknisyen tarafından yapıldığını kanıtlayacak olan makbuzlarını/faturalarını tutacaktır, böylece bunları kontrol edebilirsiniz. Çoğu sigortacı, motosikleti sigorta ettirmeden önce motosikletin yasal olduğunu kanıtlamak için bir MOT isteyecektir , bu nedenle bunu satın almadan önce veya anlaşmanın bir parçası olarak yapmak en iyisidir.

Bir Efsane, işin kalite kontrolünden geçmeyebilir, ancak yol için makul derecede güvenli olduğundan emin olmak için motosiklet kontrol edilecektir. Sorular sor. İster özel bir satıcıdan ister bir bayiden satın alın, onlara motosikletin aldığı hasarı, nasıl olduğunu, nelerin değiştirildiğini, nelerin onarıldığını vb. sorun.

Biraz araştırırsanız satıcının ne kadar dürüst olduğunu ölçebilmelisiniz. Satıcının söylediği kağıt iziyle uyuşuyorsa, gitmeniz iyi olur.

Motosikler Sigorta İbraz

Bunu yaparak neyi başarmak için yola çıktığınıza bağlıdır.

Bir alıcı bir HPI kontrolü yaparsa , motosikletin geçmişinde işaretlenir, bu nedenle bilgiyi gizlememek en iyisidir. Kendinize Cat S veya N olarak etiketlenmiş bir pazarlık bulduysanız ve onarımları yaptırmadıysanız, ancak bir somun anahtarı konusunda becerikliyseniz ve sıkışıp kalmaktan çekinmiyorsanız, bunun için gidin.
Bunu yalnızca kendiniz için bir proje olarak yapmak en iyisidir ve yeniden satış söz konusu olduğunda herhangi bir kâr elde etme olasılığınız olmadığını unutmayın.

Şunu da belirtmekte fayda var ki, bir sigortacı bir motosikleti tamir edilmesi çok maliyetli olduğu için iptal etti diye, bunu kendiniz yapmanın veya garajınıza yaptırmanın her zaman daha ucuz olacağı anlamına gelmez. Kendinizi neyin içine soktuğunuzu bilmeniz gerekir. Basit bir yağ sızıntısı o kadar basit olmayabilir, bölünmüş bir karter komple bir yeniden yapılanmaya yol açabilir ve çatlamış bir kaporta, altındakini gizleyen yüzey hasarı olabilir.

Motosiklet Sigorta İbrazPin
Motosiklet Sigorta İbraz

Bir sorun başka bir soruna yol açabilir ve parça maliyetini bilmeniz gerekir. Honda CBR gibi oldukça standart bir şeyin peşindeyseniz, parça tedarikinde sorun yaşamamalısınız. Bununla birlikte, zavallı bir ruhun piste düştüğü ucuz bir MV Agusta F4 bulduysanız, parçaları tedarik etmek için gereken süre, bunların maliyeti ve yetkin bir tamirci bulmak için kendinizi hazırlamanız gerekir. Hangi noktada, buna hiç değmeyebilir. Dürüst cevap şudur ki, bir eksiltme satın almak aynı anda hem parlak hem de korkunç bir fikir olabilir. Her şey Motosiklet Sigorta olan niyetiniz ve satın almadan önce kapsamlı araştırmalar yapıp yapmadığınızla ilgilidir.

Motosiklet Zararları Sigortalanabilir Mi?

Motosiklet Sigortasını buldunuz, kontrolleri yaptınız ve parayı teslim etmeye hazırsınız; Aklınızdaki son soru bu motosikleti sigortalatabilir miyim? Hem Cat S hem de N zararları sigortalanabilir. Bu, hasarın onarılması ve motosikletin yola uygun olması şartıyla sağlanır. Bir sigorta şirketi genellikle yol güvenliğini kanıtlamak için bir MOT isteyecektir. Ancak, özellikle hasar yapısal ise, bir mühendis raporu da istemeleri oldukça yaygındır.

Her şeyin olması gerektiği gibi olması koşuluyla, Motosiklet Sigortalatabileceksiniz. Silinen bir motosikletin sigortasının daha pahalı olacağı konusunda uyarılmalıdır ve bu, motosikletin mali açıdan uygun olup olmadığına ilişkin ilk hesaplamalarınızda hesaba katılması gerekecektir. Bazı Motosiklet Sigortacılar, en ufak bir kozmetik hasar almış bir motosikleti sigortalamayı kesinlikle reddedeceklerdir, bu nedenle sağlayıcıları değiştirmeye de hazır olun.

Motosiklet Sigorta İbraz Sonuç


İşte burada, motosiklet sigortası iptal kategorileri hakkında bilmeniz gereken her şey var. Tüm kullanılmış motosikletlerde olduğu gibi, sağduyunuzu kullanın, standart kontrollerinizi yapın, daha derine inin ve bir satın alma olarak mantıklı olduğundan emin olmak için matematik yapın; ondan sonra git. Neyse ki motosiklet hiç yazmadım ama eski BMW’mi sildim ve içim parçalandı demek yetersiz kalıyor; Onu sigortacıdan geri almayı başardım ve yola değer durumuna geri getirmeyi başardım. Pahalı ve gülünçtü ama Beemer duygusaldı. Eşyalarınızı bilmek, motosikletinizi yalnızca finansal değerden daha yüksek bir değerde tutarsanız, iki tekerleğinizi de tutabileceğiniz ve ona yeniden yeni bir soluk getirebileceğiniz anlamına gelir. Ne yazık ki, aynı Beemer’ı ikinci kez yazdım. Bunu yapma.

Motosiklet Sigorta İbrazı

Sürmeyi planladığınız ve yeni satın almaktan biraz tasarruf ettiğiniz bir motosiklet arıyorsanız, yukarıdaki tavsiyelere uymanızı ve her şeyi iyice kontrol etmenizi sağlarsanız, yanlış gidemezsiniz. Oysa, motosikletleri düzenli olarak kesmeyi ve değiştirmeyi seviyorsanız, bir bisikletin üzerine ‘Kedi’ etiketi yapıştırıldığında, kaliteli onarımlarla bile yeniden satış değerinin artmadığının bilincinde olmanız gerekir.

Motosiklet Klavuzu

Yazar Moto Kurye

Akıncı moto kurye müşterilerimizin ürünlerini doğru pazara ve mümkün olan en kısa sürede sunabilen moto kurye sağlayıcısıyız. Moto kurye araçlarımız, kurye teslimat durumunu her zaman bilmemizi sağlayan coğrafi konumludur.

Yorum yapın

1
Hemen Ara Fiyat Al Whatsapp